דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגמות חדשות בניהול פרויקטים 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 1463 פעמים ]

כל פרויקט מצריך ביצוע של פעולות רבות בדרך להצלחתו. הפעולות צריכות להתקיים בתוך מסגרת ברורה של זמן ותקציב מובנה. בפרויקט לוקחים חלק בעלי תפקידים רבים, והחוליה המקשרת בין כולם היא מנהל הפרויקט. הוא המנהיג אשר אחראי על ביצוע העבודה במסגרת הזמן והתקציב הנתונה, תוך ניתוב הפעולות באופן יעיל והפעלה נכונה של הזרועות הפועלות. מציאת מנהל פרויקט טוב היא מרכיב מכריע בהצלחת הפרויקט.

מנהל פרויקט טוב ומנוסה הוא שמנצח על תזמורת המנגנונים בפרויקט, ואמור לגרום להם לעבוד בהרמוניה יעילה למען מטרה אחת. הוא מהווה את הקשר וגם את היד המכוונת עבורם, והוא הכתובת לכל בעיה שעולה.

המאה ה-21 הביאה עמה שינויים רבים, חשיפה לטכנולוגיות חדשות, ויצירה של סביבת עבודה חדשה. תעשיות רבות, בעיקר טכנולוגיות, מנהלות פרויקטים מורכבים חובקי-עולם, שמסובך לנהלם ולתפעלם. המאה החדשה הצמיחה גם סוג חדש של מנהלי פרויקטים, אשר כשרונם ויתרונם הוא ביכולת לזהות את השתנות תנאי השוק ולמנף אותם לצורך הצלחת הפרויקט, יחד עם סל הכישורים ההכרחי לכל מנהל פרויקט.

מיהוT מנהל פרויקט טוב - גרסת 2011

  • מנהל היודע לבזר סמכויות – הרי ברור שאיש אחד אינו יכול לשאת בנטל הרב של הפרויקט ואינו מסוגל לבצע בעצמו את כל הדרוש להצלחתו. היכולת להאציל את הסמכויות לבעלי התפקידים הנכונים, תוך בקרה על עבודתם,תאפשר למנהל הפרויקט להתפנות לתפקידיו העיקריים, תוך ניהול טוב של המשאבים העומדים לרשותו.  
  • מנהל בעל כישורי מנהיגות – בדיוק כמו העומד בראש מדינה, גם מנהל פרויקט טוב חייב להיות אדם כריזמטי, המסוגל לסחוף אחריו אנשים ולהניע אותם לפעולה. הוא צריך להיות בעל חשיבה ביקורתית, ובעל יכולת לנהל שינויים ארגוניים ולדחוף קדימה באופן מתון אך אינטנסיבי.  
  • מנהל היודע להתנהל מול חזיתות רבות - המאה ה-21 פתחה בפנינו עולם הדורש פרויקטים מורכבים יותר, בסדרי גודל חדשים,ולעיתים בשיתוף עם צוותים וירטואליים. מנהל פרויקט טוב צריך לדעת להתנהל מול יותר חזיתות כיום, ולקשר בין גורמים אשר אינם נמצאים באותו מקום, ולעיתים אף אינם דוברים אותה השפה.  
  • נאמנות – זו תכונה קריטית עבור מנהל פרויקט טוב, אשר יכול להזדהות ולהתחבר למיזם, תוך התעלמות מציידי כשרונות רבים, בעיקר באזור מזרח אסיה והודו, המשתוקקים למנהלי פרויקטים טובים ומנוסים.
  • למידה בזמן אמת – למידה מתנאי השטח ומתכתיבים שהשוק מציע בזמן אמת.
  • מוח יצירתי, חשיבה מחוץ לקופסה – יכולת אילתור ויצירתיות בתוך המבנה התבניתי של הפרויקט יכולה לעיתים להצילו מנפילה. מנהל פרויקט טוב צריך לדעת למצוא את התשובות הנכונות, לא לחשוש לומר את הדברים כהווייתם, ולהתמודד עם מצבי לחץ. 
  • שירות טוב וכוח אדם כמודל להצלחה – מנהל פרויקט טוב צריך לדעת כי כוח האדם שברשותו הוא המשאב החשוב ביותר. עבודה צמודה עם מנהל משאבי האנוש לצורך גיוס האנשים הנכונים וכן שיטת תגמולים ודאגה לרווחת העובד הכרחיות לקידום המיזם.  
  • שימוש במיקור חוץ - מנהל פרויקט טוב צריך לדעת לעשות שימוש במיקור חוץ, קרי בפרילאנסרים, לצורך עבודות מסוימות. יש להקפיד על עבודה זהירה, על מתן הוראות ברורות, ועל תחימת גבולות ברורה.

 

בית ספר תפנית מציע קורס ניהול פרויקטים לפרטים על הקורס לחץ

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב