דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לנהל עסק עם הפרעת קשב?! 

מאת    [ 23/10/2012 ]

מילים במאמר: 1325   [ נצפה 2479 פעמים ]

 

איך לנהל עסק עם הפרעת קשב?!

 

מה האתגר בניהול עסק עם הפרעת קשב? ומהו הסגנון הניהולי המתאים ביותר לכך?

התאמת הפעילות לסגנון האישי ולהפרעת הקשב, יצירת סביבה מותאמת ועוד שלל המלצות להבטחת הצלחתך בניהול העסק.

 

נועם הוא צלם מצליח שידוע ביצירתיות שלו. יש לו חוש אמנותי מאוד מפותח ועין חדה. הוא יודע לקלוט סיטואציות מיוחדות ולהגיב עליהן במהירות וגם האנשים הכי לא פוטוגניים יוצאים נהדר אצלו בתמונות. אחרי שנים רבות של עבודה במשרד פרסום, שכללו ריבים אינסופיים עם הבוס שלו על מועדי הגשה מפוספסים, השתתפות חובה בישיבות משעממות ותחושה כללית של חוסר מיצוי עצמי, החליט נועם לעזוב ולהקים עסק משלו. מהר מאוד הוא גילה שלנהל עסק עצמאי זה סיפור לא פשוט....

 

לנועם היה רעיונות רבים לקידום העסק. הוא נעזר ביועץ שיווקי, ובילה שעות רבות באינטרנט ובפייסבוק...אך הוא לא הצליח לעמוד במטלות שהיועץ נתן לו ולכן הרגיש שזה סתם בזבוז זמן וכסף...הדבר החל להשפיע גם על הביטחון המקצועי שלו, ולכן נרשם לעוד קורס מקצועי לצילום, מתוך תקווה שהתמחות נוספת תביא לו עוד לקוחות. ובינתיים, נערמו על שולחנו בסטודיו ניירות רבים: חוברות צילום, קבלות, תשלומים שנשכחו, הזמנות לאירועים לצד חומר פרסומי. הבלגן חגג...

 

גם עם הלקוחות היה לנועם קשה להסתדר, כיוון  שלא ניהל נכון את זמן העבודה שלו. הרצון להגיע לצילום הכי מדויק ואיכותי האריך את משך הצילומים הרבה מעבר למתוכנן, שוב ושוב... לא אחת קרה שלקוח שנקבעה לו פגישה המתין בסטודיו זמן רב, בזמן שנועם היה עסוק עם לקוח קודם. הלקוח הממתין הרגיש שלא מתייחסים אליו, אבל נועם, שהיה לחוץ וניסה לקצר תהליכים ולהתייעל, הפך ליותר ויותר אימפולסיבי בדיאלוג עם הלקוחות והזדרז לסיים את העבודה... התוצאה: יותר ויותר מצולמים התלוננו שלא מקשיבים להם כמו שצריך עד הסוף... נועם הרגיש שהוא הולך ונשחק, ומה שגרוע יותר - הולך ומאבד את הטאץ' המפורסם שלו...

 

לנועם, למי שעדיין לא הבין, יש הפרעת קשב. יש לו רעיונות נהדרים והוא יודע להוציא מהמצלמה את המיטב, אבל כשהפרעת הקשב מנהלת אותו, ויחד אתו גם את העסק שלו – דברים משתבשים וקורסים ולאט לאט הוא מאבד שליטה, לקוחות ומוטיבציה. 

 

כל עוד עבד נועם במשרד הפרסום, מישהו אחר היה אחראי על הצדדים הניהוליים של הפעילות והוא יכול היה להתרכז אך ורק בצד המקצועי של הצילום. כבעל עסק עצמאי הוא נדרש לדאוג בעצמו לכל היבטי העסק ולא רק לתחום המקצועי – משימה מורכבת  שבצירוף הפרעת קשב, הפכה למאתגרת עוד יותר.

 

ידע מקצועי נוסף בתחום הצילום לא יפתור את הבעיה. מה כן? נועם חייב לסגל לעצמו סגנון ניהול שיאפשר לו לשלוט בעסק תוך התחשבות בביטויי הפרעת הקשב שלו. האם נועם מזכיר לך את עצמך או מישהו אהוב בסביבתך הקרובה? אם השבת בחיוב - יש לי בשבילך שבע המלצות שיסייעו לך ולעסק שלך לשלוט בהפרעת הקשב ולא לתת לה לקלקל לך את העסק:

 

המלצה מס' 1: להתאים את הפעילות לרמות הריכוז והאנרגיה

כן, לכל אחת ואחד מאתנו יש שעות טובות יותר וטובות פחות; שעות שבהן רמת הריכוז שלנו גבוהה ושעות שבהן הכל בורח לנו מהראש ונזל לנו מהידיים... נשמע מוכר?

הפתרון:


    • לאתר את השעות הטובות, אותן שעות שהן רמת הריכוז שלך גבוהה יותר, ובאותן שעות להתמקד בפעילות העסקית
    • בשעות האחרות, כשהכל נראה מנומנם וחסר אנרגיה - אפשר לבצע פעילות אחרת, בעלת אופי אוטומטי, הדורשת פחות קשב לצורך ביצועה.

 

המלצה מס' 2: ליצור סביבך סביבת עבודה תומכת

בעולם של גירויים אינסופיים והתחדשות שלעולם אינה נגמרת, עלולה סביבת העבודה שבה אנחנו פועלים לייצר הרבה מאוד הסחות דעת שיקשו עלינו לבצע את המשימות שאנחנו נדרשים לבצע, כמו: כתיבת מיילים, עדכוני פייסבוק, ביצוע שיחות טלפון ועוד.

הפתרון:


    • להציב בחדר העבודה לוח כתיבה ולרשום בו את כל המשימות החשובות והדחופות שעליך לבצע
    • להיעזר בתזכורות דיגיטליות מהמחשב או מהטלפון הנייד, כדי שלא לשכוח לבצע פעולות חשובות בזמן, כמו: תשלום חשבונות, החזרת שיחות טלפונים חשובות.
    • להציב במקום בולט במשרד קופסה קטנה או מגירה, ולהניח בה את כל החפצים שיש להם נטייה מולדת להיעלם, כמו: מפתחות, משקפיים, טלפון נייד ועוד.

 

המלצה מס' 3: סוף מעשה במחשבה תחילה

אחד האתגרים הגדולים ביותר, לבעלי עסקים בכלל, ולבעלי עסקים עם הפרעת קשב על אחת כמה וכמה, הוא להגדיר מטרות ויעדים לפעילות ולדבוק בהם. ללא מטרות, קשה מאוד להתקדם ולהגיע להישגים. המטרה המרכזית שלך, איפוא, היא להגדיר לעצמך מהי מטרתך המרכזית לשבוע הקרוב.

הפתרון:


    • לפני הכל, לשבץ בלוח הזמנים שלך משימות חוזרות, כמו: פגישות קבועות עם לקוחות או מפגשים של תכנית למידה שלקחת על עצמך
    • עכשיו, עליך לבחור שעה קבועה לתכנון. זו תהיה שעה שתוקדש להגדרת המהלכים הנדרשים להשגת המטרה השבועית
    • ולבסוף, בתחילתו של כל יום עליך לקחת כמה דקות כדי לבחון את הפעילות היומית המתוכננת, לאתר שינויים בתכנית ולהתאים את התכנון למציאות בפועל.

 

המלצה מס' 4: לנהל את הזמן שלך (ולא לוותר...)

לאנשים עם הפרעת קשב יש תחושת זמן... נו... מאוד פלואידית... זו הסיבה שברוב המקרים הם מתקשים לתכנן את הזמן שלהם בעסק בצורה נכונה. כאשר מדובר באנשי עסקים עצמאיים, גובר החשש מפני היסחפות והתנתקות ממסגרת הזמן.

הפתרון:


    • חשוב מאוד להגדיר את המשימות המרכזיות גם במונחים של זמן
    • לצורך כך, מומלץ לתלות במשרד/חדר העבודה/הסטודיו שעון קיר, שיסייע לך לפתח תחושת זמן
    • בעת גלישה באינטרנט או ביצוע משימות בפייסבוק, כדאי מאוד להשתמש בסטופר או בתוכנות להקצבת זמן, כדי למנוע היסחפות.

 

המלצה מס' 5: לבזר סמכויות ולהתרכז בליבת העסק

ניהול העסק מורכב ממיומנויות שונות, הן בצד המקצועי והן בפן הניהולי. כדי שלא לטבוע תחת נטל כל המשימות, מומלץ קודם כל לעצור ולחשוב מה החוזקות שלך, ובאילו תחומים עדיף לך לשכור מישהו שישלים אותך ויבצע את הדברים טוב ממך.

הפתרון:


    • אם תיוק אינו כוס התה שלך - יכול להיות שכדאי לך להיעזר במזכירה לתיוק מסמכים, תשלום חשבונות וכד'. אם אין לך עבודה למזכירה במשרה מלאה, אפשר להיעזר בחברות המספקות שירותי משרד או להעסיק מזכירה למספר שעות על בסיס חודשי
    • אם פעילות השיווק של העסק מעיקה עליך, כדאי לשקול למצוא מישהו שיבצע עבורך את משימות השיווק ויפנה אותך להתרכז בצדדים המקצועיים שבהם אף אחד לא יכול עליך.

 

המלצה מס' 6: ללמוד לשלוט ברמות האנרגיה

ניהול עסק, ולא כל שכן ניהול עסק עצמאי, דורש עשייה רבה לאורך זמן. אנשים עם הפרעת קשב מתלהבים בקלות ומתמלאים בפרצי אנרגיה, אך אלה שוככים במהרה ומפנים את מקומם לעייפות, אפטיות וקושי לבצע פעילויות שגרתיות.

הפתרון:

כדי לשמור על רמת מוטיבציה לאורך זמן, מומלץ לנסות ולשלוט ברמה האנרגטית.


    • בתור התחלה, אני מציעה לך למצוא ולבצע פעולות שמטעינות אותך באנרגיה, כמו: מדיטציה, ספורט אקטיבי, קריאת ספר וכד'. שיבצת בלו"ז? מה, עוד לא? אז בבקשה לשבץ את שעות הפעילות בלוח הזמנים וגם לבצע...
    • ביצעת משימה קשה או מעיקה? עמדת בלו"ז? מגיע לך צ'ופר!
    • למד לזהות סימנים מקדימים להצפה והתשה המאותתים לך על משבר מתקרב. פתח מנגנוני התמודדות שיותאמו לך, אישית. לצורך כך מומלץ להיעזר בפסיכולוג או במאמן, רצוי בעלי ניסיון בתחום הפרעת הקשב.

 

המלצה מס' 7: לטפח את הקשרים עם הלקוחות

לקוחות הם חומר הבעירה המניע את העסק. לקוחות שירגישו כי אינך ממוקד, שייתקלו מצדך בחוסר סובלנות ובתגובות אימפולסיביות ו/או יקבלו שירות גרוע - פשוט ילכו לבלי שוב.

הפתרון:


    • עליך למצוא זמן רגוע ונינוח ליצירת קשר יזום עם לקוחות
    • הבטחת ללקוח לחזור אליו? כל מה שצריך זה לרשום זאת ביומן ולעמוד במילה ובזמנים
    • זיהית מצבי קושי שבהם קשה לך לשמור על סבלנות ולהימנע מתגובה אימפולסיבית? זה הזמן לאמץ טכניקה שתסייע לך לשמור על איפוק, כמו: משחק בכדור גמיש או שרבוט על הדף
    • טכניקה דומה באפשרותך לאמץ כשלקוח מדבר איתך ובא לך לקטוע את דבריו ולהשמיע את דעתך. חשוב מאוד לאפשר ללקוחות להביע את רעיונותיהם. כדי להימנע מהתפרצות - למה לא להעלות את הערותיך על הנייר?

 

אני מציעה לך להדפיס את שבע ההמלצות שלי לניהול עסק עם הפרעת קשב, ולהדביק בסביבת העבודה שלך במקום בולט.

 

רוצה לקבל כלי עזר נוספים?  אני מזמינה אותך להצטרף אליי למדריך להצלחה עסקית עם הפרעת קשב, ולקבל את 10 הצעדים לניהול עסקי יעיל ומוצלח - בחינם וללא כל התחייבות.  

 

 

 

סיגל שביט היא פסיכולוגית ארגונית מומחית, המלווה יזמים, מנהלים ואנשי עסקים עם הפרעת קשב ADHD להצלחה בחיים ובעסקים. האם גם אתה נמנה על 7% מהאוכלוסייה הסובלים מהפרעת קשב ומשלמים על כך בגדול - בחיים ובעסקים? כנס עכשיו ומלא את השאלון שיאפשר לך לקבל תמונת מצב ראשונית. מוזמנים לחלוק חוויות, רשמים ותובנות על קיר "המדריך להצלחה עסקית עם הפרעת קשב" - המקום שבו לומדים למנף את הפרעת הקשב ליתרון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב