דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לדוגמנית המתחילה 

מאת    [ 14/11/2012 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2914 פעמים ]

מתי מתחילים?

בכל רחבי העולם אפשר לראות בשנים האחרונות דוגמניות צעירות שמתחילות את דרכן בתחום כבר בגיל 11 או 12. מדובר ללא ספק בגיל צעיר שדורש השגחה צמודה של בן משפחה או נציג מטעם הסוכנות. בישראל הגיל הממוצע בו עושות הצעירות את הצעדים הראשונים בתחום הוא 16. החוק בישראל מגביל את האפשרות להעסיק ילדים ודורש כי תינתן עדיפות להשכלתם. צעירה שמבקשת להיות דוגמנית תוכל להתחיל וללמוד את התחום כבר בגיל צעיר, השתתפות בצילומי אופנה לילדים או ילדות בת מצווה תהיה צעד נבון. במידת הצורך כדאי יהיה להשתלב גם בקורס דוגמנות בכדי ללמוד כיצד לצעוד על המסלול, כיצד לעמוד אל מול מצלמה ואיך להציג את עצמך בצורה הטובה ביותר בכל אודישן. הצעירות מתבקשות להתמודד עם לא מעט אכזבות ודחיות כבר בגיל צעיר. המעצבים לא חוסכים מהדוגמניות הצעירות ביקורת אישית ומטיחים בהן לא אחת הערות פוגעניות בדבר משקל גופן. ללא חוסן נפשי ובגרות מתקשות הצעירות להתמודד עם האכזריות שבענף. בהתאם לכך מעדיפה כל סוכנות דוגמנות להעסיק אך ורק דוגמניות מעל גיל 15. במקרים בהם מועסקות דוגמניות צעירות יותר יתלווה אליהן נציג מבוגר בכל עבודה או אודישן.

הרשמה לסוכנות

כל דוגמנית שמבקשת למצוא עבודה בענף בישראל או בחו"ל זקוקה לסוכן. בהתאם לכך, הצעד הראשון בתחום הוא בחירת סוכנות דוגמנות. יש הטוענים כי ההצלחה בתחום מתחילה ומסתיימת בבחירת הסוכנות. דוגמניות שמצליחות להתקבל אל הסוכנויות הגדולות והמובילות בישראל תוכלנה להצליח בכל רחבי העולם. הדוגמניות שמצליחות להתקבל רק אל סוכנויות קטנות עד בינוניות נדרשות לעבוד קשה יותר. חשוב לציין כי ניתן יהיה לעבור מסוכנות לסוכנות בעתיד בהתאם להסכמים שנחתמים בין הדוגמנית והסוכן. הקפידו לקרוא היטב כל מסמך לפני החתימה, לא תמיד כדאי יהיה לחתום על הסכמים שמעניקים לסוכנות אחוזים ניכרים מהרווחים או מחייבים את הדוגמנית להישאר בסוכנות למשך שנים רבות.

תפקידים של סוכנות דוגמנות

הסוכן הוא הגורם המקשר בין הדוגמניות והלקוחות בעולם האופנה, הפרסום והזוהר. תפקידה של הסוכנות הוא לשווק, לפרסם ולהציע את הדוגמנים שרשומים בחברה להפקות, כאשר כל סוכנות מגישה מועמדים בהתאם לנתונים הקיימים. דוגמניות מסלול תוכלנה לקבל הצעות רבות בתקופות בהן ישנן תצוגות רבות, דוגמניות שלא מתאימות לצעידה על מסלול כלל לא יוגשו אל האודישנים. התפקיד של הסוכנות היא להפיק את המיטב מכישורי הדוגמנים שבסוכנות במטרה להפיק רווחים ולשרת את האינטרסים של שני הצדדים. פרט לאיתור עבודות מתאימות אחראית הסוכנות גם לקבלת התשלום מהלקוח והעברת הכספים לדוגמנית בהתאם להסכם. במקרים בהם הדוגמנית מוזמנת לעבודה בחו"ל או במקום מרוחק מקפידה הסוכנות להסדיר בעבורה את סידורי הטיסה, המלון והשהייה בחו"ל. גם בישראל נהוג כי הסוכנות מסדירה בעבור הדוגמניות המובילות שלה שירותי נסיעות ותנאים נוחים במהלך הצילומים.

אנשי הצוות בסוכנות

סוכנות מקצועית מונה מנהל סוכנות בכיר, נציגי שיווק ונציגים שנמצאים בקשר ישיר עם הדוגמנים. הנציגים הללו הם אלו שמעדכנים את הדוגמניות בכל אודישן, מכינים אותן ומפקחים על כך שהדוגמניות תשמורנה על מראה חיצוני מטופח שמתאים לדוגמנית. גוף חטוב ומראה אופנתי ומטופח הם המפתח להצלחה באודישן, דוגמנית שמגיעה אל האודישנים ללא הכנה מוקדמת לבושה בצורה מרושלת מקטינה את סיכוייה. על גיוס דוגמניות ודוגמנים חדשים לסוכנות מופקד צוות של ציידי כישרונות שמבקר בתחרויות יופי ומסתובב בשטח במטרה לאתר מועמדים מתאימים. אל ציידי הכישרונות בכל סוכנות דוגמנות מובילה מגיעות עשרות פניות בכל שבוע, הסוכנות מזמנת אך ורק את המועמדים המתאימים. התחרותיות בענף הדוגמנות מחייבת את הסוכנויות בסינון קפדני ובחירת מועמדים בעלי פוטנציאל מובהק להצלחה בתחום.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב