דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לילות בדולח בחברון 

מאת    [ 27/01/2008 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 2594 פעמים ]


כשאני מוחה במאמריי על תנאי המאסר והשחרורים המוקדמים הניתנים למתנחלים שהורשעו ברצח ערבים, אני יודע שאקבל מבול תלונות. רוב המתלוננים משתמשים בגימיק המשוואה המוסרית כדי למחוץ את טענותי: הערבים, אחרי הכל, הם חיות-פרא, רוצחי ילדים ואנסים סידרתיים. מי אני, אם כך, שאמחה על מה שיהודים טובים ממני, שבניגוד לי חיים בארץ, החליטו לעשות לתתי-האדם הללו?

ואכן, לאחר כל פיגוע מזכירים לנו שהתנ"ך מצווה עלינו למחות את בני עמלק מעל פני האדמה, ושהפלסטינים הם הגלגול המודרני של עמלק, אך השכל הישר דוחה גישה זו.

אני מניח שהפלסטיני הממוצע, בדיוק כמו הישראלי הממוצע, עסוק יותר בבעיות פרנסה ואיך לסגור את החודש מאשר בכמה ישראלים (או לחלופין, פלסטינים) הוא יהרוג היום. למרות זאת, רק אדם שטומן ראשו בחול יתעלם מהעובדה ששני הצדדים עוברים שטיפת-מוח מתמדת בידי פוליטיקאים, עתונים וכוהני דת שגורמת להם להקצין ולראות את הצד השני כחיות-אדם, ואני אומר זאת בלשון המעטה. השכל הישר אומר שלוא היה מתרחש נס והחוגים הקיצונים היו נעלמים בהרף עין משני המחנות, השלום (או לפחות נורמליזציה של היחסים) היה בהחלט בר-הישג.

כשאני מדבר על קיצונים ישראלים אינני מתכוון לחיילי צה"ל המשרתים בשטחים והמשתמשים בשיטות השפלה הממאיסות את הכיבוש, ואת ישראל, על אלה החיים שם. רוב החיילים מגיעים לשירות בשטחים עם הרבה רצון טוב שנעלם לאחר זמן-מה, כשמדמנת הכיבוש הטובענית סופגת אותם לתוכה. הם עצמם, בדיוק כמו הפלסטינים בהם הם רודים, הינם קרבנות הסטאטוס-קוו. הדבר הגדול ביותר שניתן לאחל למגוייסי צה"ל חדשים הוא שלא יישלחו לשטחים, ובכך יצליחו לשמור על צלם-אנוש.

לא, כשאני מדבר על קיצונים ישראלים אני מתכוון לאנשי ארץ ישראל השלמה, וביחוד למתנחלים. זן מוזר שבא לאויר העולם באופוריה שלאחר מלחמת ששת-הימים, כשישראלים רבים - חילונים כדתיים - האמינו שהתרחש נס בסדר גודל תנכ"י. אנשים אלה משוכנעים שהם מגשימים את צווי התנ"ך בהתנחלות מעבר לקו הירוק, גם אם המעשה מתבטא בנישול פלאחים ערבים מאדמותיהם ובהנצחת מצב חצי-מלחמה בינינו והפלסטינאים. הם יודעים את התנ"ך בעל-פה, פרט לפסוקים העוסקים ביחס הוגן כלפי הזר (גר) היושב בתוכך.

באחריות להתנחלות ותוצאותיה נושאות כל ממשלות ישראל. אלה שחשבו שהם מיישבים את יש"ע בחלוצים מודרנים, משהו בסגנון העליה השניה, מגלים עתה שידיהם מלאות בחרדים יוצאי-ברוקלין הנאמנים יותר לתורה מאשר למדינה. עלות האקספרימנט החברתי הזה נמדדת במיליארדי דולרים - סכומי עתק המוצאים הן על וילות מסובסדות והן על הגנת המתנחלים מפני החברה העוינת בתוכה הם יושבים. סכומים המועברים למתנחלים מתקציבי קצבות זיקנה, שירותי רווחה ובתי-ספר.

על ההתרחשויות באחד ממעוזי המתנחלים, קריית-ארבע, ועל יחסי היושבים שם עם שכניהם, מדווחת העתונות מדי שני וחמישי. את היחסים ניתן להגדיר כסיר מבעבע של שנאה הדדית, והתפרצויות מזדמנות של מעשי רצח ונקמות דם. אחד מסימני הלוואי הנפוצים של שנאה דתית או גזעית מתבטא בהשחתת רכוש על ידי ריסוס כתובות נאצה - דבר שאנטישמים למיניהם אהבו לעשות לנו באירופה של לפני מלחמת העולם השניה. "אירגון השלום הנוצרי" (עמותה אמריקאית קווייקרית העוסקת בתיעוד מקרי שינאה אתנית ודתית) העביר לידינו צילומים של עבודות "אמנות" שהמתנחלים השאירו על בתי פלסטינאים בחברון (ראה תמונות). עם ידידים כמו מתנחלים אלה, אין אנו זקוקים לאויבים.


לינק לתמונות:


http://www.cpt.org/gallery/view_album.php?set_albumName=album03
ד"ר אריק פורסטר עוסק ביעוץ משפטי בתחומי הנדל"ן ומשכנתאות, בנוסף לשירותי גישור ובוררות. הוא מכהן כשופט-בורר עבור רשות ניירות הערך האמריקאית (FINRA).



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב