דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקדמת הבחירות כופה פריימריס מואצים , יש בזה יתרון לעשירים ומפורסמים ... 

מאת    [ 11/10/2012 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 2162 פעמים ]

הבחירות למינוי מועמדי המפלגה לרשימה לכנסת ו/או הבחירות אמורות להיות חלק מהכנה ארוכה של המפלגה לבחירות , בחירות מהירות פוגעות בהליך הפריימריס ונותנות יתרון למפורסמים ועשירים .

כבר במאה ה- 18 עם היווסדן של המפלגות הראשונות החלו גם הליכי בחירה לרשימת המועמדים של המפלגות לפרלמנט , אלה ידעו סוגים שונים ורבים מפריימריס פתוחים ( פרוצים ) בהם כל בעלי זכות הבחירה במדינה יכולים לקחת חלק בתהליך , דרך פריימריס בהם כל חברי המפלגה יכולים לקחת חלק בבחירות , דרך בחירות במוסדות המפלגה ( ועידה / מרכז ) ועד לרשימה המסדרת ...בישראל נערכו לראשונה פריימריס במפלגת ד"ש לקראת בחירות 1977 . לפריימריס יתרונות וחסרונות רבים . החיסרון הוא בעלותם , וגלישה לקמפיינים "טעונים" בין מועמדים סמוך לבחירות תוך פגיעה בשמה הטוב של המפלגה , הרשימה הנבחרת יכולה להיות פרי רצונם של גורמים פנים מפלגתיים ולאו דווקא רשימה אטרקטיבית מבחינה אלקטורלית . היתרון הגדול הוא שלמעשה פריימריס "משמנים" את גלגלי המפלגה טרם הבחירות , "מנערים אבק" מהפעילים , ממריצים , מביאים מתפקדים חדשים למפלגה , ועוד .... בבחירות בזק כמו אלה המתוכננות עתה על ידי נתניהו , הפריימריס לא תורמים כמעט דבר למפלגות . לא ניתן להיערך , לפקוד חברים חדשים , למועמדים קשה לאסוף כסף  ( למעט אלה שיש להם ...ובפריימריס פתוחים מדובר בהוצאות גדולות !! ) למועמדים קשה להתפרסם  ולצבור מוניטין . חשוב לציין כי בפריימריס משתנים "ארגוניים" יכולים לשנות את התוצאה על פיה למרות שהפריימריס פתוחים ודמוקרטיים . שיריונים למשל , או "משבצות" וקידומים לפי  מפתחות שונים , למשל אישה בכל עשיריה . שיבוץ מועמדי המחוזות לעומת הרשימה הארצית . השאלה הטכנית באיזה איזור בחירה יוכל המועמד להתמודד ( בליכוד למשל אפשר להיבחר מהמחוזות רק פעם אחת ! בפעם השנייה עליך להתייצב לבחירה ברשימה הארצית ) . נכון לרגע זה קשה מאוד להבין כיצד ייראו הפריימריס במפלגות השונות : מתי ייערכו - באילו שיטות ינקטו המפלגות - שינויים של המפלגות בהליך "בשל קוצר הזמן" וכו' .


    • בשלב זה הייתי מציע למתמודדים , לעשות את מה שלעולם אינו יכול להזיק "ניראות" , להזכיר לחברי המפלגה את קיומם ועשייתם .
    • אל תבחרו סלוגנים שחוקים כמו "הכי מתאים לעבודה" או " הכי לאומי שיש" , חפשו קצת בידול .
    • זהו את נקודות "החוזק שלכם" בקרב המתפקדים , גשו ודברו איתם לפני שיצהירו אהבים למועמדים אחרים .
    • חישפו את העובדה שאתם "רצים" לעיתים , העובדה הזו ידועה רק לכם ולכמה חברים , זאת נקודת הפתיחה החשובה ביותר .
    • בידקו את כל ההליכים החוקיים - מועד סיום ההרשמה, וכו' , אל תיפלו בקטנות , מומלץ מאוד להצטייד בעורך דין המכיר בחירות ...
    • חיקרו היטב את מבנה הרשימה כדי להחליט מהיכן להתמודד ( אם מיקומה של חיפה ברשימה הוא 61 , ואתה צעיר עולה חדש וחיפאי , עדיף שלא תנסה להיכנס דרך המשבצת החיפאית )
    • לערוך את כל ההכנות המינהלתיות : רשימות החברים , פיזור הקלפיות , תוצאות פריימריס בפעם הקודמת , שיחות רקע וגישוש .
    • בניית תקציב וגיוס תרומות : תקציב הבחירות בפריימריס יכול להמריא בקלות !! מכתב אחד ל - 100,000 מתפקדי המפלגה יכול לעלות חצי מיליון ש"ח
    • בשל בעיות מימון , חברו בשנים האחרונות מועמדים ושלחו יחד חומרים פרסומיים , שיקלו זאת היטב .
    • אל תמהרו להיות "מומלצים" על ידי ראשי המפלגה , לעיתים זה משדר חולשה .
    • "תתיעצו" עם החברים , אל "תשכנעו" אותם , כשאתה מתייעץ עם מישהוא לגבי מה הכי טוב למפלגה ומגיע יחד איתו למסקנה שהכי טוב זה שאתה תהיה בכנסת , זה הרבה יותר מוכר מלמכור את עצמך במכירה פומבית .
    • טכנולוגיות : בשנים האחרונות נכנסו טכנולוגיות קמפיין חדשות שיופעלו גם בפריימריס כמו - פייסבוק , you tube, טוויטר , תוכנות לניהול בחירות ומעקב , למד אותן , ואחד המינויים הראשונים במטה שלך צריך להיות "ממונה על רשת חברתית" !

ישנן עוד סוגיות רבות ושונות כיצד לשרוד פריימריס מהירים , בתנאי אי וודאות מוחלטים , ובעלויות עתק . בקרוב אמשיך ואפתח , אתם גם מוזמנים להפנות שאלות .

אייל פרדיס ( m.a ) , בוגר מדע המדינה וסוציולוגיה אוניברסיטת חיפה . שימש יועץ בכיר לשר משה שחל בממשלת רבין ז"ל , דובר ההסתדרות הכללית , מנכ"ל קומוניקט לייעץ תקשורתי ויחסי ציבור , מנכ"ל עיריית עפולה . שימש מרצה באוניברסיטת חיפה בתחומי תקשורת , יחסי ציבור , ומדע המדינה . פרשן פוליטי של רדיו חיפה , עורך הבלוג http://www.election.co.il ומנכ"ל חברת המיתוג התקשורת ויחסי הציבור citybranding




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב