דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתכונן לאודישן? 

מאת    [ 21/10/2012 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 3904 פעמים ]

היום בזמנים שלנו, החשיפה למוסיקה ולזמרים/ות היא מאוד גדולה.

יש המון תוכניות טלוויזיה העוסקות בשירה והמון פלטפורמות דרכן ניתן להיחשף לקהל רחב מאוד.  מניסיוני בתור מורה לפיתוח קול יש מספר טעויות נפוצות שברוב הפעמים לא מייחסים להן חשיבות, אבל לעיתים קרובות הן הסיבה לחוסר הצלחה באודישן. לדוגמא מספר טעויות נפוצות:

• בחירת השיר – כדאי לבחור שיר שמתאים לכם ולאו דווקא שיר מוכר ועכשווי.  מה זה שיר מתאים? הכוונה היא שהשיר יתאים למנעד שלכם (מנעד- הצליל הנמוך ביותר אותו אתם יכולים לשיר ועד לצליל הגבוה ביותר אותו אתם יכולים לשיר), חשוב שתתחברו לטקסט- שהשיר ירגש אתכם, וכמובן לאחר שהתאמנתם עליו ושרתם אותו המון פעמים.  

• חוסר שינה –  כדי להיות מרוכזים באודישן, חשוב לישון 7 שעות שינה לפחות על מנת להיות ערניים ומרוכזים. אודישן זה מעמד פחות נוח ולא טבעי ולוקח מכם המון אנרגיות וכוחות. לכן חשוב שלא תהיו עייפים ותוכלו להתרכז במטרה לשמה הגעתם.

• טעויות במילים/ לשכוח מילים- זה אחד הדברים שהכי מרגיזים את הבוחנים. מצפים מכם ללמוד את המילים ולהגיע מוכנים, ובדרך ככל, זה מתפרש ע"י הבוחנים כחוסר מקצועיות, חוסר אכפתיות שלכם מעצמכם וכמובן מהרגע שזה קורה, אתם מאבדים את הריכוז ומפספסים את המטרה.  

• לא שותים מספיק – רצוי וחשוב מאוד לשתות המון מים. המים מרטיבים את הגרון שלכם, מונעים התייבשות ושומרים על האלסטיות של מיתרי הקול. כמו שציינתי קודם, אודישן זה מעמד פחות נוח וקצת מלחיץ, לכן חוסר שתייה + לחץ =  גרון יבש. אז חשוב לשתות, לשתות , לשתות והרבה.

• לא אוכלים/אוכלים יותר מדי- שני המצבים הללו גורמים לנזק. מומלץ לאכול משהו קל לפני אודישן. חשוב שתהיו שבעים ושהבטן לא תקרקר לכם –  חשוב שיהיה לכם כוח וחשוב שתהיו ממוקדים בשירה בלבד. מומלץ גם לא לאכול יותר מדי, כדי שלא תהיו מפוצצים מאוכל- לא הייתם רוצים שחלילה יעלו לכם גרעפסים תוך כדי השיר- זה לא נעים וכמובן לא ישרת אתכם באודישן…  

שני דברים נוספים עליהם אני ממליצה לתלמידים שלי הם:  

• לשיר מול המראה. זה קצת מצחיק, ולחלקכם יהיה אולי קצת מביך, אבל זו דרך מצוינת לראות איך אתם נראים כשאתם שרים. שימו לב לעצמכם.  חשוב שתיראו שאתם נהנים לשיר ולא חלילה סובלים/ אדישים/משועממים. אולי אפילו תגלו שאתם עושים פרצופים שלא מחמיאים לכם. במידה וזה מה שתגלו- תעבדו גם על זה.  

• במידה ואתם לא מנגנים רצוי לדעת את הסולם בו אתם שרים את השיר, כדי שמי שמלווה אתכם ידע לעשות זאת. מעבר לכך, ישדר מקצועיות, יוכיח שאתם לוקחים את עצמיכם ברצינות ויראה שבאתם מוכנים.   

על מנת ליצור סיכוי טוב יותר להצליח באודישן רצוי לעשות את כל הדברים שציינתי למעלה, ובנוסף, לקחת שיעורים אצל מורה לפיתוח קול. אני ממליצה לקחת שיעורים מסודרים לפיתוח קול ועמידה מול מיקרופון גם ללא קשר לאודישן כלשהו. שיעורי פיתוח קול יאפשרו לכם ללמוד איך נושמים נכון כששרים, לבסס כל צליל שלכם על מנת שישמע יפה ובריא, עם אילו תרגילים תוכלו לחמם את הקול שלכם על מנת להוציא מהגרון שלכם את המקסימום, הרחבת המנעד וכמובן עבודה על דיקציה- הגייה של המילים- שהמילים ברורות ונכונות, הגשת שיר- העברה של הטקסט, הבלטה של מילים, משיכת צלילים וכו'.   

אני מאמינה ששיעור נכון עם מורה צריך לשלב גם את הטכניקה וגם עבודה על שיר- כך תוכלו לשמוע ולהתייחס לשיפור שלכם מפעם לפעם וכמובן להשליך וליישם את הטכניקה על השיר אותו בחרתם לשיר.  

לאחר שעשיתם את כל זה- למדתם, התכוננתם, הגעתם לאודישן ונבחנתם- כל שנותר לכם הוא לדעת שנתתם את המקסימום שלכם והשאר כבר לא תלוי בכם.

שיהיה בהצלחה :-)

בקרו באתר שלי: 

http://www.morankashro.com/


מורן קשרו,
מורה לפיתוח קול, הכנה לאודישנים והקלטות אולפן. 
לכל שאלה התקשרו 0528721982


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב