דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצאת חכם, גרסת חלקי החילוף 

מאת    [ 28/09/2012 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 1685 פעמים ]

הבחור הממושקף ישב באולפן הטלוויזיה, והטיף לצופים בהתלהבות. ברקע, התחקירנים נגשו למוסכים השונים, וקיבלו הצעות מחיר על חלקי חילוף תקינים לחלוטין. חלק מהמוסכים יצאו "צדיקים", בעוד אחרים זכו לאות קלון שבוודאי יקטין את מספר הלקוחות שלהם. הבעיה היא שהנהג הישראלי הממוצע אינו חיים הכט, ואין ברשותו צוות תחקירנים שיעבור בין המוסכים השונים.

הנה מספר דרכים באמצעותן תוכל אתה, הנהג הישראלי הממוצע, לדעת את טיב המקום המציע חלקי חילוף לרכב.

מורשה, או לא?

לא צריך לשנן את "דפי זהב" בעל פה כדי לדעת שישנן אפשרויות רבות לרכישה או תיקון של חלקי חילוף לרכב. מקרית שמונה ועד אילת, פזורים בישראל אינספור מוסכים ומרכזי שירות. אבחנה חשובה ביותר היא בין אלה ה"פרטיים", לעומת המוסכים המורשים של היבואן. האחרונים יפעלו לרוב עם דגם או יצרנית מסוימים, ויעניקו פתרון מגוון לצי כלי הרכב שלה. ואגב, קיימים בנמצא גם לא מעט מוסכים הפועלים ללא רישיון- מהם יש להתרחק כמו מאש.

כמובן שישנם הבדלים בין המוסכים השונים, שצריכים להשפיע על הבחירה. מוסך יבואן יעבוד רק עם חלקי חילוף מקוריים שלו, והוא יתמחה רק בדגמים ספציפיים. היתרון המהותי כאן הוא אמינות גבוהה באופן יחסי, וידיעה כי העסק נמצא בידיו הטובות של הפיקוח. מצד שני, כמובן שלכל אלה יש גם מחיר כלכלי. מוסכים פרטיים, לפחות הטובים שבהם, יציעו חלקי חילוף משומשים לרכב וחלפים באיכות גבוהה במיוחד , גם אם סמל היבואן לא בהכרח יהיה טבוע עליהם. לעיתים הם עשויים להיות עדיפים.

על תקנים ורשיונות

גם אם נדיר שנגיע לעסק ואכן נראה בו את תעודת ה"יצאת צדיק" המפורסמת, הרי שמסמכי העסק יעידו לא פעם על טיבו. עבורך, בעל הרכב, המשמעות היא אחת: בקש תמיד לראות רשיונות או מסמכים שמאפשרים ללמוד על העסק. מוסך מורשה, מעצם היותו כזה, מצריך רישיון, שלרוב יהיה מובלט במקום מרכזי כלשהו בו- רק כדי שלא יהיה ספק שהוא פועל ברישיון מלא.

באותה מידה, תו תקן "הפלוס הירוק", מטעם איגוד המוסכים, צריך בהחלט להביא לכם לסמן "וי" בטבלת האמינות הנדרשת מהמוסך. במידה ואתם לא מוצאים את אלה, ניתן בהחלט לשאול עליהם. באותה מידה, מחסור שלהם יכול בהחלט להעלות אצלכם "נורה אדומה".

ערכו השוואת מחירים

כפי שכבר רמזנו לא פעם, למרבית הנהגים אין אפשרות לדעת מהו המחיר הרצוי עבור החלפה או תיקון של כל חלק חילוף- לפחות עד שהם מבררים זאת בעצמם. השוואת מחירים, זהו הפתרון. מומלץ מאד לבקר בכמה שיותר מוסכים או מרכזי שירות, ולנסות לראות את המחיר הממוצע לאותו חלק חילוף. בסוף, אגב, סביר להניח שתבחר משהו באמצע. זה הגיוני בהחלט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב