מזונות שיסייעו בזמני מתח, לאור מבצע עמוד ענן, איך לעבור את המתחים הכי טוב באמצעות תזונה מתאימה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מזונות שיסייעו בזמני מתח, לאור מבצע עמוד ענן, איך לעבור את המתחים הכי טוב באמצעות תזונה מתאימה 

מאת    [ 16/11/2012 ]
מילים במאמר: 555   [ נצפה 1722 פעמים ]

 
 

כתושבת הדרום וכעובדת בעוטף עזה, אני רוצה לכתוב לכם על הקשר שבין תזונה ומתח. כן, יש קשר. במדינתנו היקרה, רמות המתח גבוהות בצורה קיצונית. המצב הביטחוני, ההתנהגות בכבישים, העמידה בתורים, הקיטורים, האלימות, חוסר הסובלנות הבסיסית, המצב הכלכלי שרק הולך ומחמיר - כל אלה גורמים למתח נפשי גבוה. אבל לא משנה מה הסיבות, בכל המקרים הללו, המתח פוגע גם במצבנו הפיסי.

התמודדות עם מצבי לחץ וחרדה יכולים לעשות פלאים לבריאות. ישנן ראיות לכך שיותר מדי לחץ לא רק גורם למצב רוח רע אלא גם למחלות. מתח גורם לזרימה של רעלים אל תוך מחזור הדם, דבר הגורם לעייפות, עצבנות וכעס. מצב של מתח מתמשך, מרוקן את הגוף מוויטמינים, מינרלים וחומרי הזנה שונים. בנוסף, מתח מאט את קצב תפקודה של מערכת העיכול ובכך מאט את קצב חילוף החומרים, דבר היכול לגרום לבעיות עיכול שונות וכמובן לעלייה במשקל. במצב של מתח, רוב מערכות הגוף נפגעות - קצב הלב וכוח ההתכווצות שלו מתגברים, קצב הנשימה עולה, רמות הסוכר בגוף עולות, מתחילה הגברה של הפרשת בלוטות הזיעה, ועוד.

אז מה אוכלים?

מזונות יכולים לסייע בלחצים הללו במספר דרכים: מזון מנחם כמו קערת שיבולת שועל חמה או כוס שוקו חם, מגבירים למעשה את רמות הסרוטונין - חומר כימי האחראי במוח על הרגעה. מזונות עשירים בוויטמין C  מחזקים את מערכת החיסון.

פחמימות מורכבות:

כל הפחמימות מנחות את המוח לשחרר יותר סרוטונין, חומר כימי זה גורם להרגשה הטובה. אופציות טובות של פחמימות מורכבות כוללות: דגני בוקר מחיטה מלאה, לחמים, פסטות, כמו גם דייסת שיבולת שועל. פחמימות מורכבות יכולות גם לעזור לכם להרגיש מאוזנים באמצעות ייצוב רמות הסוכר בדם.

תפוזים:

תפוזים עשירים בוויטמין C. מחקרים מצביעים על כך שוויטמין C יכול להפחית את רמות הורמוני הלחץ תוך חיזוק המערכת החיסונית. במחקר אחד שנעשה בקרב אנשים עם לחץ דם גבוה, רמת לחץ הדם ורמות הקורטיזול (הורמון הסטרס) חזרו למסלולם במהירות רבה יותר כאשר הנבדקים נטלו ויטמין C לפני משימה מלחיצה.

תרד:

פופאי צדק. אכילת תרד יכולה להפיג לחץ בשל ריכוז המגנזיום הנמצא בו. חוסר קטן במגנזיום עלול לעורר כאבי ראש ועייפות - השפעות ידועות של לחץ. כוס אחת של תרד יכולה לחדש את מצבורי המגנזיום בגוף.

דגים עם אומגה 3:

השבוע שמעתי שיש הוכחות שאומגה שלוש יותר טוב מפרוזק בטיפול במצבים של דיכאון. חומצות השומן אומגה 3 הנמצאות בדגים כמו סלמון וטונה, יכולות למנוע עלייה של הורמוני הלחץ ולהגן מפני מחלות לב, מצבי רוח משתנים, דיכאון, תסמונת קדם וסתית ועוד.

אגוזים:

פיסטוקים, ואגוזים אחרים, מכילים שומנים בריאים. אכילת חופן פיסטוקים, אגוזי מלך או שקדים בכל יום יכולה לעזור ולהוריד את רמות הכולסטרול, להפחית את הסיכון ללקות בדלקת בעורקי הלב, להוריד את הסיכון לסוכרת ולהגן עליך מפני לחץ.

אבוקדו:

אחת הדרכים הטובות ביותר להפחתת לחץ דם גבוה היא לצרוך כמות נכבדת של אשלגן - בחצי אבוקדו יש יותר אשלגן מאשר בבננה בגודל בינוני. בנוסף, ממרח אבוקדו מציע אלטרנטיבה מזינה כאשר בעקבות הלחץ יש לכם תשוקה עזה לנשנוש עתיר שומן.

חלב:

מחסל את המתח, כוס של חלב חם לפני השינה הוא כתרופה לנדודי שינה ולחוסר מנוחה. חוקרים גילו כי סידן מקל על חרדה ועל מצבי הרוח הקשורים בתסמונת קדם-וסתית.

 

מאחלת לכולנו שמבצע "עמוד ענן" יסתיים ושלאחריו יחזור השקט לאזורנו.

 

אתם מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה / יעוץ בנושא חרדות, מתחים, תזונה, צמחי מרפא וטיפולי הרגעה כמו רפלקסולוגיה וכדומה.

 

 

גבריאלה חבויניק - נטורופתית וחברה בלשכת הנטורופתים בישראל.


אתם מוזמנים לשאול לשאלות, להיוועץ לפי הצורך באחד מהערוצים הבאים:


www.naturalka.co.il


href="mailto:gabriela22@012.net.ilgabriela22@012.net.il">">gabriela22@012.net.il


 052-3925938


מעבירה סדנאות וטיפולים בנושאי תזונה, רפלקסולוגיה ועוד

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב