דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם חמור ומרק פירות יילכו יחדיו בלתי אם נועדו? 

מאת    [ 28/10/2012 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2164 פעמים ]

מילה מסובכה, "קונגלומראט". משמעותה המקורית שילוב של רכיבים גיאולוגים שונים בטבע החוברים יחדיו למהות חדשה. הדרש  הינו גופים עיסקיים ענקיים המורכבים מחברות שונות, או מפלגות פוליטיות השייכות, לכאורה, לאותו אגף פוליטי, ומחליטות, בדרך כלל מטעמים קוניונקטוראלים לקראת בחירות, לחבור יחדיו לגוש פוליטי גדול, זאת למרות פערים משמעותיים ביניהן, זאת מתוך תקווה שחבירה זו תביא ל"שובר שוויון", ביום הבחירות.

ליועצי התקשורת תפקיד משמעותי, לחסד או לשבט, ביצירת קונגלומראטים אלה. היו כאלה שהצליחו והפתיעו גם את גדולי הספקנים. היו, לעומת זאת, כאלה שנכשלו כשלון חרוץ. ככל שאנחנו מתקרבים יותר ויותר ל-3 בדצמבר, היום האחרון בו מותר להגיש רשימות לכנסת, נשאלת על ידי רבים וטובים האם אותו "קונגלומראט" נתניהו-ליברמן הינו פעולה מבריקה ונועזת, או שמא מעשה פזיז שרק יבריח רבבות בוחרים משתי המפלגות? האם סכום המנדטים שיקבלו שתי המפלגות ביום הדין, ה-22 בינואר, יהיה גדול יותר מסכום חלקיו, קרי 42, או שמא פחות מזה?

לשם כך אנחנו, יועצי התקשורת, חייבים לדעת לא רק להעניק עצה טובה ללקוחותינו, אנשי הפוליטיקה, אלא גם להימצא קצת במטריה – האם ההיסטוריה הפוליטית מוכיחה שמעשה כזה הוא אכן נכון? האם מישהו, בכלל, מסוללת היועצים של נתניהו-ליברמן, בדק, או היו לו את הכלים הנדרשים בשביל לבדוק את ההיסטוריה הזו? והאם, בכלל, ניתן להסתמך על סקרים שנערכו בטרם (!) מימוש קונגלומראט כזה, אבל לא בדקו מה יהיו משמעותיות האסטרטגיות ארוכות הטווח(!) של איחוד כזה, הן לקראת יום הבחירות, ובעיקר במה שיקרה לשתי המפלגות אחריו??

מצדדי הרעיון שצוטטו מיד לאחר פרסום האיחוד, ציינו את הקמת גח"ל(גוש חירות-ליברלים) שהוקם לקראת בחירות 1965 במטרה לשמש אלטרנטיבה ראויה לשלטון מפא"י, ובסופו של דבר הפך תוך כעשור למפלגת השלטון, הליכוד. גם מהצד האחר של המפה שימש המערך(מפא"י-אחדות העבודה-מפ"ם) מודל למפלגת שלטון(מפא"י)שהבינה שלא תוכל לשמר את שלטונה ללא איחוד עם מפלגות אחרות באותו אגף פוליטי.

אותם מצדדים רק "שכחו" לציין שתי עובדות: האחת, במקרה זה, להבדיל משתי הדוגמאות שציינו לעיל, המפריד בין שתי המפלגות , "הליכוד" ו"ישראל ביתנו", גדול בהרבה מהמשותף. מלבד היות שתיהן מפלגות "ימניות"(כשגם כאן יש פערים משמעותיים ביניהן), רוב רובה של האג'נדה שלהם שונה כמעט לחלוטין, הן פוליטית, הן כלכלית, הן חברתית, הן דתית, הן מבחינת חתך המצביעים שלהן. אין ספק שהבדלים אלה יילכו ויתחדדו ככל שנתקרב ליום הבחירות, שלא לדבר על מה שיקרה לאחר מכן. נקודה שניה, אותה ציין נתניהו במסיבת העיתונאים – "משילות". ובכן, ההיסטוריה מוכיחה שלעומת היתרון הטקטי בחבירה כזו מבחינת הפיכת הגוש המאוחד למפלגה הגדולה ביותר, קיים חסרון משמעותי ביותר של היווצרות אופוזיציה משמעותית דווקא בתוך אותו גוף המורכב משני חלקים שאינם דומים כלל ועיקר.

ועל כך אמרו כבר חז"ל: "סוף מעשה במחשבה תחילה"...

עמית דובקין, עמית יחסי ציבור                                                                             יחסי ציבור, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית                                                             מובילה בתחום יחסי הציבור בישראל


 עמית יחסי ציבור הוקמה בשנת 1996 ע"י עמית דובקין שבין תפקידיו הרבים שימש כדובר משרד השיכון במשך 5 שנים, כתב בעיתון מעריב ומוסף הארץ, עורך בכיר בעיתונים ומגזינים יוקרתיים ומובילי דעה. החברה מתמחה במיתוג ויחסי ציבור הכוללים קשרי עיתונות ענפים, ניהול משברים, מתן ייעוץ וליווי מערך השיווק והפרסום, סיוע בהפקת אירועים והשתתפות בכנסים, ייזום פאנלים מקצועיים וכתיבת תכנים לחומרים שיווקים שונים, אתרי אינטרנט וניו מדיה.     




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב