דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השילוש המקודש של דיבור מול קהל 

מאת    [ 16/10/2012 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2364 פעמים ]

עובדה קיימת היא שכל אדם כמעט נדרש או ידרש בשלב מסויים בחייו לדבר בפני קהל.בין אם זה אומר לעמוד ולהציג בפני הבוס והקולגות, בפני לקוחות או משקיעים פוטנציאלים,בפני מנהלים בראיון עבודה או אפילו להקריא ברכה בארוע משפחתי.

במאמר הבא תוכל לגלות מהם  שלושת המרכיבים הבסיסים שהם חיוניים להצלחה לכל מי שחפץ ללמוד את אמנות הדיבור מול קהל. אני ממליצה לך לקרוא היטב עד הסוף ולא לפספס אף מילה מכיון שתשומת הלב לכל אחד מהמרכיבים יחסוך לך הרבה זמן ותסכול בהמשך.

 מרכיב מספר 1: כישורים

"תחילה עליך ללמוד את משמעות דבריך ורק לאחר מכן לדבר".אפיקקטוס

לפני שאתה בכלל עומד להתחיל ולדבר בפני קהל,חשוב לרכוש כישורים מתאימים.בדיוק כפי שאנו לומדים שנים ארוכות באוניברסיטה כהכנה לעסוק במקצוע שכל כך רצינו ובדיוק כפי שאנו עוברים טירונות לפני שאנו הופכים לחיילים  מן השורה. כישורים הם הבסיס להצלחה שלך בכל תחום וגם כאן.

קל להאמין שהאנשים שהם מרצים מעולים פשוט נולדו עם יכולות מדהימות להציג מול קהל ולשבות את ליבו ולעיתים מחשבות מסוג זה אף מונעות מאיתנו לנסות לרכוש כישורים אלו אבל ניתן ורצוי לרכוש ולפתח כישורים אלו ובהחלט חשוב לעשות זאת משום שזוהי ההכנה המתאימה לדבר מול קהל בבטחון ובעוצמה.

 מרכיב מספר 2: גישה

בין אם אתה אוהב את הרעיון ובין אם אתה מסכים איתו או לא, גישה היא גורם משמעותי המשפיע על חיינו וקשור בקשר ישיר לבעיה נפוצה שאנשים רבים נתקלים בה בבואם לדבר מול קהל והיא:פחד קהל או פחד במה.

אם אשאל אתכם כיצד אתם רואים, אני מניחה שתענו באמצעות העיניים, אך זה לא מדוייק. אינכם רואים באמצעות העיניים ,אתם רואים בעד העיניים. המוח הוא זה שרואה את התמונות שהוא מקבל ,העיניים הם רק אמצעי הקלט, משום כך מה שאנו רואים אינו מבוסס על מה שהעין קולטת אלא על הדפוסים הנוירולוגים שבמח וזה מסביר למה הגישה כל כך שונה ומגוונת מאדם לאדם.

גישה חיובית ותפיסה מתאימה הן הכרחיות בבואנו לדבר בפני קהל ,בעיקר משום שמדובר באינטראקציה עם אנשים נוספים. פיתוח גישה חיובית לגבי עצם הפעולה של דיבור מול קהל,כלפי הקהל וכלפי עצמנו תסייע לנו לגשת ביותר בטחון ונוחות למשימה.

 מרכיב מספר 3: תשוקה

התשוקה ללמוד ולעשות היא המפתח לכל הצלחה. אתה יכול לקוות למשהו או לייחל אליו, אך רק התשוקה למשהו היא המנוע האמיתי. רק תשוקה אמיתית להיות ,לעשות ולהשיג משהו היא הגורם ,שמניע אותנו קדימה ומונע מאיתנו להכנע .

התשוקה היא הנותנת מוטיבציה אמיתית להמשיך ולבצע ,להתמיד עד להצלחה למרות האתגרים שבדרך. התשוקה היא הגורם שעוזר לנו לפעול באומץ ולהתגבר על הפחדים.כשאנחנו ממש רוצים משהו אנו נעשה הכל בשביל להשיג אותו, בדיוק כמו ילד שרוצה את אותו הצעצוע, לא יפסיק לבקש ולנסות לשכנע את הוריו לקנות לו את הצעצוע עד שיצליח.

 תשוקה היא מרכיב חשוב משום שהיא השומרת על המוטיבציה שלנו להמשיך גם שלפעמים הדברים לא מסתדרים כמו שרצינו.

אינני מדברת על תשוקה כרצון עז בלבד, האמן לי - זה לא יביא אותך לשום מקום. אך שילוב של רצון עז יחד עם פעולה מתמשכת יביא אותך לתוצאות שאפילו לא דמיינת שאפשריות עבורך.

 אז הנוסחא היא פשוטה:

אם יש בך את התשוקה ללמוד או לעשות משהו חדש, אם יש בך רצון אמיתי אשר מלווה בגישה הנכונה תוכל לרכוש את הכישורים המתאימים ולהגיע להצלחה.

לקבלת טיפים וכלים נוספים לשיפור הבטחון ולדיבור מול קהל-לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב