דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית עץ: עיצוב חוץ, עיצוב פנים וילדים 

מאת    [ 30/10/2012 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 2247 פעמים ]

אני לא מכיר הרבה מבוגרים שבונים לעצמם בית עץ – למרות שהדבר בהחלט אפשרי ועוד נדבר על כך בעתיד. רוב המבוגרים שבונים או רוכשים בתי עץ עושים זאת בשביל הילדים. אפשר להציג לילדים את המוצר הסופי – בית מן המוכן שבו הם יכולים לשחק וליהנות. אפשר גם לבחור בגישה מעט שונה: לשתף את הילדים בעיצוב ובתכנון של בית העץ כדי שהוא יהיה משהו שמתאים לציפיות ולחלומות שלהם. כך הילדים לא נהנים רק מהמשחק בבית העץ אלא גם מתהליך הבנייה והתכנון שלו.

כמה מגבלות

כאשר משתפים את הילדים בתהליך העיצוב של בית עץ לילדים חשוב לדעת שיש כמה מגבלות לעניין. בתי עץ לילדים צריכים להיבנות עם חשיבה על בטיחות וילדים לא תמיד מודעים לעניינים האלו. המבוגרים הם האחראים על כך שהבניה של מתקן שעשועים זה תעמוד בנורמות בטיחותיות מתאימות.

עניין נוסף הוא ההיבט הכלכלי של בניית כל מתקן חצר: העלות הכספית של העבודה. הילדים יכולים לרכב על גלי הדמיון אבל המבוגרים יודעים כמה זה עולה ולא כל מה שהדמיון רוצה הכיס יכול לקבל. נסו להתאים את הרעיונות המבריקים של הילדים למגבלות התקציב שלכם.

אל תשכחו גם שהבית שאתם מעצבים משפיע על מה שמסביבו. אם יכולים לתת לילדים חופש פעולה מוחלט אבל זאת בתנאי שאין לכם בעיה עם המראה הסופי של היצירה. אם בכל זאת חשוב לכם שהמראה של בית העץ לא יגרום נזק אסתטי לכל הגינה והחצר עליכם להגביל מעט את היצירתיות של הילדים. פיתרון אחר הוא להקים את בית העץ בפינה רחוקה של החצר – פינה נסתרת שאיש לא יראה אותה וכך העיצוב המקורי של הילדים לא יגרום לצרימה מוחלטת במראה הכללי של החצר ו/או הגינה.

עיצוב זמני או לתמיד?

עוד עניין שיש להקדיש לו תשומת לב הוא שאלת הזמניות ו/או הקביעות. עלינו להחליט – לבד או יחד עם הילדים – האם אנחנו ניגשים לפרויקט חד פעמי או שמא מדבור בפרויקט מתמשך. למה הכוונה?

פרויקט חד פעמי: אנחנו מחליטים לעצב את בית בעץ בצורה מסוימת שתישאר לאורך זמן. העיצוב הוא קבוע ואי אפשר לשנות אותו. אם ניתן לבצע שינויים אלו הם שינויים קטנים כמו תוספת של קישוט וכיוצא בזה. הצורה הכללית של הבית תישאר זהה לתמיד.

פרויקט מתמשך: זהו עיצוב של בית עץ שמאפשר לנו לשנות את העיצוב – החיצוני והפנימי – של הבית מדי פעם וכאשר מתחשק לילדים לשנות אותו. הבית הוא מעין מסגרת שמאפשרת לנו גמישות רבה בעיצוב החיצוני והפנימי על ידי תוספות של מרכיבים, אלמנטים וקישוטים בהתאם למצב הרוח המשתנה של הילדים ובהתאם לדמיון המשתנה שלהם.

עיצוב ארוך טווח מאפשר לנו להשקיע הרבה בפרויקט חד פעמי ולקבל תוצאה מאוד מיוחדת. עיצוב גמיש, לעומת זאת, אמנם מחייב תוצאה פחות מושקעת – כיוון שעלינו לשמור משאבים לכל השינויים והעיצובים הבאים – אבל הוא מאפשר גמישות והתאמה לדמיון – כר פורה ליצירתיות ולשימוש מתמשך בדמיון ובחשיבה יצירתית של הילדים.

***

מוגש בחסות איסמור - איסמור מובילה בארץ בתחום שיווק מוצרי האיכות לבית ולחצר מוצרים אלה כוללים, בין היתר דשא סינטטי, ג'קוזי (ספא), סאונות, ברביקיו בנוי, מתקני שעשועים לילדים, בקתות עץ, מחסני עץ ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב