דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון פינת עבודה בבית 

מאת    [ 12/10/2012 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2032 פעמים ]

אני רואה את זה שוב ושוב: אחרי שיפוץ גדול, בגמר כל עבודות הבניה והשיפוצים - כל הבית מסודר ומאורגן, חוץ מפינת עבודה להורים. זה לא הוגן! כל מבוגר זקוק לפינת עבודה ביתית קטנה - למחשב, לחשבונות, לכמה ספרים. על אחת כמה וכמה לאור העובדה שכיום יותר ויותר אנשים עובדים מהבית, ואינם זקוקים למרחב גדול לשם כך - פינת עבודה ביתית קטנה בהחלט יכולה לענות על הצרכים, בתנאי שהיא מאורגנת ומסודרת.

 פינת העבודה עליה אני רוצה לכתוב  נמצאת ליד מדרגות הקומה העליונה. במסגרת עבודות הבניה והשיפוצים נעשו כל ההכנות הדרושות: חשמל, מיזוג אוויר, מחיצות זכוכית . התקבלה פינה  קטנה מאוד, אך פתוחה לחלל המדרגות ולכן גם לא מחניקה.

 בגלל שהפינה קטנה, לא יכולנו להשתמש בריהוט משרדי קנוי, ואני נקראתי למשימה, שלא היתה פשוטה: לשטח קטן מאוד, תחום במחיצת זכוכית, היו אמורים להיכנס המון ספרים, תיקים וקשקושים, יחידת מגירות לתיקים תלויים ולניירות, מדפסת/סורק גדול, שני מקומות עבודה למחשבים ניידים - ממש משרד ביתי שלם. בנוסף לכך, היה על הקיר מזגן שלא  רצינו להזיז , ורצינו להכניס סדר בכל חוטי החשמל הפרועים.

איך עשינו זאת? במקום ריהוט משרדי סטנדרטי בנינו לאורך  הקיר   מדפי ספרים צבועים בלבן. מכיוון שפינת העבודה צרה מאוד, בנינו אותם גם מעל לשלחן העבודה, בזווית לו. מתחת למדפים, כחלק מהם, יחידת מגירות רחבה יותר, שעליה עומדת המדפסת. המגירות התחתונות הן לתליית תיקים משרדיים.

 מכיוון שפינת העבודה הביתית קטנה כל כך, לא רצינו להעמיס עליה עוד המון ריהוט כבד מעץ, ובחרנו לצבוע את רוב הריהוט  בלבן (האמת היא שחשבנו על כתום, אבל בעל הבית התנגד, משום מה). הלבן נראה קל, פתוח, ומדגיש את צבעוניות הספרים. לעומת זאת, משטח העבודה והמדף שמעליו הם מעץ - זה נותן תחושה יותר חמה ונעימה, וכמובן גם פחות רגיש לשריטות.

המזגן נמצא בתא של מדפי הספרים, ולכן אינו בולט.

כדי לשמור על משטח עבודה נקי ככל האפשר מקשקושים מיותרים, תכננו מעליו עוד מדף צר, עליו עומדים כל מיני קשקושים קטנים. עניין פעוט, אבל משנה מאוד .

מתחת למשטח העבודה יש מדף צר נוסף, שאינו מפריע לרגליים, ועליו מקום לכל החוטים, הראוטר, החיבורים למיניהם. הכל נגיש, ועם זאת מסודר יחסית.

 למרות השטח המצומצם שעמד לרשותינו, נמצאות כאן כל הפונקציות הדרושות. הצלחנו לסדר לקליינטים פינת עבודה בבית - נעימה, יפה ויעילה. במשרד ביתי כזה קל לשמור על סדר, וכיף לעבוד כאן!

אם אתם מתקשים לראות איפה אפשר לסדר פינת עבודה כזאת בביתכם, לפעמים יכולה פגישת יעוץ עם אדריכל לעזור. בפגישת יעוץ כזו תוכלו לקבל רעיונות כללים, ומשם - תוכלו לצאת לדרך לבד!

 אורלי ערן - אדריכלות ועיצוב פנים:


בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים בתל אביב. אנו עוסקים בתכנון ופיקוח על כל עבודות הבניה והשיפוצים, בתחומי האדריכלת ועיצוב הפנים , וגם קצת בתכנון גינות. יש לנו המון ניסיון, וגם המון התלהבות והאהבה לעבודה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב