דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוגמה למחקר על חלומות, ואיך תוכלו לעשות זאת בעצמכם 

מאת    [ 24/10/2012 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 4320 פעמים ]

מפרשי חלומות רבים טוענים שיש להם ניסיון רב בפירוש חלומות והם ממש חקרו את הנושא. הם קלעו בול בכל פעם שנתנו פירוש לחולם. אכן אפשר לקלוע בול כאשר מייחסים לפריט מסוים שמופיע בחלום כמה פירושים אפשריים. בטוח אחד מהם קולע בול, אך האם זה הפירוש הנכון? האם ניתן למצוא פירוש אחד ויחיד שיתאים עבור כל החלומות בהם מופיע אותו פריט? בדרך כלל מפרש החלומות משתמש בפירושים קיימים אשר מופיעים בספרים שונים. הוא לא באמת חוקר ובודק את הפירוש בעצמו. הוא מכוון את החולם לפירוש שהוא מאמין בו. מחקר אמתי נעשה כאשר בוחנים אפשרויות נוספות, ולא מתקבעים בפירושים הקיימים בספרים השונים. כדי לחקור את החלום יש לבדוק עם החולם פרטים רבים הקשורים לחייו. לאחר שמגיעים לפירוש מסוים, יש לבדוק זאת בחלומות נוספים עם אותו אלמנט.

אתן כדוגמה את הנחש. נניח אתה הוא מפרש החלומות. פונה אליך חולמת א' עם חלום על נחש. אתה אומר לה שנחש יכול להביע או קושי כלכלי, או בעיה בריאותית, ושואל מה קורה אצלה בתחומים אלה. היא אומרת לך שיש לה בעיה בריאותית. הנה קלעת בול ואתה מאושר. פונה אליך חולמת ב' עם חלום על נחש. אתה אומר לה את אותו הדבר. היא אומרת שיש לה בעיות כלכליות. אתה מאושר שקלעת בול.

אבל אם נניח היית שואל את החולמות מה התרחש אצלם לאחרונה, חולמת א' הייתה אומרת שיש לה לאחרונה בעיות ביחסים עם בעלה. חולמת ב' הייתה אומרת שהיה לה ויכוח קולני עם בעלה לאחרונה, בגלל הבעיות הכלכליות. הרי בהחלט ייתכן שלחולם יש בעיות רבות בחיים, אבל רק בעיה אחת תופיע באותו חלום. במקרה הזה מצאת דבר משותף בין שני החולמים ? בעיות ביחסים. אתה בודק זאת בעוד חלומות רבים ומגלה שגם שם זה אותו הדבר. ואז אתה בונה מסקנה שנחש בחלום מבטא בעיות ביחסים.

ואז מגיע אליך לפתע חלום עם נחש שבו החולם מציין בפניך שאין לו זוגיות, ואין לו שום מערכת יחסים בעייתית עם מישהו, אבל יש לו פחדים רבים שאומרים לו שהוא לא יצליח ליצור זוגיות. אתה מקשר את הנחש לפחדים שלו. החלום הזה שובר לך את התיאוריה. אתה חוזר חזרה לכל החלומות האחרים עם נחשים, אשר מתועדים אצלך, ובודק אם גם שם מדובר אולי בפחדים, על פי מה שהחולם סיפר. ואז אתה מגלה שלחולמת א' יש מחשבות מפחידות שאולי בעלה יעזוב אותה. לחולמת ב' יש מחשבות מפחידות שבעלה מתכוון לעזוב את העבודה, ולמעשה היא רבה איתו על זה. ואז אתה בונה תיאוריה חדשה ? נחש מבטא מחשבות מפחידות שהחולם אוחז בהן.

המחקר מבוסס על בניית הנחות ובדיקתם, ובהתאם לתוצאות ההנחות משתנות. בסופו של דבר מתגבשת תיאוריה מוצקה לגבי הפירוש של אותו פריט בחלום. אבל צריך להיות גמישים כדי לשבור תיאוריה קיימת, ולהחליפה באחרת, כאשר מתגלים דברים חדשים. בדיקת ההנחות נעשית על ידי תשאול החולם מכל מיני כיוונים, ולא בדיקה רק של תחום אחד בחייו. גם בתחום האחד יכולים להיות כמו נקודות מבט, כמו שראינו אצל החולמת עם הבעיות הכלכליות ? ניתן להתמקד רק בבעיות הכלכליות שלה, ביחסים שלה עם בעלה, או במחשבות המפחידות שלה בנוגע לבעלה.

פירוש של חלומות רבים והתיעוד שלהם יחד עם דברי החולם, יעזרו לכם לבסס תיאוריה בנוגע לפירוש הפריטים בחלום.

ניתן לקרוא עוד על הפירוש של הנחש בחלום כאן

תורג'מן יעל  חוקרת את החלומות, מנהלת פורומים לפתרון חלומות. כתבה את הספר "נפלאות החלום", שניתן לרכוש רק אצלה.


 href="mailto:dreamyael@gmail.comdreamyael@gmail.com">">dreamyael@gmail.com


  http://www.dreamwonders.com/ContentPage.asp?PageId=3999




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב