דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


'דרוש מעצב תעשייתי': איך ניגשים לפרוייקט עיצוב 

מאת    [ 22/10/2012 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 1357 פעמים ]


אייפון 5, משאבת אינסולין, ספה של איקאה – יש לפחות דבר אחד המשותף לשלושת המוצרים האלה: שלושתם תוכננו על ידי מעצב תעשייתי. בשורות הבאות נסביר על תהליך העבודה של המעצב התעשייתי (או הסטודיו לעיצוב), מהרגע בו החברה או היזם מחליטים שהצרכים שלהם ברורים, ומכאן והלאה דרוש מעצב תעשייתי כדי להפוך את הרעיון, החלום או הצורך – למוצר שניתן לייצור.
 
שלב ראשון בעיצוב מוצר: הבנת הצרכים והיכרות עם עולם התוכן של המוצר
בשלב הראשון יש להגדיר את הדרישות והיכולות של המוצר:
מה הוא אמור לעשות, באילו תנאים הוא אמור לעשות זאת, מה מחיר היעד שלו – ולעיתים גם דרישות נוספות. לשם הדוגמה, במקרה של שעון יד המיועד לצוללנים – הוא אמור להראות את השעה, לעשות זאת בתנאים של רטיבות, מליחות ולחץ גבוה.  
שעון הצוללנים יכול לשאוב השראה משני עולמות תוכן שונים לגמרי: עולם השעונים ועולם הצלילה – על כל מגוון החומרים, המרקמים וההקשרים התרבותיים שלהם.

שלב שני בעיצוב מוצר: איסוף מידע ולימוד השוק
לפני שהמעצב התעשייתי ניגש לשולחן השרטוט (או אל שולחן המחשב), עליו להכיר את קהל היעד ואת צרכי הלקוחות. אם מדובר במוצר שישתלב בתא הטייס, בתחנת אחיות בבית החולים, בתיק פיקניק משפחתי או בארגז כלים של שרברב – המעצב התעשייתי חייב להכיר את הסביבה הזו, להבין את הצרכים המיוחדים של המשתמשים ולהתוודע לעולם הצורות, הצבעים וה'עיצוב המקובל' הקיים בקטגוריה. רק לאחר היכרות כזו, ניתן להתחיל לחשוב על המוצר החדש, שלנו.  

שלב שלישי בעיצוב המוצר: הפעלת הדימיון, רעיונות ומחשבות 'פרועות'
כעת ניתן להתקדם אל השלב היצירתי והפרוע מכולם – רעיונות ראשוניים. לכל מעצב תעשייתי יש את הדרך שלו להגיע אליהם – רעיונות שמאויירים בעפרון בספר הסקיצות, סיעור מוחות עם כל צוות הסטודיו, חיבור ושילוב של רעיונות מקטגוריות עיצוביות אחרות ועוד. בסיום השלב הזה מחכה על השולחן ערימה של רעיונות, בדרגות שונות של מופרכות (או של היתכנות, תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה).

שלב רביעי בעיצוב המוצר: התכנסות לסקיצות ולחלופות אפשריות – ניתוח הנדסי
בשלב הבא עוברים התוצרים הללו, קריאייטיבים ככל שיהיו, דרך מסננת מקצועית וקשוחה במיוחד – ניתוח הנדסי, הערכת תמחיר ראשונית ובדיקת היתכנות ייצורית. כאן באה לידי ביטוי המקצועיות של הסטודיו לעיצוב ושל המעצב התעשייתי, בסינון מושכל של הרעיונות, במציאת פתרונות הנדסיים חכמים ובבחירת ההצעות בעלות הפוטנציאל הייצורי והשיווקי הגבוה ביותר.

שלב חמישי בעיצוב המוצר: בניית אבטיפוס וניסוי בשטח
עכשיו, לאחר שנבחרו הרעיונות הטובים ביותר, ניגשים לבנות אבטיפוס עבור כל אחד מהעיצובים, במידת האפשר. אבות הטיפוס הללו ישמשו לניסוי של המוצר בשטח – עם המשתמשים העתידיים, וכן לבדיקה של היבטים ייצוריים ותפעוליים.
על בסיס תוצאות הניסויים הללו ניתן יהיה להתכנס להחלטה על העיצוב הסופי, ולהתקדם להכנת תיק מוצר – אבל על כך, באחד המאמרים הבאים.


אורי זיידמן, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (1977) הוא שותף ובעלים של סטודיו זיידמן-טסלר לעיצוב תעשייתי.   עיצוביו זוכים להכרה ולפרסים בארץ ובעולם. צבר ניסיון רב-שנים וידע מעמיק הן בתחום העיצובי והן בפן ההנדסי והייצורי, והתמחותו היא בפיתוח מוצרים העומדים בהצלחה במבחנים אלה – כמו למשל ה'אמגזית' המוכרת בכל בית, ובמארז 'Clean & Cream' שזכה להכרה בינלאומית. סטודיו זיידמן-טסלר פועל במושב קדימה, ולקוחותיו פזורים בכל רחבי הארץ – בהם חברות ישראליות מובילות וחברות בינלאומיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב