דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרקטים- שאלות ותשובות 

מאת    [ 06/11/2012 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 1715 פעמים ]

פרקטים הם סגנון הריצוף המוביל ביותר בישראל בעת האחרונה, ואותנו זה לא מפתיע כלל. השילוב בין יוקרה ומימות בעת ובעונה אחת, מתבטא דרך פרקטים בצורה מושלמת ומעניק מראה מיוחד במינו לכל חלל. פרקטים משמשים אותו לריצוף בתים פרטיים ודירות, משרדים ואפילו מוסדות ציבוריים גדולים.

כשאנו ניגשים לבחור פרקטים לבתינו, לא פעם ניתקל בשאלות וסוגיות שיקשו עלינו את ההחלטה באיזה פרקט לבחור. תוסיפו לזה המון סוגים, סגנונות עיצוב, צבעים וצורות, והדרך להתבלבל לא ארוכה מידי. לטובת כל אילו שעסוקים בלהתלבט ולהסס במה כדאי ומדוע, ריכזנו מספר שאלות נפוצות במיוחד בקרב אנשים המתעדים להחליף את מרצפות ביתם בפרקטים וענינו עליהם בצורה מקצועית ומדייקת.

התשובות, לפניכם:


    • מה הם סוגי הפרקטים הקיימים בשוק ומה ההבדלים המרכזיים בניהם?

באופן כללי, ישנם שלושה סוגים עיקריים של פרקטים . הקבוצה הראשונה היא פרקטי הלמינציה. כאן, מדובר בכל הפרקטים אשר עשויים מחומר סינטטי דמוי עץ. פרקטים אילו עשויים מקרטון דחוס. על הקרטון הזה מדביקים שכבה של מדבקה עם ציור של עץ, והינה לכם פרקט סינטטי לתפארת. הקבוצה השנייה נקראת פרקטים שכבתיים. פרקטים אילו עשויים משתיים או שלוש שכבות שונות של עץ טבעי. השכבה או השכבות התחתונות עשויות מעץ פשוט והשכבה החיצונית והגלויה לעין עשויה מעץ אציל ויוקרתי. בקטגוריה השלישית נמצאים הפרקטים הגושניים. אילו הם הפרקטים היוקרתיים ביותר והם עשויים משכבה אחת, עבה ודחוסה, של עץ אציל.


    • כמה זה עולה לכם?

עלויות של פרקטים נמצאות על טווח מחירים מאוד מאוד רחב. ברמת העיקרון ניתן להצביע על מגמתיות מסוימת, כאשר פרקטים סינטטיים נחשבים לזולים יותר מפרקטים שכבתיים, ואילו זולים יותר מפרקטים גושניים. גם בתוך הקטגוריה של פרקטי הלימינציה, ניתן לראות טווח רחב של עלויות, כאשר פרקטים המגיעים מארצות המזרח הרחוק זולים ונחותים באיכותם, בעוד שפרקטים המגיעים מארצות מערב אירופה (פרקטים בלגיים, גרמניים ועוד) נחשבים ליקרים ולאיכותיים ביותר בגזרה.


    • האם ניתן להתקין חימום תת רצפתי בפרקטים?

התשובה חיובית. פרקטים מסוימים מאפשרים בהחלט את התקנתו של חימום תת רצפתי, ואם זה חשוב לכם, יש לשאול בחנות, לפני הכול, אילו פרקטים מאפשרים זאת ואילו לא. בכל מקרה, יש להתקין את החימום על פי הוראות היצרן המדויקות כדי להימנע מבעיות בדרך. חשוב לדעת גם, שהטמפרטורה של המים צריכה להיות 28 מעלות צלזיוס, ושהמרחק בין הצינורות לפרקטים יהיה לא פחות משלושה סנטימטר.


    • איפה כדאי להתקין פרקטים ואיפה לא?

פרקטי למינציה ניתן לנקות כגיל (ספונג'ה בשפה המקצועית). מדובר בפרקטים אשר מראש עשויים מחומר שמתמודד עם מים ועם נוזלים ולכן ניתן לשטוף רצפות כאלו כרגיל. מנגד, עץ טבעי לא אוהב מים ולא מתמודד איתם כמו שצריך. פרקטים טבעיים דורשים טיפול קצת שונה. על מנת לנקות אותם יש להשתמש בחומר ניקוי ייעודיי לפרקטים ולפעול לפי הוראות היצרן. בנוסף, רצוי ללטש אותם באמצעות חברה מקצועית העוסקת בתחום, אחת לשנה או קצת פחות. במידה ונשפכו מים על פרקטים טבעיים, יש לנגב אותם ולייבש את הרצפה מהר ככל האפשר. מים מזיקים לפרקט וסביבה לחה מידי עשויה לגרום לו להתנפח ולאבד צורה.

 

בהצלחה!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב