דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לנפגע מתאונת עבודה 

מאת    [ 28/09/2012 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2126 פעמים ]

תאונת עבודה מסמלת תקופה לא פשוטה בחייו של העובד, שכן פרט לכאבים שעמם הוא נדרש להתמודד, נדמה כי ישנה חוסר וודאות גדולה באשר להתנהלות הנכונה במקרים כאלה. כתוצאה מכך, עובדים רבים חשים תסכול נוכח הבירוקרטיה הכרוכה במימוש זכויותיהם במקרה של תאונת עבודה.

אלא שחלק גדול מהבירוקרטיה הזו היא תוצאה של חוסר הבנתו של העובד בתחום, אשר אינו יודע מהי הפרוצדורה ולמי לפנות במקרים אלה. על כן, החלטנו להקדיש את המאמר הבא לנושא תאונות העבודה, שכן ידיעת האינפורמציה מראש יכולה לקצר תהליכים באופן משמעותי.

מהי תאונת עבודה?

עוד לפני שניגש להבין מהו הפרוטוקול המתאים לפיו צריך לנהוג במקרה של תאונת עבודה, חשוב שנבין מהי תאונת עבודה כפי שמוגדרת בחוק ומי ראוי שינהג לפי אותו פרוטוקול מלכתחילה. בהגדרתה הקלאסית, תאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה עקב עבודתו של העובד ותוך כדי ביצוע עבודתו, כאשר החוק חל גם על עצמאיים שעסקו בעבודתם.

החוק מרחיב את ההגדרה הזו ומכליל בה גם עובדים שנפצעו בדרכם למקום עבודתם או ממנה, כמו כן עובדים שנפצעו במהלך הפסקת האוכל בעבודה. מכאן- עובד שנפצע כתוצאה ישירה מעבודתו יהיה זכאי לאותם תנאים כמו עובד שנפצע בדרכו לעבודה (כמובן שגודל הסדר הפיצויים עשוי להשתנות בהתאם לנסיבות המקרה).

מה מומלץ לעשות במקרה של תאונת עבודה?

זוכרים שאמרנו שידע מקדים מקצר תהליכים? ובכן, אם תקפידו לעבור על הפעולות הבאות, יש סיכוי סביר שתוכלו לממש את הזכויות המגיעות לכם במהירות. ראשית, עליכם לנהל רישום מלא עם פרטי המקרה. ברישום יש לתעד את הנסיבות שהובילו לפציעה. אם מדובר בתאונת דרכים, יש לרשום פרטים מזהים אודות הרכב הפוגע, לרבות מס' תעודת זהות ומס' רישוי.

הרישום נועד למנוע אי בהירות והשמטת פרטים במידה והתביעה תוגש זמן רב לאחר שאירע המקרה עצמו. בשלב השני, מומלץ לנהל רישום עובדים שנכחו במקום, על מנת לחזק את אמינותה של התביעה ולהוכיח את קיומו של המקרה.

מומלץ תמיד לפנות לקבלת טיפול רפואי כמה שיותר בסמוך לקיום המקרה, שכן לטיפול הרפואי יש לא רק חשיבות ברמה הפיזית אלא גם ברמה המשפטית, ויש בטיפול כדי לחזק את אמינותו של המקרה ושל הפגיעה שנגרמה בעקבותיו. לכל מקום אליו תגיעו לצורך קבלת טיפול, חשוב שתבהירו מראש כי מדובר בתאונת עבודה, שכן לעתים יש פרוצדורה שונה או טפסים שונים שתידרשו למלא.

למי מגישים את התביעה?

נניח ואספתם את כל האינפורמציה הנדרשת, למי תגישו אותה כעת? חשוב לפנות לביטוח הלאומי על מנת לממש את כל הזכויות המגיעות לכם בעקבות תאונת העבודה. אם בתאונת דרכים עסקינן, הרי שהפנייה תהיה לחברת הביטוח המעניקה ביטוח חובה לרכב שבו נפגעתם. כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני דיני עבודה בנושא לפני הגשת מסמכים.

איזה סכום תקבלו במסגרת הסדר התביעה?

מכירים את הביטוי 'כל מקרה לגופו'? הוא רלוונטי מתמיד בכל הנוגע לחישוב הסדרי הפיצויים, שכן נסיבות התאונה ומידת פציעתו של העובד כולם נלקחים בחשבון בעת השקלול הסופי של הסכום. בסופו של דבר הסדר הפיצויים הוא פקטור של החזר הוצאות רפואיות, השפעת הפגיעה על כישורי עבודתו של הנפגע,  הפסדי שכר וכו'.  

במקרה של תאונת עבודה, יש להתייעץ עם עורך דין לפני נקיטת פעולות. גם שיחת ייעוץ בת שעה יכולה לסייע וקבל תמונת מצב טובה יותר.

טל גולדפרב, מנהל חברת URL בניית אתרים באינטרנט, המתמחה בהקמת אתרי אינטרנט, קידום אתרים בגוגל ומיתוג עסקים ברשת האינטרנט. צוות URL הינו צוות מיומן ומקצועי ומאחוריו ניסיון עתיר בבנייה, שיווק וקידום עסקים באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב