דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס אקסל או קורס וורד-כיצד בוחרים חברת הדרכה לתוכנות האופיס 

מאת    [ 15/10/2012 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 1742 פעמים ]

כיצד לבחור בהדרכה איכותית

לעיתים בעבודה המשרדית אנו חשים שאיננו ממצים את כל האפשרויות הגלומות בתוכנות האופיס; אקסל, וורד או פאוורפוינט והיינו רוצים לקבל הדרכה שנותנת מענה רחב לכל הצרכים של הארגון שלנו, אם כן, כיצד נדע לבחור בהדרכה איכותית ויעילה של תוכנות האופיס עבור הארגון בו אנו עובדים.

במאמר זה אציג 4 נקודות אותן צריך לבדוק כשעומדים בפני בחירת הדרכת תוכנות מחשב  לעסק או לארגון בו אתם עובדים.

 א. כאשר אתם יודעים מראש מי המדריך שמגיע אליכם – המדריך הוא המפתח להצלחה ולהטמעת החומר. האם אתם מכירים אותו? האם קיבלתם המלצות? האם אתם סומכים עליו?

הדרכה תלויה בכמה גורמים כגון הסילבוס והתכנים, מערך הלימוד, העזרים, המרחב הלימודי וכו'..אך כיום מחקרים וניסיון של שנים מעידים כי מה שקובע בסופו של דבר הוא המדריך או המדריכה שמעבירים את החומר. המדריך צריך להיות כזה שיודע לעניין ולרתק כיתה שלמה לפעמים אפילו של עשרות אנשים. חלקם לא תמיד להוטים לעבור הדרכות אלה ועל כתפיו האתגר והאחריות להגיש את החומר בדרך מעניינת, נגישה, נהירה ופרקטית. עליו להיות רגיש וקשוב לרמות קליטה שונות, רמות ידע מקדים שונות וחומר אנושי שונה מכיתה לכיתה מאדם לאדם.

 ב. כאשר מתבצע לימוד של פתרונות  ולא של תפריטי התוכנה – מטרת הלימוד היא להקל לייעל ולמקסם את התנהלות והספק העובדים בחברה שלך.

לשם כך חשוב לבצע עוד לפני הקורס ניתוח מדויק ומפורט של המשימות שהעובדים ירצו לבצע באמצעות התוכנה.

אנשים רבים שוכחים שמטרת ההדרכה אינה רק הכרת התוכנה והשליטה בה, כי אם הבנה אמיתית של הפתרונות שהתוכנה מציעה להם על מנת שיוכלו ליישמם בעבודתם. הבנה זו היא מפתח בהטמעת החומר, ולכן מדריך טוב אינו מסתפק בהעברת החומר אלא מלמד דרך איתור בעיות ומשימות ממשיות את הפתרונות החדשים והיצירתיים שאפשריים בעזרתה.

לדוגמא בפאוור פוינט לב העניין אינו רק "הוספת תמונה או דיאגרמה למצגת" אלא הבנת כלל האפשרויות להצגת מידע באופן וויזואלי שעומדות מולנו, באיזה כלי נכון להשתמש ומתי, וכמובן גם כיצד לעשות זאת.

 או באקסל, חשוב להבין עם איזה תוכנת מסדי נתונים אתם עובדים, כיצד היא מתקשרת עם האקסל, באיזה כלים להשתמש באקסל על מנת לתת את מירב התועלת לאנשי המכירות שלכם או לכלכלנים.

כאשר נעשית התאמה בין התוכן לצרכים הייחודים שלכם – החוכמה האמיתית היא ללמד בדיוק את מה שאתם צריכים לא פחות ולא יותר. לשם כך חשוב לאבחן ולשים דגש על  הצרכים הייחודים שלכם ולעשות הבחנה בין עיקר לתפל.

 ג. כאשר החברה שמעבירה את ההדרכה מתמחה בלעדית בעבודה עם עסקים וארגונים.

מי שמצוי בתחום יודע שהדרכה לעסקים שונה מאוד מהדרכה לציבור הרחב, מכיוון שבניגוד לאדם פרטי שמעשיר את ידיעותיו בתקווה להשתמש בחלקם יום אחד במקום עבודה שאינו ידוע עדיין, עובדים בחברה נדרשים ליישם את הידע החדש במסגרת קיימת ומובנית שבה כבר מוגדרים צרכים מאוד ספציפיים. כפי שכבר ציינו קודם לכך יש משמעויות רבות וחשובות והדרכה מקצועית חייבת לקחת בחשבון הבדל זה בכל מה שקשור לתכני ההדרכה ולדרך שבה היא מועברת.

 ד. כאשר היחסים ביניכם לבין חברת ההדרכה הינם לטווח ארוך – השלמות או עדכונים עתידיים ייעשו בצורה יעילה וממוקדת כך שתדעו שיש לכם גב מקצועי. כאשר תוכלו לחזור אל חברת ההדרכה והיא תעזור לכם בשאלות עתידיות או בהטמעת החומר.

 לסיכום: הדרכה ולימוד הינם צרכים בסיסים לכל אדם בעולמנו בכלל והדרכת מחשבים, תוכנות אופיס או קורסי אקסל בפרט.

העולם הטכנולוגי מסביבנו מייצר עוד ועוד כלים עבורנו וחשוב שהחברה בה אנו עובדים תדע להתאים עצמה לזמנים, תתמחה ותתיעל בעזרת תוכנות מחשב שונות כאשר תבחר בחברת ההדרכה הנכונה והמומלצת והעומדת בקריטריונים אלה על מנת להפיק מההדרכה את המירב.

בהצלחה

יהודית מהלל-הדרכת אופיס בארגונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב