חימום לפני ריקוד- כמה זה חשוב וכיצד לבצע?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חימום לפני ריקוד- כמה זה חשוב וכיצד לבצע? 

מאת    [ 25/10/2012 ]
מילים במאמר: 427   [ נצפה 3017 פעמים ]

 
 

חימום לפני ריקוד- כמה זה חשוב וכיצד לבצע?  

 

אחד הגורמים המהותיים המאפשרים לרקדנים קודם כל להימנע מפציעות, ולאחר מכן גם לרקוד במלוא היכולת שלהם- הוא חימום נכון לפני הריקוד.

 

 

חימום לפני ריקוד הוא בעצם תנועה איטית של הגוף, המגיעה לרמה של מתיחות קלות, שנועדה להכניס את הגוף למצב של תנועה. החימום מיועד לאפשר לשרירים ולגידים, להגיע למצב בו הם יכולים לנוע באופן חופשי ומאפשר וללא כאב.

החימום מתחיל לרוב בסדרה של תרגילים איטיים יחסית, המתחילים את תנועת השרירים. רמת הקושי בתרגילים עולה לאיטה, יחד עם הקצב בו הם מבוצעים. חימום עשוי לשלב תרגילים אירוביים, או תרגילי חיזוק שרירי בטן, רגליים, זרועות וגב. החימום יכלול גם תרגילים להגברת הגמישות בחלקי הגוף השונים.

החימום מרגיל את הגוף לבהדרגתיות מצב של פעילות מהירה ואינטנסיבית ועוזר למנוע פציעות ומתיחות שרירים למיניהן. החימום מעלה אתטמפרטורת הגוף, מגביר את תהליך המטבויזם ואת זרם הדם. יכולת הנשימה עולה- כי ההמוגלובין זמין יותר. כשהשריר חם, הגירוי העצבי עובר מהר יותר וכל התהליכים האנזימתיים הקשורים להתכווצות השריר נעשים מהירים יותר. 

בעת החימום, ניתן לראות כי כל תנועה מביאה לשיפור ברמת הגמישות והכוח מהתנועה הקודמת, וכך ניתן להמשיך עד לקבלת טווח התנועה המקסימלי הנדרש לצורך הריקוד. עם סיום החימום, יהיו הרקדנים מסוגלים להגיע לטווח כל התנועות הנדרשות לריקוד.

כל אדם בנוי אחרת- לאחד יש שרירים קצרים וצריך למתוח ולהאריך אותם. לאחר- יש שרירים ארוכים שצריך לחזק. לכן, כל אדם צריך להיות מודע לגופו, למגבלותיו ויכולותיו, ולזכור כי עליו לדאוג לחימום המתאים לו באופן אישי.

בשיעורי ריקוד, לרוב נערך חימום קבוצתי כללי. אבל, חשוב מאוד לא להסתפק בחימום זה, אלא להגיע לשיעור הריקוד לפני הזמן, ולקיים חימום אישי, שמתאים במיוחד לגוף שלכם. יש לכם בעיות גב תחתון? הברכיים כואבות? אל תסמכו על החימום הקבוצתי שיסייע לכם. זה בדיוק הזמן שלכם לקחת את עצמכם בידיים, ולהעניק לגוף שלכם את מה שמגיע לו.

החימום הקבוצתי מיועד לכולם, ואינו יכול לכסות קצוות או מקרים מיוחדים. גם שיעור המחול נועד לקבוצה, לא ליחידים, ולכן חשוב מאוד שכל רקדנית ורקדן יהיו מודעים באופן מלא לגוף שלהם, לצרכיהם הייחודיים, ויעבדו עליו לפי צרכים אלה באופן פרטני.

חימום יכול לארוך רבע שעה- כאשר מדובר על ילדות קטנות או שיעור מחול ללא מאמץ רב, ועד שעה- כאשר מדובר על רקדנים מקצועיים יותר. התרגילים הללו נדרשים כדי לאפשר לגוף לתפקד באופן המקסימלי והבטוח ביותר.

לכן: אל תוותרו על החימום אף פעם. ויתור כזה אפילו פעם אחת, יכול להוביל לפציעות שיגבילו אתכם במשך חדשים ואפילו שנים. עשו טובה לעצמכם וזכרו: רק אתם יכולים לשמור על עצמכם ולדאוג לעצמכם באופן הראוי ביותר. זוהי אחריות שלא כדאי לוותר עליה. 

צביקה בן חמו , מנהל "המרכז למחול של איילה וצביקה" במודיעין מכבים רעות. מורה לג'אז בעל ניסיון רב. רקדן לשעבר בלהקות מחול מקצועיות כמו בת –שבע,להקת כרמון וכן להקת ענבל. בעל ניסיון בימתי רב כרקדן, כריאוגרף ובמאי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב