דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוכני מכירות וגניבות בעסק מה עושים? 

מאת    [ 16/11/2012 ]

מילים במאמר: 626   [ נצפה 2869 פעמים ]

רבים הם בעלי העסקים, בעלי החברות הקטנות, המנהלים ובעלי חברות גדולות המסתובבים בתחושה הקשה שחלקם של סוכני המכירות מועלים באמון הרב שניתן בהם, (רכב, טלפון וזמן חופשי ללא פיקוח) ובזמן בו היו אמורים לעסוק בהגדלת המכירות והרחבת מעגל הלקוחות של החברה הם עוסקים בהעשרת חשבונם הפרטי (במקרה הקל).

המאמר הבא יעסוק בטעויות הנפוצות של אותם בעלי עסקים שלא הקדימו מחשבה למעשה ונקטו בפעילות בלתי מקצועית שלא הניבה את התוצאה הנכונה.

בעשרות השנים בהן אני עוסק בחקירות פרטיות ובמאות המקרים בהם משרד החקירות שבבעלותי עסק במעקב אחר סוכני המכירות, לא קרה, (לצערי), אף לא אחת, שמצאנו סוכן מכירות, שעקבנו אחריו, שלא סטה ממסלולו ועסק במקרים "הקלים" בסידורים אישיים רבים (רבים מדי) וגניבות "קטנות" ובמקרים היותר כבדים ב"עקיצת" מעסיקו תוך כדי חבירה ליריב עסקי או בהקמת קו מתחרה פרטי, שעסק בהעשרת אותו סוכן על חשבון המעביד.

קורה לא אחת שבעלי עסקים שעיסוקם הוא במכירות או מתן שירותים באמצעות סוכנים חשים ש"משהו לא מסתדר, העסק תקוע, יש תנועה, יש תזרים של סחורות, יש קניות ומכירות ואולם משהו לא מסתדר עם העובדה שהעסק לא מרוויח מספיק ולעיתים אף מפסיד".

בעלי עסקים רבים מהסוג שצוין לעיל מקבלים תחושה או מידע שהסוכן גונב, לפעמים מתעמתים עם העובד ומפטרים אותו מייד לאחר שמצליחים לתפוס אותו בגניבה.

לאחר הפיטורים, (בד"כ מדובר בחודשים רבים אחרי), מגיעים עם אותו עובד לבית הדין לעבודה ואז מתבשרים שהעובדה שהעובד נתפס בגניבה אחת זה לא מספיק כדיי לשלול ממנו את הפיצויים, מאחר שלא מדובר בשיטה, (הכוונה לגניבה שיטתית), אלא לכל היותר ב"מעידה חד פעמית" שמאפשרת אולי לנכות את סכום הגניבה החד פעמית ולא יותר.

הדילמה גדולה מתעוררת בדרך כלל כשמדובר במקרים רבים דווקא בעובד הוותיק והבכיר ובסוכן מספר אחד של העסק, שהוצאתו המיידית ממעגל העבודה תיצור חלל, בדיוק בתקופה הבוערת (ותמיד זה קורה בדיוק בתקופה הבוערת...).

במקרה בו נתפס עובד בגניבה, או שעולה החשד או מתקבל מידע שהעובד גונב יש לפנות למשרד חקירות מקצועי (רצוי בליווי עו"ד העוסק בתחום יחסי עבודה) שיוכיח באמצעות ראיות קבילות שאכן מדובר בשיטה, כך שאפשר יהיה להיפרע כראוי מהסוכן/העובד שנתפס בגניבה.

גם כשמדובר בגניבה של סחורה בערך גדול מאוד עדיין מדובר במרבית המקרים באירוע חד פעמי שלא מאפשר להוכיח שיטה, כך באותו מקרה שפורסם בעבר בתקשורת, על אחד השפים היותר ידועים שתפס עובד בכיר (טבח באותה מסעדה מפורסמת) בגניבה גדולה והתאכזב כאשר הגיע לבית הדין לעבודה ושם גילה שאין באפשרותו לשלול מאותו עובד את תשלום פיצויי הפיטורין המגיעים לו כחוק.

 

לדאבוני, גם מניסיוני אוכל לציין את אותם מקרים בודדים בהם ביצעתי מעקבים באמצעות משרד החקירות שבבעלותי, בהם נתפס העובד בעדשת מצלמת הוידאו כשהוא מוכר במסלול נסיעתו, באמצע הדרך, סחורה לאדם, לא מוכר.

בהמשך החקירה, באחד מאותם מקרים, התברר שעל תעודת המשלוח והקבלה נרשם שם של אחד הלקוחות, שהסוכן כלל לא ביקר אצלו באותו יום ואף באותו שבוע. במקרה זה התברר שמדובר בשיטה כאשר היה הלקוח (הלקוח של משרדי ולהלן: המעסיק)  פונה ללקוחות (ששמם רשום על תעודת המשלוח והקבלה)  לאחר כמה חודשים בבקשה לתשלום החוב, היו הלקוחות מתכחשים (בצדק מבחינתם, שכן למעשה לא קיבלו סחורה כלל) ולאחר מו"מ היו מגיעים לפשרה כלשהי והמעסיק היה מסביר לעצמו שמדובר באי הבנה או בלקוח בעייתי.

בחלק (קטן) מאותם מקרים הלקוח שפנה למשרדי התלהב מהממצאים (סרט וידאו באיכות גבוהה בו נראית מכירת הסחורה, קבלת המזומן ע"י הסוכן והכנסת המזומן לכיס), ביקש לעצור את החקירה, זימן את הסוכן לשימוע ומייד לאחר השימוע פיטר את העובד/סוכן, הגנב, וכל זאת בניגוד להמלצתי ולהמלצת עורך הדין.

מאחר שקצרה היריעה ורבים הם המקרים (על חלקם אני מספר בהרצאות בפני גופים שונים), העצה החשובה ביותר אותה אני יכול לתת מניסיוני, (ניסיון של 30 שנות חקירות), במקרים בהם עולה החשד או מתקבל המידע אודות סוכן או עובד שגונב, יש להתייעץ עם חוקר ותיק, מקצועי ובעל מוניטין ועורך דין העוסק בתחום דיני עבודה ובהמשך לפעול בשיקול דעת ובסבלנות תוך קבלת עצתם של אנשי המקצוע בעלי הניסיון.

וילקו / מיקי וילקומירסקי משרד  חקירות , מקצוען ומומחה בתחום חקירות ובילוש מקצועי. בעבר קצין חקירות ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרת ישראל. מומחה בעל מוניטין של 30 שנה בתחום ה חקירות, הבילוש ואיסוף מידע מוסתר וגלוי, בתחומים בין אישיים וכלכליים. בנוסף מרצה בתחום החקירות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב