דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתרונות חכמים וירוקים - על הקשר בין מבנה תעשיה לבנייה ירוקה 

מאת    [ 11/10/2012 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 2181 פעמים ]

המודעות הרבה לאיכות הסביבה ולצורך למצוא פתרונות חכמים וירוקים יותר, באה לידי ביטוי גם במבני התעשיה המקיפים אותנו מכל עבר. מבנה תעשיה איננו מוכרח להיות גוש בטון, שאיננו משתלב עם סביבתו ובעיקר איננו מתחשב בה. הפתרונות האיכותיים והמתקדמים, המוצעים כיום, מאפשרים לכל מבנה תעשיה להציע לעובדיו סביבה נעימה, נוחה ובעיקר ידידותית יותר, אך לא פחות מכך גם לכלול במסגרתו אלמנטים שונים, כחלק מהתייעלות אנרגטית חשובה במיוחד. כיצד עושים זאת? אילו פתרונות ירוקים, ובעיקר – חכמים, אפשר לשלב בכל מבנה תעשיה? על כך, במאמר הבא.

מה חשוב למצוא בכל מבנה תעשיה

הבנייה הירוקה איננה נחלתם של המבנים הפרטיים בלבד. לאחרונה, ובעיקר בשל המודעות הגבוהה לעניין, אפשר למצוא לא מעט מבני תעשיה הכוללים, במסגרתם, פתרונות ירוקים וחכמים יותר העוזרים לשמור על איכות הסביבה. מבנה תעשיה, בהגדרתו, משמש תעשיות שונות ונועד על מנת לאפשר סביבה נוחה ואידיאלית לתעשיות אלו. במסגרת העבודות השונות, המתבצעות בכל מבנה תעשיה, חשוב לספק טמפרטורות נכונות. כשמדובר, למשל, בתעשיית המזון או התרופות, חשוב גם להציע תיאורה מתאימה על מנת לאפשר נוחות מרבית וסביבה אידיאלית לעבודה וכן גם אקוסטיקה נכונה ובעיקר אפשרות לשימוש בפתרונות המווסתים את הרעש מאזורים אחרים.

ירוק יותר, חכם יותר ומתאים יותר

הבנייה הירוקה, כפי שבאה לידי ביטוי בכל מבנה תעשיה, הלוקח חלק בפרויקט זה, מאפשרת לשלב במבנה עצמו אלמנטים ירוקים וחכמים יותר המסייעים למבנה עצמו להציע את הסביבה המתאימה ביותר, אך בו זמנית גם לשמור על איכות הסביבה ולחסוך באנרגיה. אחת הנקודות החשובות ביותר אליהן מתייחסת הבנייה הירוקה היא חיסכון במשאבים, ובמקביל גם חיסכון בעלויות. שימוש בפתרונות תאורה מתאימים בכל מבנה תעשיה, יכול לחסוך באופן משמעותי בהוצאות החשמל וכמובן גם לאפשר סביבה מוארת ונכונה. במקומות רבים אפשר ליהנות מתאורה טבעית נפלאה, ובמידה ואכן ישנה כזו, חשוב לנצלה. שילוב של גופי תאורה או נורות חסכוניות בכל מבנה תעשיה מוזיל את עלויות החשמל וחוסך באנרגיה.

מכיוון שעל מבנה תעשיה לספק גם טמפרטורות מתאימות וסביבה אידיאלית לייצור המתבצע בו, אפשר לשלב במבנה פתחי אוורור שונים, המציעים אוורור מתאים לאורך כל שעות היום ומספקים טמפרטורה מתאימה באזור. שימוש בחומרי איטום ובידוד נכונים ואיכותיים מאפשר לשמור על הטמפרטורה בתוך המבנה עצמו ומונע את בריחתה החוצה. שילוב של מערכות סולאריות למשל, המנצלות את אנרגית השמש לצורך חימום מים או חימום מערכות שונות לצורך התעשיה, יכול להיות פתרון ירוק ונהדר עבור כל מבנה תעשיה. כל אלה מאפשרים להמשיך בעבודת הייצור, וממש כפי שהיתה קודם לכן, אך עושים זאת ביעילות רבה יותר ולצד חיסכון משמעותי באנרגיה. מדובר בפתרונות המאפשרים שימוש מיידי בהם ושעלותם איננה גבוהה יחסית. לטווח הארוך הם מוזילים מאד את הוצאות המבנה ומצמצמים בצורה ניכרת את נזקי הסביבה.

כיצד עושים זאת נכון

על מנת להפיק את התועלת מפתרונות ירוקים אלה, חשוב להיעזר במומחים בתחום הבנייה הירוקה ובעיקר בכאלה היכולים, ובהצלחה רבה, לשלב אותם בכל מבנה תעשיה, תוך התייחסות לצרכיו הנקודתיים ולסביבה שאותה נדרש להציע לצורך הייצור בו. בנייה ירוקה, כאמור, יכולה להשתלב מצוין במבני התעשיה ומבלי לפגוע בייעודם. גם סביבת העבודה הנכונה יותר לעובדים, הנמצאים במקום, הכרחית מאד והיא חלק בלתי נפרד מבנייה זו. במבני תעשיה בהם ישנם לא מעט עובדים, חשוב להתאים להם סביבה נוחה ונעימה בעזרת הפתרונות החסכוניים והירוקים המוצעים כיום. זוהי דרך נפלאה לשלב בין אלמנטים שונים, המשיגים יחד, התייעלות אנרגטית בכל מבנה תעשיה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב