דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמירה על מכונת הכביסה לאורך זמן 

מאת    [ 18/10/2012 ]

מילים במאמר: 1192   [ נצפה 2958 פעמים ]

מכונת הכביסה התקלקלה:

כאשר כל מוצר חשמלי מתקלקל נפנה ישר לטכנאי לתיקון מוצרי חשמל, כך גם כשמכונת הכביסה מתקלקלת אך כאשר מכונת הכביסה מתקלקלת אנו נכנסים למצב מאוד מבלבל, פתאום נערמות ערימות אין סופיות של כביסה מלוכלכת, לא מוצאים את הבגדים ומנסים לדלג בין מכונה למכונה בבתים אחרים עד לתיקון המכונה הקיימת.

רגע לפני..

אחריות על מכונת כביסה בדרך כלל תקפה בין 1-3 שנים מיום קניית מכונת הכביסה.

מכונת כביסה, לרוב, לא תתקלקל בשנים הראשונות לחייה שכן מכונה חדשה שנקנתה לא מזמן עמידה יותר ופחות מועדת לתקלות, למרות זאת, במידה והמכונה אכן התקלקלה - דבר ראשון שיש לעשות זה לבדוק האם האחריות עדיין תקפה, הרבה אנשים שוכחים לגמרי שהיום כמעט כל מכונה שנקנית מגיעה עם אחריות ומזמינים טכנאי למכונות כביסה לו משלמים מחיר מלא.

כיצד נדאג לאורך חיים מקסימלי למכונת הכביסה?

מכונות הכביסה הביתיות בדרך כלל יכולות לשמור על חיי מדף ארוכים ולשרוד ללא תקלות יותר זמן ממה שקורה בפועל, אם נדע כיצד לפעול נכון נוכל לשמור יותר טוב על איכות הכביסה שיוצאת מהמכונה ונוכל לחסוך כסף על תקלות מיותרות שאותן נוכל למנוע על-ידי יישום של כמה כללים פשוטים.

1.התקנת מסנן אבנית :

הצטברות אבנית היא תופעה המגיעה בד-בבד עם כל מוצר המשתמש במים, זהו דבר בלתי נמנע כשפועלים עם מוצרים המשתמשים במים - האבנית קיימת אפילו במי הברז ממנו אנו שותים !

התקנת מסנן אבנית יכולה לחסוך בלייה של חלקי מכונת הכביסה אשר באים במגע עם אבנית הנמצאת במים. חלקי המכונה, בניהם צינורות מתכת, צוברים אבנית עד שהם נסתמים ואינם מפיקים עוד תועלת, מצב זה מצריך פירוק של המכונה וניקוי החלקים עד להחזרתם לתפקוד אם בכלל.

למרות שקיימים מוצרים המציעים שטיפה של האבנית מחלקי מכונת הכביסה ע"י הפעלתה במצב ריק , מומלץ מאוד ורצוי לפתור את הבעייה מראש ולהתקין את מסנן האבנית - דבר שימנע הצטברות אבנית לא רק במכונת הכביסה אלא גם במייבש הכביסה, מדיח הכלים ובכל מוצר אשר משתמש במים בביתכם.

2.העמסת יתר על המכונה :

כאשר קונים מכונת כביסה יש להתאימה לצורכי המשפחה - אחת ההתאמות שיש לעשות בעת קניית מכונה היא התאמת משקל התכולה אותה יכולה להכיל המכונה למספר הנפשות בבית ואופן כיבוס הבגדים : ככל שמספר הנפשות גדול יותר ונצטרך לכבס יותר בגדים בפחות זמן כך עולה הצורך שלנו במכונת כביסה המכילה תכולת כביסה גדולה יותר - לתכולת המכונה נתייחס בק"ג.

 

העמסת יתר על תוף המכונה תוביל עם הזמן לשחיקה מוקדמת ומיותרת של חלקי המכונה זאת בנוסף לירידה באיכות הכיבוס כתוצאה מדחיסת יתר.

לכן - דחיסת יתר על מכונת הכביסה תוביל לכביסה לא נקייה כראוי ושחיקה של המכונה!

 

3. חומרים מיוחדים נשארים בחוץ :

 

עם הזמן פעולת כיבוס הבגדים הופכת מאתגרת וקשה יותר, ילדים מוצאים דרכים מפתיעות ללכלך את הבגדים בכתמים שבאמת לא מובן איך הגיעו אליהם, אך כשרוצים להוריד כתמים קשים נעזרים בשיטות "חדשניות" - שיטות כמו סודה לשתייה, מלח, או אקונומיקה אמנם עוזרות להורדת הכתמים אך הכנסת חומרים שלא מתאימים למכונה יכולה לפוע במכונת הכביסה, להפחית את תפקודה וייעילותה ואף לפגוע, בכביסות הבאות, בבדגים אחרים.

לכן - חומרים מיוחדים להורדת כתמים נשאיר מחוץ למכונה ונכבס ביד !

 

4. צינור המים נשאר למעלה :

במידה ואת התקנת מכונת הכביסה בביתכם לא ביצע טכנאי מוסמך אלא תאם התקנת בעצמכם - יש לוודא שפיית צינור המים של מכונת הכביסה תהייה מעל הגובה של קצה המכונה העליון,

כדי להימנע מהזמנה מיותרת של טכנאי לתיקון מוצרי חשמל- במידה ומכונת הכביסה אינה מוציאה מים מומלץ לבדוק את מיקום הצינור ולוודא ורק אז לקרוא לטכנאי מכונות הכביסה.

 

תיקון של מכונת הכביסה לבד :

תיקון של מכונת הכביסה בעצמנו יכול להיות מסובך , ברוב המקרים באמת נצטרך להזמין טכנאי מכונות כביסה מוסמך שיודע איך לשגת לתקלה ולתקן אותה מבלי לגרום נזק נוסף ותקלות חדשות.

אך לא תמיד נזדקק לטכנאי - הזמנה מיותרת של טכנאי תפגע בכיסנו, שכן, עלות של ביקור טכנאי ללא עלות תתיקון נעה בין 200-350 ש"ח לכן, אם נוכל לפתור את הבעיה לבד - נעדיף לעשות זאת.

כמה דרכים לתיקון מכונת הכביסה ללא הזמנת טכנאי :

1. בדיקה של תא האבקו במכונת הכביסה - עם מכונת הכביסה מגיעה חוברת הוראות היצרן בה מפורט בצורה ברורה כיצד ניתן לפרק את תא האבקות - בדקו אם אין בתא עצמים זרים שחוסמים אותו או שהצטברה שכבה של שיערות שיוצרת סתימה - אם כן אין צורך בטכנאי.

2. בידקו את ברז המים - במכונת הכביסה קיים ברז מים המזרים את המים לתוך מכונת הכביסה במידה וברז זה לא פועל לא ייכנסו מים לתוך המכונה - משמע המכונה לא תפעל, במידה והמכונה לא עובדת, לפני הזמנת הטכנאי, שימו לב אל ברז המים הנכנסים, אם הוא איננו עובד, תקנו אותו !

3. במידה והמכונה מוצאיה ריח רע והבגדים יוצאים עם ריח לא נעים - אל תקראו ישר לטכנאי מכונות הכביסה - קודם כל בידקו את הפילטר של מכונת הכביסה - פילטר סתום מוציא ריח רע הנדבק את הבדים שבמכונה.

4. בידקו את ציור הניקוז - צינור ניקוז סתום או פגום בדרך כלל יגרום להצפה במכונת הכביסה - שלפו את צינור הניקוז בהתאם להוראות המפורטות בחוברת היצרן במידה והוא זקוק לניקוי - נקו אותו ותפתרו את הבעיה בעצמכם, אין צורך בטכנאי.

 

 

חייבים טכנאי מוסמך :

כל ניסיונות ה"החייאה" שעשיתם למכונה נכשלו והפעם הבעייה באמת מצריכה טכנאי מכונות כביסה מוסמך שיבוא להציל את המצב, לא נורא! גם זה קורה, בלאי של מוצרי חשמל הוא דבר בלתי נמנע ובסופו של דבר כל מכונת כביסה תצטרך תיקון או החלפת חלק בשלב כלשהו.

 

תיקון של מכונת הכביסה לא צריך לרושש את הכיס ולהכניס לחובות, טכנאי אמין וטוב שיודע איך לגשת למכונת כביסה ולפתור את הבעיה לא רק שיתקן את התקלה אלא גם יפתור אותנו מקניית מכונה חדשה - ככל הנראה לעתיד הקרוב!

 

בכדי לוודא שבאמת הזמנו וקיבלנו את הטכנאי הטוב ביותר, בטכנאי האמין ביותר - זה שיודע הכל על מכונות כביסה מכל הסוגים של כל היצרנים במחיר הטוב ביותר נצטרך לעבוד מעט

קודם כל - נשאל המלצחות מחברים ומכרים- אנשים ללא אינטרס שקיבלו שירות טוב ולא מעוניינים בפרסום הטכנאי אלא בטובתנו.

 

במידה ולא נמצא כאלו - ניתן להתקשר ולשאול את המזכירה או הטכנאי עצמו איזה שאלות שנרצה,

זכרו - הטכנאי צריך להיות איש מקצוע לו נשלם את כספנו ולכן אנו מחפשים את הטוב ביותר!

יש לפרט את התקלה באופן ברור, להתעניין מה יכולים להיות הגורמים לתקלה ולנסות לקבל הערכה של תיקון- כמה יעלה התיקון, האם יקח זמן רק והאם נצטרך להחליף חלק במכונת הכביסה.

 

טכנאי טוב אמור לדעת פחות או יותר לענות לנו על שאלות אלו - אז לא לפחד לשאול שאלות!

לאחר ששאלנו שאלות ונענינו כראוי נוכל לחפש מעט מידע על תקלות הפוצות של מכונות כביסה, עדיף לבוא עם יידע ומוכנים מאשר להיקלע למצב לא נעים ומפתיע - דבר זה תקף לגבי כל מוצרי החשמל שלכם, טכנאי טוב אמור לענות לכם על כל שאלה גם בנוגע לתיקון מדיח כלים או כל מוצר חשמלי אחר.

 

לסיכום בכדי למצוא את מכונת הכביסה עד הצד הטוב ביותר

 

- נקטו בפעולות אשר ישמרו על אורך החיים של מכונת הכביסה המקסימלי ביותר.

 

- זיכרו לוודא מתי פגה תקופת האחריות של מכונת הכביסה שלכם.

 

- שימו לא לסימני האזהרה המעידים על תקלה !

 

- רכשו מעט יידע על תקלות נפוצות במכונות כביסה.

 

- נסו לאתר את התקלה לבד לפי המדריך שלנו.

 

- במידה ואיתרתם את התקלה נסו לפתור את התקלה לבד לפי המדריך שלנו.

 

- לא הצלחתם לפתור? - הזמינו את טכנאי מכונות הכביסה שנראה לכם האמין והמקצועי ביותר !

 

http://tlvservice.com לתיקון מוצרי חשמל ביתיים, כיריים מקררים וכל מוצר חשמלי אחר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב