דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעת רשלנות רפואית - כיצד לבחור את המומחה הרפואי 

מאת    [ 25/01/2008 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2359 פעמים ]

מדוע צריך חוות דעת?

על פי הדין כדי להגיש תביעה ברשלנות רפואית חובה על התובע לצרף לכתב תביעתו חוות דעת של רופא. חוות הדעת הרפואית מהווה למעשה את הבסיס לכתב התביעה והיא חשובה מאד על מנת לבסס את טענת הרשלנות, הקשר הסיבתי והנזק שנגרם.

כמה חוות דעת צריך?

בחלק מן התביעות בגין רשלנות רפואית יש צורך ביותר מחוות דעת אחת. כך למשל בתביעה בגין רשלנות רפואית בלידה יש צורך בחוות דעת של רופא מומחה בתחום הגניקולוגיה והמיילדות על מנת שיקבע כי אכן הייתה רשלנות בניהול הלידה וכן חוות דעת של רופא מומחה בתחום נוירולוגיה של ילדים על מנת שיקבע כי קיים קשר סיבתי בין רשלנות הרופא או בית החולים לבין הנזק שנגרם לילד וכן יעריך את נכותו של הילד הפגוע.

גם בתביעות בגין רשלנות בביצוע ניתוח פלסטי כגון ניתוח הגדלת חזה, ניתוח אף ועוד יש לצרף לעיתים שתי חוות דעת של מומחים. כאשר לתובע נגרם נזק הן בתחום הכירורגיה הפלסטית יש צורך בחוות דעת של כירורג פלסטיקאי אשר יעריך את רשלנות המנתח ולעיתים כאשר נגרם לתובע גם נזק נפשי עקב תוצאות הניתוח יש צורך אף בחוות דעת של רופא פסיכיאטר.

כיצד ניתן למצוא מומחה אשר יכתוב חוות דעת רפואית?

מומלץ מאד כי מי שנפגע בגין רשלנות רפואית לא ינסה למצוא בעצמו מומחה אשר יכתוב עבורו חוות דעת אלא יפנה תחילה לעורך דין אשר הינו מנוסה בתחום זה. עורך הדין יוציא תחילה את מלוא תיקיו הרפואיים של הפונה וידע להפנותו אל המומחה הרפואי המתאים ביותר. מומלץ כי המומחה הרפואי יהיה בעל שם וניסיון אשר התנסה כבר בעבר בכתיבת חוות דעת ובהופעה בבתי משפט בתיקי רשלנות רפואית. עורך הדין יידע איזה מומחה מתאים לתיקו של הפונה.

האם ניתן להגיש תביעה ללא חוות דעת?

לא ניתן להחליף את חוות הדעת במסמכים רפואיים, מכתבים או כל מסמך אחר אשר אינו חוות דעת מסודרת שנכתבה לצרכי משפט וערוכה על פי פקודת הראיות. תביעה אשר מוגשת ללא חוות דעת מציבה את התובע בפני קושי רב להוכיח את תביעתו.

מה עלות חוות דעת רפואית?

כל מומחה רפואי מתמחר כראות עיניו את עלות חוות דעתו. מרבית המומחים גובים כיום סכומים לא מבוטלים עבור חוות דעת בתיקי רשלנות רפואית. בשלב הראשון בטרם כתיבת חוות הדעת המומחה הרפואי בודק את התיעוד הרפואי ובמידת הצורך את הפונה ומעריך אם יוכל לתת חוות דעת במקרה. עלות הערכה ראשונית של התיק על ידי מומחה הינה בדרך כלל בסדר גודל של עלות בדיקה פרטית - 700 - 2,000 - לערך.

בכל מקרה בטרם פניה למומחה רצוי כאמור להתייעץ עם עורך דין מנוסה על מנת למנוע מצב של בזבוז כספים לשווא על חוות דעת לא מתאימות.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב