דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להקליט דיסק או לא להקליט דיסק, זו השאלה?! 

מאת    [ 18/11/2012 ]

מילים במאמר: 783   [ נצפה 1746 פעמים ]

אף אחד לא קונה דיסקים יותר ..את זה אתם כבר יודעים , אבל מה עושים עם העובדה הזו ומה ההשלכות של זה לגבי העשייה המוזיקלית שלכם?!...מליוני מוזיקאים בכל העולם מחפשים את התשובה בדיוק לזה , בדיוק עכשיו ! גם לי יש טייק בעניין ...הסקיטו..

המדיום העגול והנוצץ שגדלנו עליו מת, או יותר נכון על סף להיות מוגדר כרטרו...גם mp- 3 כבר נחשב פסה...הנסיך החדש שאותו מנסים להכתיר בארץ  (עדיין ללא הצלחה גדולה ) הוא ה"סטרימינג"...אולי זה מה שיקרה כאן ואולי לא (להזכירכם itunes שהוא אמצעי רכישת המוזיקה העיקרי בכל העולם , לא קרה פה) ... אבל עד שזה יקרה ..אתם ממשיכים לכתוב שירים ולרצות להגיש אותם לאנשים ..וכמה שיותר..אבל מה הדרך הטובה ביותר לעשות את זה בימינו?!

...יש שאומרים , ההשקעה בהפקת דיסק לא תחזיר את עצמה בחיים (והם צודקים) ולכן אין בעצם למה להקליט אלבום , בא נקליט רק סינגלים ...אך האם זה הצעד הנכון?!

התשובה שלי היא כן ולא...תלוי למי, אם אתם מה שנקרא "אומן פופ" שהצלחתו נשענת על כמות השמעות ברדיו ובעיקר על כניסה של לפלייליסט של גלגל"צ (ולא סתם לפלייליסט , סביר שתצטרכו  שזה יהיה להיט שמינימום כובש את ראש המצעד..) רב הסיכויים שזה נכון לגביכם ואולי כדאי לכם לחכות עם הפקת אלבום מלא עד שתראו לאן נושבת הרוח..שהרי בלי הרוח הגבית של הרדיו , יהיה לכם מאוד קשה להניע קדימה את הפרויקט שלכם , לפתוח קופות / למכור הופעות, לממן נגנים והוצאות אחרות...

אך אם אתם אומן או להקה שזכות קיומם תלויה קודם כל בכמות הקהל שלהם בשטח (אז קודם כל יופי לכם , זה אומר שמצבכם מצויין!)...אתם תגלו מהר מאוד, שסינגל אחד ברדיו לא יגרום למעריצים הותיקים לבוא לעוד הופעה שלכם אחרי שראו כבר 10 כאלה ושמעו שוב ושוב את אותם שירים ...ובטח לא למעריצים פוטנציאליים חדשים וחשדנים, שבודקים אתכם בקפידה מול אלפי המתחרים ... גם אלה וגם אלה מצפים מכם ליותר מעוד שיר ברדיו, הם מצפים שתביאו להם בשורה חדשה ! ...האם שיר אחד או שניים הם בשורה ?!

ממש לא ...גם אם הקהל שלכם יאהב שיר שלכם שמושמע ברדיו , רובו עדיין לא יטריח את עצמו לבוא להופעה ..לפני ששמע לפחות עוד שיר או שניים שמאשרים לו שאתם עדיין בראש שלו והוא לא הולך לבזבז את הזמן ...ותנו לי לספר לכם , שאם אתם אומן או הרכב חדש,  לגרום אפילו לשיר אחד להיות מושמע בגלגל"צ שקול לסיכוי לזכות בלוטו בערך ,אז על אחת כמה וכמה, להצליח להכניס שניים או שלושה (ראו מאמר בנושא פלייליסט)....בנוסף , קהל שכבר כן יגיע להופעה שלכם בזכות הרדיו , ירצה להיווכח שבהופעה יש לכם עוד שירים חדשים בשבילו ושאחריה הוא גם יכול לצפות לקנות את האלבום שלכם ...כלומר , עד כה עשיתם לו טיזינג ועכשיו הוא רוצה עוד...כמה עוד? לפחות עוד 8 – 10  שירים ..ואם לא , הוא יתאכזב ולא יבוא שוב...(לכן אתם רואים שהמספרים 10 ו..12 חוזרים על עצמם באלבומים שוב ושוב..)

בעידן מוצף התכנים של ימינו , אנשים מחפשים ערך בתוך כל הכאוס הזה ..וכמה שיותר..אם תצליחו לשכנע אותם שיש לכם מעיין נובע של ערך בשבילם , הם יסכימו להסב את תשומת לבם אליכם יותר משניה לפני שיפנו אותו לאינספור המתחרים...ואז תצטרכו להציע להם עוד ממה שיש לכם וחוזר חלילה , עד שתרכשו את אמונם בכם, כמי שהוא מקור לערך עבורם ..

ואת זה לא עושים עם סינגל אחד וגם לא עם שניים...ב'נתם?!

אם אתם אוהבים מוזיקה כמוני , אז אתם יודעים, שמה שבאמת מרגש בלשמוע שיר חדש של הלהקה שאתם אוהבים הוא העובדה שאתם יודעים שבקרוב יגיע אלבום ובו לפחות 10 שירים נוספים ותוכלו לבלות תקופה של פריחה מחודשת של האהבה שלכם לאותה להקה (בתקווה שהאלבום לא מאכזב כמובן )...שורה תחתונה , צריך לתת כדי לקבל חזרה , אם אתם רוצים שהמעריצים שלכם יטרחו להזיז את התחת שלהם ולפתוח את הארנק כדי לבוא להופעה שלכם , בטח ובטח אם אתם להקה חדשה שרוצה שיהיו לה מעריצים  תצטרכו לתת להם יותר מסינגל או שניים..תצטרכו לתת לה גם אלבום והוא צריך להישמע סוף הדרך...נכון , לא תמכרו אותו בחנויות...וסביר להניח שאפילו לא באינטרנט ושתצטרכו לאפשר שמיעה ואפילו הורדה שלו בחינם בכל אתר אפשרי ...אבל אין מה לעשות ואתם כנראה תצטרכו להשלים עם המצב החדש הזה ולשכוח מה היה פעם ...

אז לסיכום , הדיסק אולי גמר את הדרך , אבל הקונספט של אלבום , כלומר כמות משמעותית של ערך אומנותי שכרוכה יחדיו ומוגשת לאנשים, ממש לא עבר מהעולם וזו עדיין הדרך הטובה ביותר להגיע אל הקהל האמיתי, הנאמן , האוהב...הקהל שאתם רוצים!

אז תמשיכו לעשות אלבומים ..ועזבו אתכם מדיסקים J

אבל רגע ..חכו שניה לפני שאתם רצים לסגור אולפן לחודשיים הקלטות ומיקסים ולשלוח את המיקסים למאסטרינג בלונדון...כי עכשיו שהבנו שאנחנו כנראה כן נצטרך להקליט אלבום, אני עוצר אתכם !

לא כ"כ מהר...האם אתם בטוחים שאתם מוכנים ברגע זה להכנס לאולפן ופשוט להקליט 10 שירים?!..האם אתם בטוחים שהתוצאה שתצאו איתה מהאולפן,תוכל לעמוד בתחרות הקשה ובמלחמה על כל אוזן ישראלית שבאה אליכם מכל כיוון ?!?...

אם אתם לא בטוחים... אז חכו לחלק הבא של המאמר, בו אתן לכם כמה נקודות למחשבה לגבי הצעד הבא שלכם... 

עידו לדרמן
הפקה וייעוץ מוזיקליhttp://www.facebook.com/idolederman.producer
050-3203060  'iphone no

fax no'  077-7570673




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב