דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מנהלים קמפיין פריימריס במלחמה ? 

מאת    [ 18/11/2012 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 2310 פעמים ]

לא די בכך שהתראת הבחירות היתה קצרה כמעט כמו התראת "צבע אדום" . למירוץ הפריימריס הקצרצר והסהרורי במפלגות הגדולות האמור להסתיים בעוד 10 ימים , ולמתמודדי מועצות האזוריות שם ייערכו הבחירות בעוד כשבועיים , קשה עכשיו הרבה יותר ...

אם יש דבר מעצבן ולא נסלח הוא , כשאתה צופה בחדשות קשות בטלויזיה , בדיוק דופקים על דלתך עם צו 8 , ועל קו הטלפון טלפנית טלמרקטינג צחקנית שמזכירה לך מתי הבחירות וכמה חשוב שתצביע רק למועמד שלה ...כלל ראשון בעיתות חירום הוא הפסקה מיידית של טלמרקטינג , הוא יכול לגרום לתוצאות הפוכות מאלה שאתה מייחל אליהן .

עיתות חירום , ולצערינו יש רבות כאלה בהוויה הישראלית מצריכות התנהגות ממלכתית ולא קיצונית , חלילה לא ניצול ציני  של המצב לגימיקים סוחטי תשואות כמו חלוקת פרחים לחיילי צה"ל המתגייסים בתחנות ההתייצבות שלהם ...בכל מקרה של התנהגות קיצונית לא סבירה מצד פוליטיקאי בעת כזו צפויה התנגדות של הבוחר .

מה כן ניתן לעשות : 

לבטל טלמרקטינג מכירתי ( כבר אמרנו )

אם בכל זאת רוצים להמשיך בשיחות , לעשות זאת בשיא העדינות , רצוי על ידי מישהוא שמכיר את המשפחה , יודע אם בנם גוייס וכו' . ולא לשכוח את המשפט החשוב ביותר : "עוברים עלינו ימים קשים ביותר , אולם החיים חייבים להימשך, חשוב שאנשים שביטחון המדינה חשוב להם יכהנו בכנסת הבאה ויטפלו בסוגיות קשות שעל הפרק כמו המצב בעזה ..."

אמפטיה היא מילת מפתח : אם אין טלמרקטינג דבר עם תומכיך מצביעך באזורים המוכים , להזכירך מדובר בחצי משטחה של מדינת ישראל . אם תבוא לישון איתם במקלט זה יהיה מוגזם ורק יפריע להם . שאל אם הם צריכים עזרה וחשוב איך אתה באמת יכול לעזור .

אל תפרסם מודעות תמיכה בחיילי צה"ל או כל מודעה שלא היית מפרסם אם לא היית בפריימריס או רץ לבחירות בעת הזאת !!

שתף את הבוחרים בקושי שלך לנהל מערכת בחירות בשעה כזו , אל תיתלו שלטים נוספים על הקיימים , אל תוסיפו בלונים ומיצהלות . בלי ג'ינגלים ודוכני נקניקיות .

בכנסי בחירות פיתחו בנושא , הביעו את דעתכם על המצב , נתחו אותו . תסבירו איך אתם תינהגו אם תיבחרו בסיטואציות דומות , למה חשוב שאנשים כמוכם יכהנו כדי לפתור בעיות מסוג זה  ! אל תבקרו את מנהיגי המבצע הזה 91% מהציבור חושב שהם נוהגים בסדר ושהמבצע מוצדק !! ניתן גם לשבח יריבים פוליטיים בשעה כזו .

אם אתה בעל ניסיון צבאי , צא קדימה אל התקשורת , רק לא על תקן של שדרן ספורט המנתח משחק כדורסל . דברו במושגים של כוחינו באחדותינו , היופי של מדינת ישראל , הצדק שבמבצע , וזה שנלמדו לקחי העבר וצה"ל חזר לעצמו !!!

אם אתה מתגורר בלב הסערה ( למשל , אמיר פרץ בשדרות ) עדיף שתחשוף את משפחתך . אם הגב' אחלמה פרץ למשל תדבר בטלויזיה - כולם יודעים שהיא מתגוררת עם ח"כ פרץ , אולם איש לא יוכל להאשים את עמיר שהוא מנצל את המצב לחשיפה .

אם אתם  מכהנים בתפקידים בהם התרעתם או סייעתם בנושאים הקשורים , כמו בפיתוח "כיפת ברזל" למשל תנו לצד שלישי לספר זאת .

זיכרו בניהול הקמפיין שלכם שהמצב חלילה יכול להיות יותר גרוע ( למשל עם כניסה קרקעית ) והיערכו לכך . פעילים שיושבתו , תומכים שיהיו במילואים , משפחות מודאגות ...

האמיצים שביניכם יכולים להודיע שהם מקפיאים את הקמפיין עד שהתמונה תתברר ויכולים לזכות על כך בנקודות , השאלה רק עם מצבם מאפשר זאת ...

מאחורי כל מלחמה מסתתרים סיפורים אנושיים הנוגעים למתמודדים שתפו בהם : למשל מתמודדת לפריימריס שבעלה גוייס למילואים , מתמודד שבנו משרת בגבול עזה והוא ממשיך בבחירות , ועוד ...

אם אתם מתמודדים למועצות אזוריות , שתפו את הציבור בתוכניות המיגון שלכם , במצב כרגע , ואיך תפקדתם אתם במצבים דומים בעבר .

ניתן גם להתגייס להסברה העולמית ( שם אתה בטוח לא חשוד ) אולם לדאוג שגם בישראל יידעו על מאמציך אלה .

הפריימריס למפלגות הגדולות בבחירות הקרובות  קשים ביותר , קוצר זמן לקמפיינים , מבנה רשימות ושיריונים לא ברור , קושי בגיוס משאבים , ומציאות בטחונית קשה ביותר המסיטה את כל תשומת לב העם אל הנושאים המהותיים והקריטיים . נאחל כולנו לתושבי הדרום , ללוחמי צה"ל ולעורף הישראלי , לעבור את הימים האלה במהירות וללא אבידות , ולזכור שלמרות הכל , החיים חייבים להימשך ולשאלה מי יהיו נציגינו בכנסת הבאה או בראשות המועצה האזורית חשיבות רבה לעתיד !!

 

אייל פרדיס ( m.a ) , בוגר מדע המדינה וסוציולוגיה אוניברסיטת חיפה . שימש יועץ בכיר לשר משה שחל בממשלת רבין ז"ל , דובר ההסתדרות הכללית , מנכ"ל קומוניקט לייעץ תקשורתי ויחסי ציבור , מנכ"ל עיריית עפולה . שימש מרצה באוניברסיטת חיפה בתחומי תקשורת , יחסי ציבור , ומדע המדינה . פרשן פוליטי של רדיו חיפה , עורך הבלוג http://www.election.co.il ומנכ"ל חברת המיתוג התקשורת ויחסי הציבור citybranding




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב