דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם חברות ממשלתיות יכולות לקרוס 

מאת    [ 13/10/2012 ]

מילים במאמר: 701   [ נצפה 1710 פעמים ]

יועץ לעסקים ותכנית עסקית נכונה מביאה את העסק/חברה להצלחה 

יועץ שמלווה עסקים, מדריך עסקי שתומך בעסק, או יש לו תכנית עסקית מוגדרת, הינו ערובה לכך שעסק לא יכול לקרוס, עסקים בישראל לא יכולים לשרוד ולהתפתח, ופה טמון כוחו של המלווה. 

ולצורך המחשה אני רוצה להביא בפניכם את ההמחשה הבאה.

אני בטוח במיליון אחוז שאם חברת דואר ישראל הייתה שוכרת את שירותי הייעוץ של מיזם הישרדות, אזי מקומה לא היה בשביל המוביל אותה לאותו מקום שבו נמצאת החברה הממשלתית אגרסקו. 

לדואר ישראל פוטנציאל "ענק" להישרדות ולרווחים. ריבוי סניפים, מונופול על שירותי הדואר בישראל, מתיחת מותג כמו משלוחים מהירים בתוך הארץ, משלוחים בינלאומיים, העברות כספים, עמלות כתוצאה מתשלומים של מגוון אגרות ממשלתיות, מוניציפאליות, וחברות גדולות, שירותי דיוור לעסקים, משלוח חבילות, ואפשרויות השיווק של הארגון הזה הם כיד הדמיון הפרוע לאנשי אסטרטגיה שיווקית ומכרתית.  

מנתונים שמתפרסמים בתוצאות העסקיות של הדואר עולה תמונה הפוכה ממה שבאמת גוף כזה יכול היה להרוויח ולהעשיר את קופת המדינה ברווחיו. 

כ-יועץ עסקי אני מגלה כי: לרשות הדואר הפסד רבעוני של 6.4 מיליון שקל, שווי הנזילות שלה ירד מ-297 מיליון שקל ל-194 מיליון שקל, ותזרים המזומנים השלילי שלה במחצית 2012 עומד על בין 12 ל- 15 מיליון שקל שזאת תוצאה כפולה ממה שקרה אשתקד ברשות. 

נתונים אלה סוללים את הדרך להתרסקותה של הרשות. 

אבל כידוע, התרסקותה של הרשות בהחלט יכולה להיות בשורה לעסקים המתחרים ברשות הדואר, אבל בשורת איוב לכול אלה שרכשו את אגרות החוב של הרשות בעלות של 400 מיליון שקל, אגרות חוב שהאבא היחיד שלהם היא הפעילות של רשות הדואר. או יותר נכון השיתוק של רשות הדואר. כי את האגרות האלה לא בטחה הממשלה ובמידה והרשות תקרוס כפי שקרסה אגרסקו הממשלתית הרבה מאד חללים יפלו ויישארו שוב עם תספורת גם למי שיש קרחת.  

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני בטוח שאני יודע את המחלה העיקרית של חוסר תפקוד רשות הדואר. 

מי לא היה עד לקמפיינים המסיביים של רשות הדואר כאשר שכרו את צמד הקומיקאים מריאנו ושותפו שהריצו קמפיין על כול מגוון השירותים בדואר, הקמפיין היה מוצלח מעין כמוהו ועמד בראש רשימת הרייטינג של סרטי הפרסום בתקופות שונות. גם תמהיל השיווק היה נכון מאין כמות. מסר ברור, שירותים חיוניים, נוחות גישה בגלל פריסה ארצית נגישה, אתר אינטרנט דינמי ומה לא. סופר קונספט לחברה מסחרית. 

רק שאת כול החידושים והטכנולוגיה שהציע רשות הדואר ללקוחותיה. עצרו אלה המתפרנסים ממנה ביום יום שהם עובדי הרשות. 

כ-יועץ אסטרטגי וכאחד שמטפל בעסקים קטנים כגדולים, לא יכולתי שלא לראות את השפלות היוצאת מצד עובדי הרשות, התנהלות של עובדים בדיוק כמו בתקופת המנדט כאשר פקידי הדואר היו לבושים בכפפות יד להחתים חותמות, עובדים שלא יכולים להטמיע מהלכים מפחת כי יבלע להם, עובדים שמתייחסים לשירותי הדואר עדיין כשירותים חד גוונים כמו בעבר. 

אתן רק דוגמא אחת מני רבות על ההתנהלות המבישה של העובדים: הרשות מציגה שירות של חלוקת עלונים עבור לקוחות מסחריים.(למעשה כולל השירות הבאה של כמות עלונים ע"פ מפתח ערים ורחובות הנמצאים במאגר הרשות) ומחלקת אותם באמצעות הדוורים שלה או לתיבות הדואר. על המחלקה הזאת מנצחת מחלקת השיווק של הדואר העונה למספר טלפון מסוים. כפי שבטוח הבנתם בטלפון הזה אף אחד לא עונה, כול שלוחה עם שם המופיעה בנתב לא עונה ואתה מגיע למזכירה להשארת הודעה. מאחר ואתה מתעקש כן לקבל את השירות אתה פונה לסניפים, ששם מעבירים אותך למחלקת הדוורים, ושם עד שאתה מקבל מענה זה יכול לקחת שבוע שבועיים שלוש. (אני עבדכם הנאמן ניסה להשיג את אחד מהמחלקה הנ"ל במשך שלושה שבועות אך לשווא) לא עזרו לי כול תחנוני. פשוט אין אם מי לדבר. 

גם הנהלת הרשות מצהירה כי העקב אכילס של הרשות הוא עובדיה, ועד העובדים של הרשות, וראשי ועד העובדים של הרשות, 

אסור לתת לרשות הדואר לקרוס ולגרום לקריסה, הפוטנציאל של הרשות הוא ענק מבחינת העזרה לצרכן הישראלי ומגוון השירותים שגוף כזה יכול לקיים וגם להרוויח. 

המדינה לה שייכת הראשות צריכה להתעלות מעל ראשי העובדים, להוציא לפנסיה את הוותיקים או אלה שעובדים מעל 10 שנים, ולהכניס רוח עבודה חדשה ברשות. גם אם כתוצאה מכך עלויות הרשות יעלו לא תהיה בעיה להשיט חלק מעלויות אלה על הלקוחות הרואים ברשות הדואר גורם דומיננטי ואמין למגוון שירותים נצרכים. 

יעשו אפוה אלה המחליטים לעצותיי ויהפכו את הרשות לרשות דואר מצליחה ומרוויחה לרווחת תושבי ישראל כולה.

יותר מזה,ליווי חיצוני יוכל בגדול לעשות שינוי ולהרים את רשות הדואר לעסק מצליח ומשגשג.

דורון עמית יזם, מקים, מנהל עסקים בתחומים שונים, ידע וניסיון עצום בתחום העסקים והחברות, ידע וניסיון אישי בקריסה של חברות, בהקמה של חברות ובהישרדות אישית ועסקית 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב