דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיחות סוף השנה מתקרבות... איך תוציאו מהן את המיטב עבורכם? 

מאת    [ 04/11/2012 ]

מילים במאמר: 1550   [ נצפה 3726 פעמים ]

 שיחות סוף השנה מתקרבות... איך תוציאו מהן את המיטב עבורכם?

כבר נובמבר, סוף השנה קרב ובא. שיחות משוב והערכה עם המנהלים הישירים כבר נכנסו ליומן שלכם. גם השיחה עם "הבוס" הגדול שתבוא לאחר מכן...

אתם מצפים להעלאה במשכורת כי כבר המון זמן מאז הפעם האחרונה שהעלו לכם אותה.

אתם מצפים לקידום בתפקיד, כי אתם חושבים שזה מגיע לכם על כל מה שעשיתם.

אתם בטוחים שיגידו לכם ש"המצב לא טוב כרגע..." וכל מיני תירוצים אחרים.

אתם בטוחים שידרשו מכם יותר תמורת פחות.

אתם פוחדים שיכריזו חד צדדית שיש להוריד את המשכורות בארגון.

אתם פוחדים שהקול שלכם ירעד שוב כשתשבו שם ותיאלצו לענות על שאלות או לספוג ביקורת.

אתם מקווים שהם מעריכים אתכם בדיוק כמו שאתם מעריכים את עצמכם.

האדרנלין שלכם זורם בדם והדופק קצת עולה...

האם אתם באמת מוכנים לשיחות סוף השנה?

בחלק מהחברות, שיחות משוב והערכה הנן חלק משגרות ניהוליות בארגון דרך קבע. בחלקן – הן נוהל שיש לבצע אחת לחצי שנה או שנה. בשיחות אלו המטרה של הארגון הוא שאנשיו יקבלו משוב על עבודתם ואת ההערכה הראויה. עבור חלק מהאנשים – שיחות אלו יכולות להוות שיחות "סתם" – שיחות אשר יצאו מהן כלעומת שבאו. עבור אחרים – שיחות אלו יכולות להוות נקודת מפנה משמעותית בקריירה שלהם.

איך להפיק משיחות סוף השנה את המקסימום עבורכם?

פנו זמן להכנה

רבים מהאנשים לא בדיוק יודעים לקראת מה הם הולכים. חלקם רואים בכך "סימון V" ומה שיהיה יהיה. רוב האנשים לא ממש מתכוננים לכך. רובם אינם מבינים כי השגת תוצאות אמיתיות משיחות אלו תלויה אך ורק בהם.

אם אתם מבקשים להשיג תוצאות אמיתיות לאחר השיחה עם הבוס, כדאי שתכינו את עצמכם כיאות. זה אינו עניין של מה בכך. זה דורש זמן חשיבה. זמן עבודה עם עצמכם. זמן תכנון וזמן אימון. פנו ביומן זמן וקבעו פגישות עם עצמכם או עם המאמנים שלכם. מ-3 או 4 פגישות של שעה וחצי תוכלו לצאת מודעים, מוכנים ובטוחים, לא רק במה שאתם רוצים להשיג, אלא גם באיך להשיג את זה באופן ראוי ומועיל.

דעו מה אתם רוצים להשיג

כמו בכל עניין, אם לא תדעו ותגדירו באופן ברור לאן אתם רוצים להגיע, כל דרך תיקח אתכם לשם. שבו להגדיר את המטרות שלכם מן השיחות הללו. מה אתם רוצים שיקרה בעקבות השיחות ותוך כמה זמן בדיוק.

 על איזה מוקד כסף אתה משפיע בארגון?

בחברות המנוהלות תוך חשיבה כלכלית נכונה, כבר מזמן הובן כי פז"מ של עובד אינו סיבה מספיק טובה להעלאה במשכורת. כל עובד, בסופו של דבר, נועד להכניס לארגון כסף בכמות גדולה יותר מעלותו לארגון. אין זה כלכלי להעלות משכורת לעובד רק על סמך הזמן אשר הינו עובד בארגון, כל עוד לא העלה את תפוקותיו עבור הארגון.

לכל ארגון עסקי קיימים חמישה מוקדי כסף עיקריים (ע"פ "מה המנכ"ל רוצה שתדע?" מאת ראם צ'אראן)

תזרים מזומנים: הדם הזורם בעורקי העסק ומאפשר את התנהלותו השוטפת.

רווח: הפער בין העלות האמיתית של כל מוצר או שירות הנמכרים ללקוח במסגרת הארגון (כולל העמסה של הוצאות תומכות מכירה וקיום של העסק כגון: דמי שכירות, מים, חשמל, משכורות, מערכות המידע וכו'), לבין סכום המכירה הסופי ללקוח.

מהירות: הפוטנציאל שיש לארגון על מנת להגביר את גלגול הכסף בתוכו. מוקד אשר בסיסו בתפעול העסק ובצווארי הבקבוק הקיימים בו שמכתיבים את קצב כניסת הכסף לחשבונו.

לקוחות: המוקד אשר צורך את שירותי או מוצרי הארגון ומשלם כסף בעבורם

צמיחה: המוקדים אשר בהם טמונה צמיחת הארגון והתפתחותו קדימה למימדים נוספים

כל אחד מאנשי הארגון משפיע באופן ישיר על אחד או יותר ממוקדי הכסף של הארגון. זהו את ההשפעה שלכם על מוקדי הכסף בארגון בכל עשייה ועשייה בתפקידכם. היו מודעים להשפעה זו. בחנו היטב כיצד השפעתם על מוקדי הכסף בשנה האחרונה. בחנו כיצד תוכלו להמשיך ולהשפיע לטובה במשך השנה הקרובה וכתבו תוכנית פעולה לכך.

חשיבה כלכלית לטובת העסק במסגרת התפקיד שלכם תוערך באופן יוצא דופן על ידי מנהלי הארגון. זו אחריותכם לגרום לארגון לשפר את ביצועיו במוקדי הכסף עליהם אתם משפיעים, וזו תהיה סיבה מעולה עבורכם לשפר את משכורתכם. זו גם תהיה דרך טובה להציג למנהלים שלכם שאתם מהעובדים שהם היו רוצים לשמר.

אספו נתונים ועובדות על עשייתכם עם התייחסות למוקד הכסף

רגשות, תחושות, אווירה, תקשורת, אמונה ושאיפות הן חשובות ביותר עבור ארגון. עם זאת, עסק הוא עניין "קר" ואובייקטיבי. רוב הסיכוי שהעומדים בראש הארגון מביטים כל יום בתוצאותיו, בנתונים, בעובדות. חשוב שגם אתם תהיו כאלו ותציגו זאת בשיחה.

אספו נתונים ועובדות  לגבי העשייה שלכם. בחנו כיצד להציג אותם באופן שימחיש שאתם יודעים בדיוק מה אתם תורמים לארגון. באופן שימחיש לצד השני בדיוק כיצד תרמתם.

דעו את עצמכם ואת היושבים מולכם

קיימים סוגים רבים של אנשים בעולם, כאשר כל אחד מהם מונע מתפישות משלו. ניתן לרכז ולחלקם לארבעה עיקריים:

אנשי ה"אני": אנשים אשר המילה "אני" חוזרת ללא הפסק במהלך השיחות עמם. הם בדרך כבר יודעים הכל ולא חושבים לרגע שהם יכולים ללמוד משהו נוסף. הם בדרך כלל מתפארים בהישגים שלהם. הם דורשים שיראו אותם ויתייחסו אליהם. הם יועצים ולא מקבלי ייעוץ. הם אומרים מה לעשות ולא אומרים להם מה לעשות.

 אנשי ה"חברה": אנשים אלו אוהבים שאוהבים אותם וידאגו לכך בכך שיהיו לעולם נחמדים, מצחיקים, מסמרי האירועים. הם אלו שמערכות היחסים שלהם יהיו קודמים לכל עניין אחר.

אנשי הביטחון: אנשים אלו אינם אוהבים שינויים. הם מחפשים ביטחון ושלווה בכל מה שהם עושים. הם כנועים להרגלים שלהם. חשוב להם שהכל יעבוד טוב ובאופן שלא ישאיר מקום לספק.

אנשי השורה התחתונה: אלו האנשים אשר כל מה שיעניין אותם אלו נתונים ועובדות. רגשות לא ידברו אליהם. גם לא רעיונות או שאיפות. אלא שורה תחתונה בלבד – מה יוצא לי או לארגון מכך?

לכל אחד מאיתנו תכונה עיקרית מבין ארבעת אלו. זהו את עצמכם – מי אתם מתוכן?

בכל אחד מסוגים אלו קיימת התנהגות תקשורתית "אוטומטית". לדוגמא: לאנשי "האני" קיים אוטומט להסביר ולייעץ לאחרים. את אנשי הביטחון תשמעו אומרים קודם כל "לא" לכל שינוי או משהו חדש שתציעו. אנשי שורה תחתונה יבקשו מכם לעשות שיעורי בית שמראים להם מה הם בדיוק משיגים...

לאחר שזיהיתם את עצמכם בין אלו, חשוב שתזהו גם מיהו הצד השני. זאת בשל העובדה כי עם כל אחד מהגורמים יש לנקוט בטקטיקות תקשורת שונות על מנת להביא לתוצאות אמיתיות. תארו לעצמכם שני צדדים שהם אנשי "אני" אשר באים לשיחה – סיכוי קלוש, באם שניהם ישתמשו ב"אוטומט" שלהם, שיהיו תוצאות של ממש למפגש שכזה.

כאשר תזהו את עצמכם ואת הצד השני – תהפכו אוטומטית לחכמים, ולא לצודקים. תדעו כיצד לנווט את השיחה לטובתכם.

זהה את הטקטיקה הרצויה לתקשורת מול היושב מולך

בעמידה מול כל אחד מסוגי אנשים, קיימות טקטיקות תקשורת אפקטיביות שונות. בלמידה ותכנון נכון, ניתן להשפיע על כל אדם. כדי לעשות זאת, יש להתאמן "לצאת" מהאוטומט שלנו ולנקוט בחוכמה. על חלק מסוגי האנשים תעבוד טקטיקה של "הובלה בדחיפה", ועבור חלקם "הובלה במשיכה".

גייסו לטובתכם אימון אישי על מנת ללמוד יותר, באופן שישקף לכם מי אתם, יוציא אתכם מן ה"אוטומט" ויאמן אתכם לנקוט בפעולות הנכונות מול הצד השני.

זהו מה יכול לעצור אתכם

זכרו כי כל מה שיכול לעצור אתכם אלו אתם. כולנו מהולים בחוסר ביטחון עצמי כזה או אחר. בכולנו יש פחדים מסויימים, אמונות מעכבות כמו "הוא בטוח לא יסכים לכך". סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו שגורמים לנו להירתע מלהשיג את מה שאנו רוצים.

צרו רשימה של הדברים שיכול להעלות הצד השני, שיכולים לתקוע אתכם. שאלות שהוא עלול לשאול. דברים שאתם מאמינים כי לא יסכים להם. דברים שיגרמו לכם אי נוחות.

לאחר שתכינו את הרשימה הזו, כל שיש לעשות זה לערוך רשימה נוספת – כיצד תנהגו כאשר יעלו דברים מעין אלו. תוכלו להכין תשובות אפקטיביות מראש. תוכלו לדעת איך להגיב באופן אפקטיבי (ושוב – לא מתוך האוטומט שלכם). לאחר אימון נכון תוכלו להפוך למשפיעים של ממש, ולהפוך כל התנגדות או מעצור להזדמנות עבורכם.

 התאמנו על העברת מסרים באופן אפקטיבי

לכל אדם יש תכונת תקשורת שונה. חלקם "מאריכים" בדברים יתר על מידה. חלקם "מקצרים". חלקם גולשים לנושאים פחות רלוונטיים ולא ממוקדים. חלקם ישירים מדי עד כדי פגיעה ברגשות הצד האחר. חלקם הולכים "מסביב"...

בקשו אימון להעברת מסרים באופן אפקטיבי. זו שיטה ברורה וקלה ליישום ויכולה להפוך את התקשורת שלכם עם כלל הגורמים הסובבים אתכם לאפקטיבית גם בשאר תחומי החיים.

בקש משוב ותשאל

שיחות משוב אינן אפקטיביות אם אתם לא מקבלים משוב לדברים שבאמת חשובים לכם. רבים מהאנשים מפחדים לקבל משוב. המוערכים יותר יודעים כי הדבר משקף אחריות מצידם.

הכינו רשימה של שאלות שהייתם רוצים לשאול את המנהל שלכם לגבי עשייתכם. בקשו את המשוב! אל תחכו לקבלו.

היו אמיצים לעמוד מול הדברים. לקבל שיקוף אמיתי מה חושבים עליכם, במה אתם נראים חזקים, במה מרגישים שאתם יכולים להשתפר. זו הדרך האמיתית בה תוכלו באמת ללמוד על כיצד אתם נתפשים ומה עליכם לעשות על מנת להפוך לטובים יותר בעיני אחרים.

אל תתגוננו בפני הדברים לעולם! בסיום כל משפט משוב או ביקורת שתקבלו בשיחה, התאמנו לומר מילה אחת פשוטה: תודה!

זה לא יעזור אם תנסו לענות או להוכיח אחרת. קבלו את העובדה שאם כך רואה אתכם הצד השני – אתם אלו שעשו משהו לא נכון שגרם לו לחשוב עליכם כך או לראות את הדברים כך.

אמרו "תודה" כי הצד השני, בשיקופו את מה שהוא חושב לגביכם ולגבי הביצועים שלכם, נותן לכם מתנה אמיתית – את הדרך כיצד עליכם לפעול בהמשך על מנת להשתפר.

האמינו

אם תבואו חסרי אמונה תצאו חסרי אמונה. הבינו – אתם תמיד צודקים! כל מה שתאמינו בו באמת יקרה! אז למה שלא תאמינו שתצליחו להשיג את כל מה שאתם רוצים? זה תלוי אך ורק בכם.

בוא לגלות את הסודות של המצליחנים! אתם מוזמנים לאירוע מכונן שישנה לכם את החיים! - לפרטים כנסו

יהונתן כסיף  בעל ניסיון עשיר בהקמת עסקים ליוויים וניהולם תפעולית, שיווקית ופיננסית בשוק הישראלי ובשוק הבינלאומי. יהונתן עסק ועודו עוסק בניהול ופיתוח צוותים, פיתוח מערכי שירות ומכירות, ניהול מערכי ייצור ושיווק בינלאומי בתעשייה, בארגוני סחר, הייטק וארגונים קמעונאיים. ניסיון רב בהדרכה פרטנית, קבוצתית וצוותית בחברות, ארגונים עסקיים, תעשייתיים ומוסדות ממשלתיים. מנחה מוסמך של קורסים מבית פרנקלין קובי: "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד", ניהול זמן ועוד. מאמן עסקי ליזמים צעירים ולמנהלים השואפים לפריצות דרך חדשניות.


www.imaspringer.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב