ב"ה
כולם מכירים את הז'אנר החדש של הווידאו השיווקי?
מדובר בבעל עסק ממוצע, שיש לו ידע במרכולתו, תופס מצלמה,עומד מולה ומתחיל לדבר.
לא חשוב אם יש לו דברים מאוד מעניינים או חשובים לומר. בוא נניח אפילו שיש לי רצון עז
לקבל את הטיפים המרתקים והיעילים שלו. אני פשוט לא מסוגלת.בשפה הקולנועית זה נקרא
Talking hades (ראשים מדברים). נכון, בזמן האחרון חלה אפילו השתדרגות באופן הצגת
התוכן בווידאו ויש גם כאלה שמלמדים איך להפוך כל ווידאו למעניין ובוחרים רקע
פסטוראלי כזה או אחר.
בעלי עסק מוצאים עצמם יושבים על איזו נדנדה בגן שעשועים או על פסל באיזה גן בוטני או משהו
ובלבד של יהי'ה משעמם...אז הוצאנו את הרקע הלבן המשמים מאחורינו. אבל מה בעצם הישגנו?
הטעות הנפוצה היא ההנחת ייסוד שהווידאו כמדיום קולנועי (המספר סיפור, קודם כל) הנו נחלתו
של קומץ קטן של אמנים המעוניינים להביע את עצמם באמצעותו.
טעות!
ווידאו הנו כלי. כלי עוצמתי.
כיוון שהוא מדבר אלינו ומייצר הזדהות ומאפשר להעביר מסר מדויק בהפצה המונית.
מי שמכיר קצת את התכנים שאני מעלה, זו לא הפעם הראשונה ששמעתם את זה.
ואני לא סתם חוזרת על עצמי ומחדדת את הנקודה. לומר את האמת אני רואה זאת
כשליחות ממש להביא לתודעה הציבורית (בייחוד העסקית) את היכולות והאפשרויות של השימוש בווידאו.
לכל מטרה.
ולעניינינו, ע"מ להפוך את העסק שלי בכלל והידע שלי בפרט לריווחי.
אנסה להסביר את זה מכיוון קצת אחר. אחת הסיבות שכיום תכניות הריאלטי כל כך מצליחות
היא כמובן לא בגלל שמשהו אמיתי קורה שם, וגם לא כיוון שאנחנו מקבלים שם חווי'ה בעלת משמעות.
אלא אך ורק, אולי לא נעים לומר, בגלל יצר המציצנות של האדם וזה כולל את כל מדורי
ותכניות הרכילות- מי התחתן עם...מי התגרש מ...
וזו הסיבה שהווידאו השיווקי במתכונתו הנוכחית, לכאורה עובד.
אני יודעת שאני מנפצת פה בועת מיתוס גדולה ושזהו בריכה שהרבה מאוד עסקים שוחים בה כבר.
אבל לומר את האמת, וזו אמת אוניברסלית קיומית אפילו, אנשים מחפשים לחוות חוויות בעלות משמעות.
לחיות חיים מלאי משמעות בתוך הוואקום היומיומי.
וזה בעיניי הבסיס של הבנה עסקית בכלל ושל הצורך בשימוש בווידאו ככלי הכי מדויק
להעברת המסרים שלך. להעביר ללקוח כי המוצר/שירות שלך הוא זה שייתן משמעות חדשה לחייו.
שימוש בווידאו אך ורק ע"מ לתעד הרצאה פרונטלית, מעניינת ככל שתהי'ה, תועלתית ככל שתהי'ה
מפספסת את הרובד הנוסף שהמדיום הזה יכול להעניק לתוכן שלך. הכלים הקולנועיים כמו:
תאורה, עריכה נכונה, פסקול מתאים ובייחוד עמוד השדרה של הכל-הסיפור הקולנועי שיווקי,
לא באים לידי ביטוי בווידאו שיווקי מהסוג הזה.
יוצא מכך שהלקוח, במקום לצאת עם חווי'ה(כידוע שרכישה מתבצעת ממקום פסיכולוגי ולא הגיוני),
נותר רק עם הידע בידו וידע יש בשפע...
כל מי שמבין ולו מעט במכירות, ישאל את עצמו- לאן אני מעדיף לפנות לשכל או לרגש של הלקוח?
אז במקום לחפש דרכים מקוריות להצטלם ואפקטים חדשניים להלביש בעריכה, הייתי ממליצה
לעשות Restart בתפיסה ולהתחיל לחשוב על ווידאו כעל חווי'ה שיווקית.
דבר,שדרך אגב, ניתן להגיע אליו באמצעים פשוטים ובחשיבה מקדימה.
חשוב גם שהידע הזה יגיע לכמה שיותר אנשים- אז לחצו ושתפו
TO-C הפקות סרטי תדמית,סרטי מוצר וקידום מכירות
054-6303086
tulush81@gmail.com
בואו לבקר אותנו בעמוד שלנו בפייסבוק