שינוי מבפנים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שינוי מבפנים 

מאת    [ 26/09/2012 ]
מילים במאמר: 898   [ נצפה 1734 פעמים ]

 
 

כל זמן טוב להתחיל בו שינוי, אך בחודש תשרי, המתאים לעשות חשבון נפש, ראוי גם לשאול את עצמנו האם הגוף שלנו "שמח" - האם הוא מתפקד טוב - האם הוא מפנה פסולת בצורה טובה - האם הוא מתפקד בחיי היום-יום ללא כאבים - האם אנחנו חיים בהלימה אחת עם אנרגיית היקום ?

 

האם מישהו מכניס דלק לא נכון לרכב שלו - או סבון לא מתאים למדיח כלים או למכונת כביסה ?

ברור שלא.

רובנו מטפחים את גופנו מן החוץ: מקלחת, קרמים, מניקור, פדיקור ושיער.

מי חושב על טיפוח הגוף מבפנים - על תחזוקת הגוף, כמו כל מכונה מורכבת אחרת, או כמו טיפוח הגינה ?

 

לגופנו כוחות ריפוי עצמיים איתם כולנו נולדים.

למה, אם כן, אנחנו נתקלים בקשיים כשאנו רוצים לרדת במשקל, לישון טוב, להרגיש טוב עם הגוף ?

 

השמאניים אומרים שלא משנה איפה אנחנו, בכול מקום בעולם ישנם תהליכים של הטבע המשפיעים עלינו, ואם נצליח להתחבר לאנרגיה של הזמן (ביממה) ושל התהליך (עונות, ירח) - נחייה בהרמוניה ובאיזון.

מבחינה אנרגטית לירח ישנה השפעה אדירה על משק המים ועל גופנו, המכיל כ- 80% מים. מחזוריות  הירח מחוברת גם לעונות השנה וגם לזמנים ביממה.

לדוגמא: ירח חדש, חורף ולילה - אנרגיה המציעה לנו להיכנס פנימה ולהקשיב לקול הפנימי שלנו.

           ירח זורח, אביב וזריחה - מזמינים אותנו לצאת החוצה.

           ירח מלא, קיץ וצהרי היום - מעניקים לנו שפע.

           ירח גונח, סתיו וערב - מאפשרים לשחרר שליליות שנצברה בשלבים הקודמים.                                                                                                              

התהליך של הבשלת ביצית מדי חודש, הריון, או פריקה של דם הווסת, משקף בעצם את תהליך הבריאה בטבע ואת המחזוריות הקיימת בטבע, כמו גאות ושפל, שינוי ירח וחילופי עונות.

בחברה המודרנית, רובנו מנותקים ממקצבי הטבע. רובנו חיים היום נגד כיוון התנועה.

אין זמן, לא אוכלים נכון, לא ישנים טוב, לא מתלבשים בהתאם למזג האוויר, חיים בלחץ ובמתח. בכול מקום יש רעלנים, הן פנימיים שהגוף מייצר והן חיצוניים, כמו האוויר שאנחנו נושמים, הכימיקלים של חומרי ניקוי, העופרת של המכוניות, הפסולת של תעשיה ועוד .

באוכל שאנחנו אוכלים- צבעי מאכל, חומרים משמרים, פירות וירקות שלא בעונתם.

הטבע מגדל בעונות מסוימות פירות וירקות מסוימים הנדרשים לגוף שלנו: בחורף יש קיווי, פירות הדר וגמבה - שהם עשירים בוויטמין C הנחוץ לנו בעונה זו למערכת החיסון. בקיץ נדרשים לנו פירות עסיסיים, שמכילים כמות רבה של מים וסוכרים -  כמו אבטיח, מלון ועוד.

אם כך, מה אנחנו יכולים לעשות -  ראשית - להתחיל לאכול נכון.

 

ירקות מומלצים בחום ובכמות:

מומלץ לאדות ירקות במידת האפשר כדי לקבל מהם את המקסימום, חשוב לדעת שניתן תמיד לשלב ירקות בכל ארוחה, הם מעשירים ומשפרים את העיכול של דגנים וקטניות אך אינם מומלצים לאכילה יחד עם פירות.

סלק (מחזק דם), ירקות כתומים (גזר, בטטה, דלעת וכדומה- עשירים בוויטמין A ו- C, תומכים במערכת העיכול ועוזרים בחיזוק הצ'י והדם), ירקות ירוקים ועלים ירוקים למיניהם (פטרוזיליה, עלי סלרי וכדומה - תומכים בחיזוק הדם ובהנעתו, עשירים בסידן, ברזל וויטמינים), נבטים למיניהם (אספסת, ברוקולי וכדומה - עשירים מאוד בויטמינים ומנקים את הדם), ירקות שורש (שורש סלרי ושורש פטרוזיליה - מחזקים את הכליות והעיכול, תומכים ובונים בשורש האדם), תרד וסרפד - עוזרים בספיגת ברזל, מחזקים את הדם וטובים במיוחד למצבי אנמיה, במינון מוגבר.

ירקות סולניים - חציל, עגבנייה ופלפל (לא מומלצים במצבים של בעיות בלוטת התריס).

 

דגנים:

הדגן עשיר מאוד בפחמימות והוא מהווה את עיקר המזון של האדם, מומלץ לצרוך אותו בכמות של 70% - 60% , הוא ספק אנרגיה עיקרי לגוף.

מומלץ לאכול דגנים מלאים מכיוון שהם עשירים יותר בוויטמינים ובסיבים תזונתיים.        
אין באפשרותנו לעכל סיבים תזונתיים וזהו יתרונם, מכיוון שהם מגיעים למעי הגס- מונעים עצירות, מנקים את הגוף מפסולת ובכך מונעים מחלות.

בתקופות של חולשה, מחלה ולאחר לידה מומלץ לאכול דגנים כדייסה לאחר בישול ארוך עם הרבה מים מכיוון שכך הם קלים ביותר לעיכול ויכולת חיזוק האנרגיה שלהם נשמרת בשיאה.

רשימת הדגנים המומלצים היא: שיבולת שועל (קוואקר), שיפון, אורז מלא או בסמטי (בסמטי לעיתים קל יותר לעיכול), קוסקוס מלא, בורגול, כוסמת, תירס, חיטה, שעורה, שמרי בירה (מקור לוויטמינים מסוג B ולסידן), גריסים (גריסי פנינה נחשבים למחזקי צ'י ומתמירי ליחה ברפואת הצמחים הסינית), אמרנט וקינואה.

קינואה למעשה אינו דגן רגיל, הוא קל מאוד לעיכול, אין בו גלוטן - דבר אשר מהווה יתרון לסובלים מאלרגיות, הוא מחזק מאוד וערכו הקלורי נמוך במיוחד.

דייסת קינואה: דייסה מחזקת במיוחד, קלה מאוד לעיכול ומומלצת בייחוד לנשים מיניקות לאחר לידה וכמזון ראשון לתינוקות לאחר גיל חצי שנה.

 

חלבונים מן הצומח:

שקדים קלופים, אגוזים למיניהם (מקדמיה ולוז מחזקים את הדם ומומלצים במיוחד), טחינה משומשום מלא, זרעי דלעת וחמנייה, אגוזי ברזיל ושקדייה.

 

קטניות:  

קבוצת הקטניות רחבה, מגוונת ועשירה במיוחד בחלבון הקטנית חשובה מאוד כהשלמת תזונה לצמחונים וגם עשירה בסיבים תזונתיים ומינרלים.

רשימת קטניות מומלצת: שעועית ירוקה, אפונה ועדשים אדומים, עדשים, שעועית מאש (קלה להנבטה, מנקה ומחזקת את הדם והכבד), חומוס (בקיץ נובט מהר - עדיף לשמור במקום סגור ומוצל, נוטה להתקלקל מהר), כל סוגי השעועית (במיוחד שחורה המחזקת את הכליות) ואפונה.

סויה - קטנית טובה עם יתרונות רבים וצורות שונות לשימוש.

 

דגים:

ניתן לחלק את הדגים לשתי תתי קבוצות:     
דגי ים, לדוגמא- סלמון, קוד, הליבוט, מקרל וטונה. דגים אלו מכילים בנוסף לשומן הרווי, גם כמויות גדולות של חומצת השומן אומגה 3.       
דגי בריכה, לדוגמא- פורל, אמנון ונסיכת הנילוס. דגים אלו מכילים כמויות קטנות של חומצות השומן אומגה 3, אך הם עדיין עדיפים על פני מוצרי בשר אחרים כיוון שהם בעלי תוחלת שומן נמוכה.

גבריאלה חבויניק ? נטורופתית, חברה באגודה הישראלית לנטורופתיה.


"קשרים אחרים ? מרכז הוליסטי היוצר קשרים ואיזונים בין בריאות הגוף, הנפש, הרוח והחומר"


מרצה, עורכת תכניות טיפול מותאמות אישית, מלווה ומייעצת.


אתר אינטרנט: www.naturalka.co.il


דוא"ל: gabriela22@012.net.il


נייד: 052-3925938

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב