דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירותי מחשוב לעסקים 

מאת    [ 02/10/2012 ]

מילים במאמר: 754   [ נצפה 1798 פעמים ]

שירותי מחשוב מכנסים תחת מטריה רחבה את סוגי השירותים השונים הניתנים במסגרת תפעול ואחזקה של מערכות מחשבים, מערכות מידע ותשתיות אינטרנט ותקשורת. שירותי מחשוב לעסקים מתפרשים על פני מגוון תחומים, כאשר הרלוונטיות לבית עסק וצרכיו הייחודיים משתנה בהתאם לסוג העסק ומערכות המחשוב והמידע הדרושות לתפקודו ופעילותו השוטפת.

אם בעבר נשענו על מערכות המחשוב בעיקר לצרכי עיגון של מאגרי המידע וניהול לוגיסטי של בית העסק, הרי שכיום אנו מוצאים כי הפעילות העסקית עצמה מתנהלת יותר ויותר באמצעות מערכות מחשבים ותקשורת, בשאיפה להגדיל את מאגרי הלקוחות, ולחשוף את בית העסק, את פעילותו ואת מוצריו בפני טווח גדול יותר של אנשים. מצב זה, מצריך את שכירתם של שירותי מחשוב ייעודיים, אשר יאפשרו תחזוק ותפקוד של מערכות באופן אופטימלי לצרכי העסק הייחודי, כך שיוכל להציע תחרות הולמת לעסקים הדומים לו בשוק.

בבחירת שירותי מחשוב לארגון או לבית העסק הספציפי, ראשית יש לקחת בחשבון את מערכות המידע הדרושות והרצויות. מערכות מידע כוללות מגוון רחב של תוכנות ומערכות ממוחשבות, המספקות שירותים שונים הכוללים בין היתר שירותי הנהלת חשבונות, ניהול לקוחות, מערכות לניהול ומעקב אחר שירות ומכירה ושירותים נוספים. שירותי מחשוב, מתייחסים גם לאספקט של אפיון ומציאת פתרונות IT (טכנולוגיית מידע), דהיינו, בחירה והטמעה של מערכות מידע רלוונטיות, כאשר הבחירה במערכות מידע נכונות ועדכניות עשויה להיות קריטית במיוחד לאופן בו יתפקד הארגון באופן שגרתי, ולהצלחתו בטווח הארוך. ניתן לתת דוגמא לחיוניות הדבר באמצעות טכנולוגיות מעברנו הרחוק – תארו לעצמכם שתי חנויות המוכרות מוצרים זהים, כאשר האחת עושה שימוש במכונות חישוב ובקופה רושמת, לעומת השנייה אשר עושה שימוש בחשבונייה וברישום ידני של מכירות. אמנם מדובר באמצעים מיושנים בשני המקרים, אולם ניתן להסכים כי בתקופה בה היתה הדוגמא רלוונטית, הרי שהחנות הראשונה היתה מצליחה לבצע את פעילותה השוטפת ביעילות רבה יותר, במהירות ותוך הפחתת טעויות אנוש למינימום האפשרי לעומת יריבתה, וכך היתה זוכה ברמת שירות גבוהה יותר, ובזמן יקר ערך לפיתוח והתרחבות.

שירות IT הם רק חלק קטן משירותי המחשוב המוצעים לעסקים בימינו, בעוד שנדבך נוסף וחשוב של שירותי מחשוב מתקשר לנושא אבטחת המידע ואחסונו בצורה יעילה. כאשר הפעילות העסקית מתרחשת באופן מקוון, קיימת חשיבות עליונה לאופן האחסון של המידע הארגוני. קיימות מספר אשרויות לאחסון מידע עסקי. אפשרות אחת היא אחסון על גבי שרתים פיסיים, אשר הינם למעשה מחשבים רבי עצמה, המסוגלים לעמוד בתנאים סביבתיים קשים, להכיל ולהעביר כמויות עצומות של מידע. אחזקה של שרת או מספר שרתים בבית העסק עצמו, היא פיתרון נפוץ לאחסון מידע בעולם העסקים של ימינו, אולם יש לקחת בחשבון כי אחזקתם של שרתים בבית העסק, דורשת תחזוקה שוטפת, המחייבת את שירותיהם של אנשי מקצוע בתחום. על כן, מדובר בשיקול תקציבי נוסף של מאשבי האנוש, ובחירה בין שכירת שירותיו של עובד קבוע בבית העסק לצורך העניין (בין אם באופן ישיר או במסגרת מיקור חוץ), או לחליפין שכירתו של טכנאי מחשבים בעת הצורך בלבד. כיום, ניתן להשיג שירותי טכנאי מחשבים במסגרת חבילות שירות שונות וייעודיות לעסקים, המוצעות על ידי חברות שירותי מחשוב אשר מבינות את צרכיהם של עסקים בתחומים ובסדרי גודל שונים. כך תוכלו להשיג שירותי טכנאי מחשבים התואמים לצרכי העסק שלכם, תוך התחשבות מירבית בתקציב החברה.

אבטחת המידע אשר הוזכרה לעיל, מהווה שיקול מרכזי בבחירת אופן אחסון המידע הארגוני. מלבד לאחסון על גבי שרתים פיסיים, אשר יכול להתבצע בין כתלי בית העסק עצמו, או לחליפין  על גבי שרתים מרוחקים הנמצאים בחוות שרתים של חברות אחסון למיניהן, קיימת גם האפשרות לאחסון מידע על גבי שרתים וירטואליים, מה שנקרא – מחשוב ענן, או גיבוי ענן. הבחירה באחסון מידע, בדרך זו או אחרת, כוללת מגוון שיקולים, כאשר לכל אפשרות היתרונות והחסרונות שלה. אולם, נושא אחד אשר חשוב באופן מהותי לאופן אחסון המידע הארגוני, הוא הנושא של אבטחת המידע, שמירתו מפני אבדן וחוסר יכולת לאיתור בעת הצורך והגנתו מפני זליגה למקומות בלתי רצויים והגעה לידיים לא נכונות. בעת בחירת שירותי מחשוב לבית העסק, בדקו ודאו כי הנכם מתייחסים לנושא של אבטחת מידע, וזכרו כי המידע הארגוני שלכם כולל נתונים רגישים ופרטיים (בין אם מדובר בפרטי הארגון עצמו, או בפרטיהם של לקוחות החברה), שפריצה באבטחתם עשויה לגרום לנזק עצום, ולהמיט אסון על חברתכם, שלרוב אינו בר-תיקון.

זכרו כי בחירה של שירותי מחשוב לעסק שלכם צריכה להתייחס לכל האספקטים אשר הוזכרו במאמר זה, תוך התחשבות מתמדת בתקציב העסק ויכולותיו הכלכליות. על כן, בטרם ההחלטה סופית בנוגע לסוגי השירותים שתצטרכו ובחירת הספקים אשר יספקו אותם, מומלץ כי תיוועצו באנשי מקצוע בתחום, אשר יעניקו לכם תמונה ברורה יותר של צרכי המחשוב הדרושים לעסק שלכם.

 

VIP מערכות מציעה פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום, בה תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם לצורך הקמת ותחזוק מערכות המחשוב בעסק שלכם. לתיאום פגישה כנסו לאתר האינטרנט בקישור הבא:

שירותי מחשוב לעסקים – VIP  מערכות

ענת קלינסקי - תוכן שיווקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב