דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גינת הבית המשותף 

מאת    [ 11/11/2005 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 5543 פעמים ]

גינת הבית המשותף: גנן שמגיע פעם בשבועיים לשעה כדאי להראות לו את הדרך החוצה. גינה בת כ 100 מ"ר מחייבת לפחות שעתיים עבודה ומכל מקום אין גינה שניתן לטפל בה שעה אלא אם מדובר במשהו מיניאטורי. גינון מחייב כיסוח הדשא, עישוב, חיתוך הגדר החיה, גירוף, ושתילה במקרה הצורך, והכי חשוב, על הגנן לבדוק את הממטרות בסיום העבודה מאחר ולמכסחת ו/או לחרמש החשמלי יש נטייה ל"דפוק" את הממטרות (ממטרות גיזרה הבולטות מעל פני הקרקע בעיקר). בממטרות גזרה זולות כמעט כל טיפול מזיז את הכוון ותמיד יש לכוונן מחדש על מנת שהמים יגיעו לאן שצריך ולא למדרכה או לכביש. בממטרות גזרה חדישות יותר מסוג POP UP (גיחה) יש להשגיח שהמכסחת לא תוריד להם את הראש.

השקיה: חשוב ביותר וחובה לקבוע מערכת השקיה ממוחשבת אשר תחסוך בלבול מוח מהוועד אך חשוב יותר, תשקה במנות קבועות וזמנים קבועים דבר שיועיל לשמירה נכונה ויעילה של הגינה. דשא שלא הושקה נכון, צמח שקיבל פחות מדי מים, פרחים שהראו סימני מצוקה, לוקח זמן רב עד אשר יתאוששו אם בכלל. אם הממטרות מרעישות רצוי להשקות בשעות הערב המוקדמות. אם מדובר במתזים או ממטרות גיחה אפשר לכוון את ההשקיה לקראת הבוקר בו בדרך כלל יש לחץ מים הטוב ביותר ביממה.

 דישון: יש לבצע דישון פעמיים בשנה. פעם באביב ופעם בסתיו. מומלץ להשתמש בדשן מתאים לעונה ולטווח ארוך.

 דשא: דשא שאינו דורש יותר מדי שמש ואינו מצהיב בחורף (למעט דשא מזן טול פסקיו שאותו זורעים)הוא מסוג "דרבן" אלא שאליה וקוץ בה. בין האביב לסתיו הדשא "משתולל" ויש צורך לכסחו כמעט כל שבוע אחרת הוא יראה כמו עשב בסוואנה (אולי כדאי לקנות עדר עיזים לצורך כך).

 עצים: אין לשתול עצים בעלי נוף רחב מעל לדשא מאחר והם מצילים (צל) וגורמים לדשא להתנוון. בשום פנים ואופן לא לשתול וושינגטוניה. הזרעים שלו הורסים את הדשא ואת כל מה שמתחתיו.

 פרחים: פרחים שותלים פעמיים בשנה, בתחילת הסתיו נוב-דצמ ותחילת הקיץ מאי-יוני. יש מגוון רב של פרחים והכל תלוי בגנן ובגובה ההשקעה הכספית. בעיקרון כדאי להסתובב במשתלות על מנת לקבל תמונת מצב של פרחי העונה.

מזיקים: יש לפזר דיזיקטול או מזיקוטל פעם או פעמיים בשנה על מנת שלא לאפשר לנמלים להשתקע בגינה מאחר ואח"כ הם עוד עלולים לקומות הראשונות ויתרה מזאת, הם מחסלים את פרחי העונה. שאלות הערות והארות ניתן להפנות לכותב באמצעות פורטל בית משותף (כתוב אלינו) או בפורום גינון בפורטל.

הכותב הוא הבעלים, עורך ומנהל פורטל "בית משותף" בכתובת http://www.kehilot.co.il וגנן חובב, דבר המסייע לו מדי פעם להשתחרר ממסך המחשב ולעשות משהו רציני בחיים.......



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב