דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה עסק מצליח? 

מאת    [ 17/10/2012 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1692 פעמים ]

כל עסק מצליח, ובפרט כל עסק קטן שמצליח, בכל מקום בעולם, מושתת ביסודו על מכנה משותף אחד ויחיד לכולם: מתן פתרון לבעיות של הלקוח, ומתן מענה לצרכים של הלקוח. זהו. בפשטות. ולא תשובות, פתרונות ומענים לצרכים ולרצונות של בעל העסק או של מנהליו. אלא אך ורק פתרונות ומענים לצרכים של הלקוח ולבעיות של הלקוח. נקודה.

 

לאורך ההיסטוריה כולה ישנן רק שתי סיבות עיקריות, בכל מקום בעולם ובכל זמן נתון, שבגללן פותחים הלקוחות את הארנק שלהם, ומוציאים את כספם:


    • יש להם בעיה מוגדרת, ולבעיה זו בדיוק הם זקוקים לפתרון.
    • יש להם צורך מוגדר, רציונאלי או לא רציונאלי, ולצורך זה בדיוק הם מחפשים מענה.

 

ברור, שעולה כאן השאלה המתבקשת: אם כך, למה מושקעים כל כך הרבה כספים ביצירת מותגים ובהעצמתם? ומהו בכלל פרסום תדמיתי? ובכן, אלה מכוונים לצרכים הלא רציונאלים של אותו לקוח: הצורך בהשתייכות לקבוצה, הצורך בחיזוק הבטחון העצמי או תכונות אישיותיות אחרות, הצורך בשיפור איכות החיים, הצורך במציאת אהבה, ועוד ועוד. כאשר משווקים משקה תוסס כ"טעם החיים", ברור שלא מדובר רק במענה על הבעיה הפשוטה של הצמא אצל הלקוח. בשביל זה יש ללקוח בבית ברז.

 

כל תחום השיווק בעולם כולו עוסק בהבאת אותם אנשים, בעלי בעיה מוגדרת או בעלי צורך מוגדר, להכיר אותך, להעריך אותך, להאמין בך, ולקנות ממך את הפתרונות ואת המענים שלך לצרכים שלהם – אם בצורת שירות, מוצר, או ידע. ולבסוף, כדאי גם שהלקוחות שכבר קנו, יודרכו ויכוונו כדי שימליצו עליך לחבריהם, בעלי צרכים או בעלי בעיות דומות לשלהם.

 

לא מדובר כאן בלקיחת מוצר נתון וקיים, שירות נתון, ידע נתון, רעיון נתון, או פתרון נתון ובחיפוש בשוק של הבעיה או הצורך התואמים להם. להיפך הוא הנכון: מדובר פה בעיסוק מתמיד של הקשבה מוחלטת לצרכי הלקוחות ולבעיותיהם, ובמתן סל הפתרונות והמענים הנכונים ביותר, הזמינים ביותר, והטובים ביותר לבעיות שלהם ולצרכים שלהם.

 

זכור, שרק המוטיבציה של הלקוח הפוטנציאלי שלך למצוא פתרון לבעיותיו ולצרכיו, היא היא שתביא אותו להוציא את מיטב כספו אצלך, ובכך יביא אותו לקוח להגדלה בהכנסותיך. לכן שאל את עצמך על העת, חקור, ברר ומצא באופן המדויק ככל שאתה מסוגל: מהם בדיוק הצרכים, ומהן בדיוק הבעיות של לקוחותיך? ואז, כשיש לך את השאלות, ספק להם את המענים הטובים ביותר שאתה יכול לספק. תן להם את הפתרון לבעיות ואת המענה לצרכים, וראה זה פלא: גם העסק שלך יהפוך לעסק מצליח.

עמוס פיק יו"ר מכון השיווק הישראלי לחצ/י כאן לאתר מכון השיווק הישראלי - מרכז ידע מקצועי לשירות העצמאים ובעלי העסק בישראל. לחץ כאן וקבל/י מתנה חינם: הספר "13 פעולות להשגת לקוחות חדשים" + עשרות סרטוני וידאו עם מיטב המומחים בישראל לשיווק מעשי. עשה גם אתה "לייק" לדף הפייסבוק של מכון השיווק הישראלי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב