דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציירים - קו הוא אוסף של נקודות 

מאת    [ 29/10/2012 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 3149 פעמים ]

ילדים המציירים מגיל צעיר, ומראים יכולות מתקדמות לגילם הצעיר יזכו בכינוי – ממש ליאונרדו ד'ה ווינצי,וואן גוך ועוד שלל שמות של ציירים דגולים ומוכשרים מן העבר.

הציירים הגדולים בכל תקופה שרתו לרוב בעלי יכולת כלכלית – בני מלוכה, רוזנים ועוד. תפקידם העיקרי של האמנים היה להנציח את העשירים ברגעים הרואים כמו השענות על חרב בשדה חמניות, מבט נוגה כמו היה רקיק תלוי מעליהם ועוד שלל תנוחות המצביעות אך ורק על מעמד.

אמנים אשר רצו לצייר מעבר לכך, היו צריכים למצוא את הזמן להשקיע ביצירות אחרות, ולממן זאת בעצמם. אמם בלי פטרון היה לרוב עני, ללא אמצעים לקניית בד לצייר עליו.

אך כיום ניתן למצוא עבודה בקלות ולממן את אהבתנו לציור.

אמנם לעיתים לא ניתן להתפרנס מציור, אך ישנם אמנים ברי מזל שאכן זוהי דרכם להתפרנס בכבוד מיצירותיהם על גבי קנבס, עץ, קירות ועוד.

 

 

הצג את המומחה –

 

גלריות רבות מעניקות לציירים רבים הזדמנות להיחשף והגיש תערוכה בצורה מקצועית אל מול הקהל הרחב. ישנם אמנים המציגים בביתם הפרטי את יצירותיהם. הדבר לעיתים מגביל את שטח התערוכה, ולא תמיד נעים להיכנס לבתים פרטיים ולהתרשם מיצירותיהם. ההרגשה כאשר מגיעים לגלריה כבר משרה אווירה תרבותית, אנו סופגים אמנות יותר טוב ברגע שאנו נמצאים בגלריה.

ציירים רבים זקוקים לשירותי הגלריות המפוזרות בכל רחבי הארץ. היות ואמנים רבים לא יכולים להציג את יצירותיהם ברחוב, ורוצים שיתייחסו בכבוד הראוי ליצירות אשר יצרו עם כל אהבתם לציור, מעדיפים למצוא גלריות מקצועיות, עם תאורה נכונה, ושמירה בתקופת התערוכה על היצירות.

 

 

קו ועוד קו ועוד קו – והרי יצירת אמנות –

 

לעיתים נדמה כי אין קו מנחה לגבי מהי אמנות, וכיצד יש להגדיר יצירת אמנות. רוב ההחלטות הן בגדר פופולאריות זמנית ועל סמך פופולאריות זו שופטים יצירות אחרות. גם למי שנאמר שיצירותיו אינן איכותיות, ישנו מצב בו יתהפכו פני הדברים ויום אחד הוא יזכה להערכה אותו הוא קיווה לקבל בתחום האמנות. עניין של אופנה מחשבתית כמעט.

האמנות היא מנת חלקם של ציירים, פסלים, צלמים, גרפיקאים ואינסוף משלחי יד העוסקים באמנות. קשה לשים את האצבע לגבי מהי אמנות, ומי הם העוסקים בה בצורה חדה וברורה.

אמנות רבותיי, אמנות. הדרך של התרבות להגיע למוח, ללב, לכל החושים הקיימים ומתקיימים אצלנו כבני אדם. אנו יוצרים אמנות ואנו מתפעלים מאמנות. ישנם אנשים המקדישים תקופת חיים שלמה ליצירת אמנות אחת, וישנם אמנים המחליפים, יוצרים ונוגעים בשלל תחומי אמנות על מנת להעשיר את עולמם התרבותית והאמנותי כאחד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב