מיתוג, זהות עיצובית (identity), לוגו - ומה שביניהם
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מיתוג, זהות עיצובית (identity), לוגו - ומה שביניהם 

מאת    [ 06/10/2012 ]
מילים במאמר: 416   [ נצפה 1164 פעמים ]

 
 

בעלי חברות או עסקים מתלבטים לא אחת בין המושגים האלו והחלטתי להבהיר את ההבדל ביניהם.

מהו מותג? תדמית החברה כפי שהיא נתפשת כמכלול בעיני הציבור
תפישת המותג נעשית על ידי הציבור בעיקר באופן רגשי.
הרעיון הבסיסי וערכי הליבה העומדים מאחורי בניית מיתוג הם: כל דבר שהחברה עושה, כל מה שבבעלותה, כל מה שהיא מייצרת - עליהם לשקף את ערכי החברה ומטרותיה כמכלול. על החברה לפעול בהתאם למה שהיא מאמינה ובהתאם למה שהיא מייצגת.
העקביות והדבקות בערכי הליבה של החברה - הם שגורמים לה להצליח.

מהי זהות עיצובית? ההיבטים החזותיים שמהווים חלק מהמותג הכולל
ברוב המקרים הזהות העיצובית מבוססת על רכיבים ויזואלים. לרכיבים אלו יש קווים מנחים ששומרים על נראות אחידה של החברה או המוצר במגוון של מדיות. הנראות הזו מתבטאת בכל רכיבי הזהות העיצובית: פלטת הצבעים, הפונטים הלוגו, הסלוגן וסידור האלמנטים במרחב (לייאאוט). בעזרת הקווים המנחים יש הלימה ותאימות שמאפשרים לעסק או למוצר להיתפש כחלק מהמותג הכולל,  ולהיות מוכר ומזוהה.
הזהות העיצובית כוללת:
1. לוגו - סמל שמופיע בכל רכיבי הזהות העיצובית
2. ניירת רשמית - כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, מעטפות ועוד
3. עזרי שיווק - פליירים, ברושורים, ספרים, אתר אינטרנט
4. מוצרים ואריזות שהחברה מוכרת
5. מדי העובדים בחברה
6. בכל ההתקשרויות של החברה
7. כל דבר ויזואלי שמייצג את החברה

מהו לוגו? זהותה של חברה בצורה הפשוטה ביותר - ע"י סימן או אייקון
המטרה הראשית של קיום הלוגו היא זיהוי.
אנו מזהים חברה או מוצר על ידי סמל, סימן, דגל או חתימה. לוגו אינו מוכר עבור העסק וגם לא תמיד מתאר אותו. המשמעות של הלוגו נגזרת מהאיכות של מה שהוא מסמל. הלוגו נועד לכך שבעזרתו נזהה את העסק או המוצר שהוא מייצג. הוא לא נועד להסביר אותם. על אף שמדובר בעיצוב... יש חשיבות גדולה יותר למה שהלוגו מסמל מאשר לאיך הוא נראה.
כדי להפוך זאת למוחשי יותר - נסו לחשוב על לוגואים כעל בני אדם. אנחנו מעדיפים שיקראו לנו בשמותנו - גל, יריב, דפנה - מאשר שיתארו אותנו באופן מבלבל ובלתי זכיר - כמו: זו שלובשת תמיד חולצה לבנה או זה עם השיער הבלונדיני. באותו אופן לוגו לא אמור לתאר מה החברה עושה, אלא לאפשר זיהוי העסק באופן שנכיר ונזכור.
חשוב לציין שהלוגו "עושה את עבודתו" רק לאחר שהוא נעשה מוכר, בדיוק כמו שאנחנו צריכים ללמוד שמות של אנשים כדי לזהות אותם.

לסיכום:
מותג - הוא התפיסה הרגשית של תדמית הארגון כמכלול
זהות עיצובית-  היא כלל ההיבטים החזותיים שמייצגים את המותג
לוגו - הוא הסמל שמסייע לזהות את החברה או המוצר.

יעל וייס - מומחית לעיצוב גרפי שיווקי http://www.yaelsdesign.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב