דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתר וורדפרס - היתרונות והיתרונות 

מאת    [ 14/10/2012 ]

מילים במאמר: 938   [ נצפה 1778 פעמים ]

וורדפרס- כך תחסכו בעלויות פיתוח

כאשר עסק מחליט לבנות אתר בוורדפרס הוא מקבל הרבה יותר אפשרויות במינימום מחיר לדוגמא, אם בעבר הייתי צריך לפתח ללקוח אתר בפלטפורמה כגון .net  או ב ASP קלאסי או אפילו לכתוב אתר מלא בקוד PHP לכל פרט ולו הקטן ביותר במפרט הייתה השפעה ישירה על המחיר מסיבה מאוד פשוטה - כל אלמט הצריך בנייה מחדש של הקוד והתאמתו ללקוח.

בניית אתר וורדפרס מאפשרת לי כיום לאפיין אתר ביחד עם הלקוח תוך מחשבה ברורה ש 80 אחוז מדרישות הלקוח הינן בגדר פיצ'רים שקל מאוד לשלבם ורובם אף חינמיים. הרווח הוא כפול ומכופל: אני כמפתח מבזבז פחות זמן על אפיון ומשקיע יותר זמן בלקוח עצמו, בצרכים העיצוביים והשיווקיים שלו ופחות ביישום טכני של פיצ'רים ברי השגה אשר יהיו זמינים לי בשלב הפיתוח.

אם פיתוח של אתר בינוני היה נמשך כחודש וחצי - חודשיים, כיום ניתן לפתח אתר בוורדפרס כולל עיצוב ייחודי למידותיו ב 14 ימים ובשורה התחתונה להגיש מוצר נטול באגים, אינטראקטיבי שכולל הרבה יותר וגם הרבה יותר גמיש לשדרוגים עתידיים.

 

שלב דיבגינג מהיר

כאשר אנו מדברים על פיתוח מוצר שבו שורות הקוד נכתבות כמעט כולן במיוחד לאתר מסויים אנו מדברים על תהליך דיבגינג ארוך.

הנסיון שלי לימד אותי שכאשר מצטברים לי על השולחן המון אתרים שאותם צריך לדבג (כלומר לפתור את כל הבאגים שהצטברו) הדבר גורם לכמה דברים:

1. קשה מאוד לקחת עבודה נוספת כאשר השולחן לא נקי (אחריות מקצועית לסיים עבודה לפני שמתחייבים לאחרת)

2. העקומה של הבאגים גדלה כאשר מדובר באתר ששורות הקוד שכתבנו הן רבות

3. באג במודול שפיתחנו שמתגלה אחרי שהשתמשנו בו כמה פעמים יגרום לנו לעבור על כל אותם אתרים ולטפל בבעיה ידנית שוב ושוב.

בניית אתר בוורדפרס הינה האלטרנטיבה המקצועית ביותר שמצאתי עד כה, תהליך דיבגינג של שעות ספורות לעומת ימים שלמים כשמדובר בפיתוח.

 

מוצר חופשי לשימושו של הלקוח

לקוחות רבים שבנו אתר בעבר מגיעים אלי עם תלונות רבות על חברות שאצלם בנו את האתר הקודם שלהם. הטענה הרווחת היא שכאשר רצו לעזוב את החברה מטעמי שירות לקוי או מטעמי עלויות שירות מופקעות קיבלו תשובה לגיטימית שהם לא יכולים לקבל את קוד האתר. התשובה לגיטימית כיוון שמי שפיתח קוד במשך שנים רבות אינו יכול להרשות לעצמו להפכו לנחלת הכלל.

בניית אתר בוורדפרס מבטיחה ללקוח אתר כמוצר שלו לשימושו הפרטי ודומה העניין להבדל בין קניית רכב בליסינג או כקניית רכב כמוצר. חברה לבניית אתרים המפתחת קוד משל עצמה בונה על קשר ארוך טווח ומחייב בינה לבין הלקוח לעומת בניית אתר בוורדפרס אשר לטעמי הוגנת כלפי שני הצדדים מאידך הלקוח אשר מקבל את המוצר במידה וירצה זוכה לחופש מוחלט ולמוצר ממשי שאותו יוכל לפתח גם בחברה אחרת מצד שני, מפתח האתר אם נותן שירות מקצועי ואדיב אין שו סיבה שהלקוח לא ימשיך לצרוך אצלו שירותים ולבסס קשר ארוך טווח שאינו מבוסס על התחייבות אלא על שירות ותוצאות.

 

מערכת הניהול הפופולארית ביותר בעולם

מה כבר לא כתבו על וורדפרס? הכל בערך... בבואנו לחפש פתרון לוורדפרס אנחנו כמפתחים סמוכים ובטוחים שמישהו לפנינו נתקל בדיוק באותה בעיה (או לפחות מאות...) ולכן קהילה גדולה ותומכת היא שמאפשרת לכל חלום להתגשם וכל אתגר הופך קל לביצוע כשיש לצידך עשרות אלפי מפתחים בעולם. 

אם נעשה לרגע השוואה לחברה הכי גדולה בישראל  לבניית אתרים יש כ 30 מפתחים לעומת זאת מאחורי כל מפתח בוורדפרס יש עשרות אלפי מפתחים בעולם כך שאין שום צל של ספק שלכל בעיה יש פתרון מהיר.

 

מגוון רחב של תוספים חינם או בתשלום סמלי ביותר

בניית אתר בוורדפרס משלבת בתוכה שימוש בתוספים לדוגמא פיתוח של גלריה שנראית וזזה בצורה מסויימת עולה זמן פיתוח רב לעומת זאת בוורדפרס ניתן למצוא רשימה ארוכה מאוד של פיצ'רים שניתן להתקין ולהתאים בזמן קצר. לעיתים אף שווה לרכוש תוסף בכמה עשרות דולרים ולחסוך עשרות שעות מתכנת. היתרון הגדול שתמיד אפשר להוסיף עוד אפשרויות והעלות תמיד תהיה התאמה ולא פיתוח. בשביל מי שבונה אתר בקוד כל גחמה של הלקוח הופכת לאפיון, אחר כך פיתוח ובסופו של דבר לא תמיד הדבר כלכלי ולכן בוחר הלקוח להישאר עם מוצר בינוני ומטה.

בניית אתר בוורדפרס מאפשרת ברוב המקרים לכל חלום להתגשם ומאפשרת בכך שמירה של האתר מעודכן, אינטראקטיבי וברוח התקופה עם כל הפיצ'רים הכי נחשקים.

 

תאימות מצויינת למנועי חיפוש ובראשם גוגל

את החלק הזה אני יכול לכתוב רק מתוך ניסיון, אף אחד לא ממש יודע איך גוגל עובד בדיוק, קיימת סברה שגוגל אוהב יותר אתרים בוורדפרס, סורק אותם לעיתים קרובות יותר ומאנדקס אותם מהר יותר ממערכות אחרות. כפי שאמרתי מנסין עבודה עם עוד כמה מערכות קוד פתוח ופיתוחים ב .NET אני יכול להגיד בבטחון שאתרי וורדפרס עדיפים ואם נוסיף עוד כמה תוספים פופולאריים שיתנו דחיפה לאתר בוורדפרס אפשר לומר שהתוצאות טובות יותר.

 

מערכת ניהול פשוטה ונוחה להבנה

ממשק הניהול של הוורדפרס הוא פשוט להבנה. כפי שכבר הזכרתי תמיכה ושירות ללקוח הם הדבר החשוב באמת בכל הסיפור הזה שנקרא "בניית אתרים", ברוב המקרים בתוך שעה של הדרכה הלקוח מבין בדיוק איך לתפעל את המערכת ויודע ליישם את מרבית הפעולות לדבר יש יתרון רב שכן מערכת שהיא לא פשוטה לתפעול גוזלת זמן רב לעומת זאת מערכת פשוטה מאפשרת לי ללמד את הלקוח דברים מתקדמים יותר שאיתם יוכל להפיק את המרב מהאתר שלו, לשמור אותו מעודכן ואף להינות מהחוויה של תפעול אתר.

ברגע שלקוח משתמש במוצר בעצמו לעיתים קרובות אין ספק שגם קל להסביר לו איך אפשר לקדם את עצמו בגוגל, ללמד אותו דברים מתקדמים כמו אופטימיזציה לתוכן ועוד שלל "סודות" שמבחינתו היו נחלתם של מקצועני אינטרנט למיניהם.

 

95 אחוז מהפרויקטים - מתאימים בדיוק לוורדפרס

אז מה אפשר לבנות בוורדפרס? למען האמת אפשר לבנות כמעט כל דבר:


    • אתרים תדמיתיים
    • בלוגים
    • אתרי תוכן
    • פורטלים
    • פורומים
    • אתר קהילתי
    • אתרי מכירות

אז בפעם הבאה לפני שאתם שוקלים בניית אתר התייעצו עם מומחה בוורדפרס ובחנו אלטרנטיבות, בידקו היטב מהי רמת המוצרים מבחינה עיצובית שמציע לכם הספק? האם המוצר נשאר בידכם (ושלא יהיו אותיות קטנות)? מה מציעים לכם בשירותים החודשיים?

ועד הפעם הבאה בהצלחה! 

 

הכותב הוא בעל נסיון של למעלה מ - 10 שנים בבניית אתרים המתמחה בבניית אתרים בוורדפרס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב