דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבורסה למתחילים 

מאת    [ 10/10/2012 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 2707 פעמים ]

שם רע הוציאו לבורסה. התגבשה דעה כי כבר לאחר 6-15 מפגשים קצרים, ניתן לצאת ולסחור בבורסה. האומנם?

מהי בורסה? כיצד נולדה? מה הגורמים המשפיעים עליה כבורסה? מה שוקי ההון והסנטימנט, ובכלל, מה ומי משפיעים על מי? האם נכונה השיטה הטכנית, או דווקא שיטת הניתוח הפונדמנטאלית היא הנכונה מבין השניים? אולי ניתן לשלב?

מהי מניה? מהי חברה ציבורית? מהן מנגנוני ניתוק הזרם? האם נכון להבין את המשבר הפיננסי המתחולל בעולם כעת? את מקורות משבר הסאב-פריים? את משבר החוב הריבוני המתחולל באירופה כעת? או האם היה נכון להתנתק מהכל, לשבת "בחדר אטום" ולהציץ בגרפים המגלמים הכל במחיר?

למה הכוונה ש"הכל מגולם במחיר"? האם תמימים אנחנו? אני בהחלט מקווה שלא.

 

עשרות אלפי מניות בעולם הרלבנטי לנו. מאות מדדים משפיעים, עשרות סקטורים - החל מבנקים וכלה בביומד והייטק, ביוטק ועוד...

איך בוחרים מניה? נפח מסחר יומי בנייר ערך חשוב לנו? האם אנחנו מייחסים אותה חשיבות לנייר ערך הנסחר בממוצע של 30,000 ש"ח ליום, מול נייר אחר שלא יורד מנפח מסחר יומי של 5,000,000 ש"ח?

האם כשהרווחנו 20% נכון למכור? האם באמת הרווחנו אותם או כשננסה למכור נבין שרק תיאורטית הרווחנו אותם?

מה אנחנו מצפים מעצמנו? האם יתכן שללא קשר לשיטת המסחר שנבחר, כלל לא נכיר את שתי המובילות? האם לא נכון שנגבש דעה לעצמנו? האם יתכן שעיסוק בהשקעה יהפוך להימור? האם יתכן שלא נדע ביום מסוים אם יתפרסם נתון חשוב בארץ/בעולם? האם באמת לא נכון להתחבר לאווירת המסחר ומקורות המידע המגיעים והמשפיעים עלינו?

 

אנליסט יכול לנתח חברה במשך חודשים (תלוי בגודלה והיקפה ומורכבותה). השכלתו נרכשת לאחר שנים. מיומנותו לאחר עשרות. אנליסט טכני כנ"ל - את השכלתו ירכוש בשנים של יזע, את שמו ומיומנותו לאחר שנים של עיסוק סזיפי...

ואנחנו? תוך 6, 10, 15 מפגשים קצרים בקורס הכרת שוק ההון "עוקפים" את כולם...?

תמימות בשוק ההון לא קיימת. ממש לא. ידע לא ניתן חינם. ניסיונם של אחרים לא מועבר ב DISK ON KEY. מי שרוצה לסחור בבורסה יקדיש לכך זמן ומשאבים. מי שיקצר דרך, תראה לו הדרך את הפסדיו בדיעבד. גם לימוד שיטתי לא יבטיח הצלחה תמידית. היא רק תצמצם תמימות לאותו הסוחר, וככל הנראה תקצר הדרך עד להשגת תוחלת רווח סבירה.

אך כמו כל תחום אקדמי, רכישת מקצוע והתנסות זהירה ובטוחה תצמצם כישלונות ולפחות תמנע אסונות. את שוק ההון והבורסה יש להתחיל רק מנקודה אחת. מההתחלה. קורס מבוא לשוק ההון. מהבנת כוחות השוק, גורמי מיקרו ומאקרו המשפיעים עליו, מהארץ ומחוץ.

הבנה מהי מניה, מהי חברה ציבורית, מהו דירקטוריון. מהי הפסקת המסחר, מניין משיגים אינפורמציה על חברה. כיצד בוחרים מניה, כיצד מנהלים סביבת מסחר פרטית המתאימה לנו באופן אישי. אתרי אינטרנט רלבנטיים, פרסום נתוני מאקרו... כל אלו חשובים ויש לוודא כי הם מופיעים בסילבוס של קורס בורסה אותו נרצה ללמוד.

אילו נכסים פיננסים קיימים ומה ההבדל ביניהם? למה יצרו אותם? כיצד להגן על השקעה? כיצד למדוד תשואה? מדיניות ממשלתית, מדיניות פיסקאלית ומוניטארית. מה תפקיד בנק מרכזי? כיצד נקבע מחיר הכסף? מהו מדד המחירים לצרכן וכיצד תשפיע סביבת אינפלציה.

מהי איגרת חוב? מהי תעודת סל? מה ההבדל ביניהן? מה הם הנגזרים על המדד? חשוב להכיר? מונחי יסוד.

 

נמשיך? אני מאמין מאוד בלימוד שיטתי. כיצד ניתן להסביר למי שאינו מבין את המינימום הנדרש שאסור לו לסחור? אינני נגד לימודים זריזים לסוג מסחר זה או אחר. אני בעד רכישה מסודרת של ידע קודם לכן, כתנאי. ונכון, זה עולה כסף. מציע לכם להבין מראש מה שיתכן וייחסך מכם בדיעבד. בורסה הינה זירת קרב בין גורמים מגוונים ואינטרסים סותרים. אל תכנסו ללא ידע בסיסי וללא קורס בורסה למתחילים.

עופר סקלי, מרצה במכללת MIBI, המכללה הישראלית באינטרנט ללימודי בורסה, פיננסים, ביטוח ושוק ההון באונליין. עופר הוא מרצה בכיר, האחראי במכללה על קורס הכרת שוק ההון ועל קורס אופציות מעו"ף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב