דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזרח -יסוד האש (פילוסופיה אינדיאנית) 

מאת    [ 14/11/2012 ]

מילים במאמר: 818   [ נצפה 4099 פעמים ]

מזרח  יסוד האש

אני מקדיש את המאמר שלי לכל אלו עם ההתחלות החדשות-שלכם דורון אורסיאנו

במזרח עולה השמש  ומתוך החשכה שהתכסתה מפציע לה שמש ומביאה איתה את היום החדש. משהו שונה קורה בכל יום וחדש לגמרי, הלידה של היום  מתבצעת באמצעות המזרח  האין הופך ליש מעיין . המזרח  מסמל  את כל הרעיונות שהיו שקיימים ושיתקיימו בעתיד אם נרצה. המזרח  מספר  שמחוץ לחלל ,במקום  שבו מושג זמן ומרכב אינם מתקיימים ישנו שדה עצום מלא שפע של אפשרויות שמסתחררים במהירות עצומה וכדי לתפוס רעיון עלינו ללמוד להאט  את הקצב כדי לתפוס רעיון, המזרח מלמד אותנו שאין סוף אפשרויות קיימות ולמעשה כל הדברים שקיימים בעולמנו  היו פעם רעיונות ללא צורה פיזית עד שמישהו  החליט לממש וליצור בחומר. לכן כל הדברים  שייכים למסתוריות הגדולה ולא לנו  .

כאשר אנו מקבלים במתנה רעיון  מהמסתוריות אנו שואלים אותו ומורשים ליצור אותו בעולם הפיזי והאינטרפטציה   שאנו נותנים לאותו רעיון הופכת אותו למיוחד וזה מה שמגדיר אותנו כבוראים ויוצרים בדמותה של המסתוריות הגדולה.  יש בשדה השפע אין ספור של אפשרויות אבל אנחנו נקבל רק את הרעיונות שקשורים לסוג ההגשמה העצמית הספציפית שלנו .  אותה חיה שתשב במזרח כשנלמד לבנות לעצמנו טוטם תכוון אותנו לסוג ההשראה שעומד לשרותינו  ורוחה של החיה תנחה אותנו בקבלת הרעיונות שאנו צריכים להגשים עבור המתרה שלנו בחיים. המזרח מסמל התחלות חדשות ,רעיונות חדשים, וכשהייתי פעם בטקס אצל האינדיאנים  היה זה טקס שקשור למעגלי האמת ((cles of truteהנחנו 12 אבנים לפי  הגלגל  ואז שמתי לב שבמקום של המזרח לא סמים אבן כדי לתת לרוח של האבות והאמהות הקדמונים להיכנס לתוך הגלגל , וכך בעצם אנו משתפים את  אלו שנמצאים בעולמות העליונים בתהליכים , בתפילות בהשראה וחכמה שנבקש  לקבל מהם. בזמן שאנו חשים מבולבלים בחיים תמיד מומלץ להתכוונן למזרח שכן המזרח הוא המקום לקבלת בהירות .

החיה שתכנס למזרח בטוטם שלנו עשויה להראות דברים רבים כמו התחלה של מערכות יחסים,לדוגמא אם יושב שם השועל זה יראה על אדם שכדאי לו לשמור על דיסקרטיות כשהוא נכנס למערכת יחסים חדשה  ,זה תמיד יהיה אדם שחייב ללמוד בשקט את הסביבה שלו ולשמור על פרופיל נמוך בהתחלה. לכל אדם יש שיעורים מסוג אחר אדם אחד יכול לקבל שיעור שבהתחלה  (מזרח) יהיה קשה לו להיפתח לדברים חדשים  או שכל התחלה תהיה מלווה בפחדים וחששות  לאומת אדם אחר שהשיעור שלו יהיה דווקא ביישום של הדברים (מערב)  כך שאדם כזה מתחיל דברים עם הבטחה  אך כשהוא מגיע ליישום זה כמו צק ללא כיסוי.  לכן אני מאמין שלכולנו יש שיעורים רק שזה משתנה מאדם לאדם.

המזרח הוא המקום שבו הנפש מתפתחת  והיצירתיות נובעת ,כשאני מחפש רעיון חדש אני מתכוונן למזרח  וגם כשאני מבולבל או בסבל  אני מחפש תשובות במזרח  כדי ליצור בהירות או הארה .  בשבילי הארה ורעיון זה אותו דבר כי התחושה של קבלת רעיון  היא עבורי בעצם הארה  כי משהו מקבל בהירות שלא הייתה קיימת שם קודם לכן. כשאנו מקבלים רעיון חדש לפעמים זה אפילו יכול להציל חיים.  וזה קורה בשיתוף פעולה שיש להזין כל יום עם המסתוריות הגדולה  חשוב לראות בה חלק חשוב בחיינו ואז המון דלתות נפתחות ואנחנו מתמזגים עם  החלק  שלא ניתן להגדירה (אלוהים,מסתוריות גדולה) והופכים אותה לשותפה   ביצירה שלנו.

סבתה טוואילה הרב ניץ  משבט הסנקה קוראת למזרח ולמערב "הילוך האדמה"   היא רואה  במזרח  ובמערב יחד את תולדות הזמן של ההולך על שתיים   כי  שני אלה מתארים בעצם את הזמן. 

במזרח עולה השמש  ובמערב היא שוקעת  וביניהם  האדם  חי את חייו ,פועל,נושם,מגשים חזון. לכל אחד מאתנו ניתן זמן קצת שונה ותפיסת הזמן משתנה מאדם לאדם. לכל מקום בעולם יש מזרח ,מערב,דרום וצפון ייחודיים לו. ולכן מהלכים בכל אזור גיאוגרפי  יצורים אחרים שמרכיבים תתי אישיות ספציפיים לכל אזור. חשוב לזכור שלתפוס רעיון שמגיע מהמזרח שלנו,זה לא יספיק כשלעצמו כי בנוסף עלינו ללמוד לראות בבירור את הרעיון, לזהות  אותו ולכבד אותו אחרת הוא יחלוף וישכח .אני ממליץ לעם מאוד להכנס לפילוסופיה אינדיאנית של שבט הסנקה ולחקור.

מומלץ לרשום רעיונות רלוונטיים.לפעמים כשמגיע אלי קליינט ואחרי שאני בונה לו את הטוטם שלו אני תמיד מתבונן ראשית כל  בחיה  שיושבת במזרח כדי לדעת מה הקליינט צריך במיוחד. אם זו פגישה ראשונה שלו איתי אני מתחשב מאוד בסיפור של החיה שיושבת שם כדי לדעת מאיפה להתחיל איתו  בכלל.   לפעמים אני מקבל טלפונים של עזרה ראשונה  מלאים  בעיות שצצות לקליינטים שלי  והם זקוקים לעיצה טובה או לרעיון  אז אני מבקש מהם לתת לי רבע שעה ואז אני עושה מדיטציה כשאני לוקח את החיה שלהם שנמצאת במזרח ומוסיף למדיטציה את החיה שלי שיושבת במזרח ואז אני  מכניס את המסתוריות הגדולה לתמונה  ואני מתפלל:  "הו רוח גדולה, השכינה האלוהית של כל דבר עכשיו ולעד. הו רוח גדולה,המוח הנצחי שמחשבותיה זורמות בלי סוף. אנא הדריכי אותי,בהשראה שלך לקבל רעיון טוב עבור....... להוסיף את...... לתוכנית ההרמוניה שלך אנא צרי במוחי הדרכה עבור אדם שפנה אלייך ואני בתודה יהלל את שמך לעד." אמן כשהמסתוריות רואה לנכון היא נותנת לי מייד תשובה עבור אדם  מסוים  שצריך  אבל גם קורה שאין לי תשובה  ואז אני מנתק את הטלפון ומשחרר  ולפעמים הרעיון מתקבל אחר כך  בזמן אחר. לפעמים קורה גם שאחרי התפילה  הקליינט מקבל לבד את התשובה  .המסתוריות  עובדת באופן שווה עם כולנו אני רק מזכיר לקליינטים שלי  את זה כשצריך.

שלכם

דורון אורסיאנו

דורון יליד חיפה, מתקשר מ -1997 כשיצר ביחד עם תמר את הספר "יואל מסר לאנשי האור".דורון השתלם בלימודי מוסיקה גם בבי"ס רימון,למד את שיטת הריפוי בצליל ותנועה.הוא יוצר, כותב ומלחין מוסיקה ושירה, וגם מבצע חלק מיצירותיו.למד פילוסופיה אינדיאנית, מלמד את לימודי הטוטם ומעגל הצבעים, למד את הקורסים של דהבן ואורין "התעוררות גוף האור" והינו מורה לשיטה.הוא מאסטר רייקי ולאחרונה למד פסיכוטרפיה בשיטת הקומי.זו שיטת ריפוי הנשענת על אוצר הפילוסופיה האינדיאנית. לדורון כישרון טבעי לתקשור והוא החל לתקשר באופן ספונטני לפני כ- 15 שנים. הוא מקבל אנשים לפגישה אישית ומשתמש באוצר הידע והניסיון שרכש ובהשראת    יואל ההדרכהוהנשרהלבן.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב