דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אייפון 5 - חידושים ועוד 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 2737 פעמים ]

ב-12 בספטמבר השיקה אפל את האייפון החדש שלה - אייפון 5. אייפון 5 הוא השישי בקו מוצרי האייפון שהיוו פריצת דרך בתחום הטלפונים הסלולריים עם הכנסת מסך המולטי טאץ'. אייפון 5 מציג שלל תכונות וחידושים בחומרה ובתוכנה אך יש גם כבר את מי שמשווים אותו למתחרים ואומרים שאין כל חדש תחת השמש - דבר אשר לא מפריע לצרכנים להעלים את טלפונים מעל דוכני המכירות בזמני שיא ששברו את שיאי ההצלחה של אייפון 4s הקודם.

שינויי חומרה

האייפון 5 מתקרב יותר ויותר ליחס מסך של 16:9, בדומה למסכי HD. מכשיר האייפון התארך, גודל המסך גדל ועומד על 4 אינטש, אייפון 5 הוא גם דק יותר וקל יותר מקודמו עם עובי של 7.6 מ"מ ומשקל של 112 גרם בלבד. המסך מציג טכנולוגיה חדשה שבה כל חלקי המסך הם דקים ובהירים יותר. המסך שגדל מציג ברזולוציית 640 X  1136 פיקסלים, בדחיסות 326 ppi וב-16 מיליון צבעים.

נוסף על גודל המסך גם עיצוב גוף המכשיר השתנה. הגוף כולו עשוי אלומיניום ומתכת. שקע האוזניות עבר לתחתית המכשיר ושקע המטען הוקטן מ-30 פינים ל-8 פינים בלבד. אין סיבה לדאגה, ניתן עדיין להשתמש במטענים הישנים רק שיהיה צורך לרכוש מתאם מיוחד עבורם.

שינוי נוסף הוא גודל ה- SIM. אם במכשיר אייפון 4 כרטיס ה- SIM  שהיה בשימוש היה מיקרו- סים, הרי שבמכשיר אייפון 5 עברו אפל לנאנו- סים. את כרטיס הסים הרגיל ניתן היה לחתוך כך שיתאים לשקע המיקרו- סים, אבל הנאנו- סים הוא גם דק יותר, כך שמעבר לאייפון 5 משמעו רכישת כרטיס סים מיוחד מחברת הסלולר, המותאם למכשיר החדש.

שינוי חומרה נוסף הוא הוספת שני מיקרופונים. במכשיר אייפון 4S היה מיקרופון בודד בתחתיתו ששימוש לכל סוגי השימוש. היום נוספו שני מיקרופונים נוספים אחד לשיחות וידאו ושני להקלטות וידאו.

גודל המסך, המחברים, מיקום השקעים וכמובן גם הליבה והסוללה השתדרגו. מעבד A6 כפול ליבה, אשר אמור להיות מהיר פי 2 מקודמו, וסוללה חשמלית מתקדמת המחזיקה מעמד כ- 225 דקות במצב המתנה, 8 שעות שיחה או 10 שעות גלישה.

אייפון 5 בישראל

ההשקה הראשונית היא לשוק בארה"ב ומספר מדינות מצומצם נוסף. ההשקה השניה ואירופה מתוכננת לסוף ספטמבר ואילו ההשקה השלישית לאוקטובר. ישראל צפויה להיות בסיבוב השלישי של ההשקות אך יבואנים פרטיים כבר יחלו לספק את המכשירים החדשים בקרוב.

חידוש נוסף במכשיר האייפון 5 הוא התאמתו לרשתות דור רביעי LTE. חידוש זה ייתכן ולא יהיה זמין בישראל, כיוון שהתדרים הנמצאים בשימוש בתקן זה אסורים לשימוש בישראל, כך שייתכן והמכשיר יצטרך לעבור התאמה מיוחדת לשימוש בארץ.

שינויי תוכנה

יחד עם המכשיר החדש הושקה גם מערכת הפעלה חדשה iOS6. מערכת ההפעלה החדשה תומכת באפליקציית המפות של אפל ולא בזו של גוגל. כמו כן, יש שדרוג לחנות האפליקציות ונוספו לא מעט תכונות חדשות ומעניינות למכשיר החדש. אפליקציית המפות של אפל כוללת ניווט, תצוגת תלת- מימד, תצוגת לווין ותצוגת עסקים בסביבה ועוד.

תוכנת המצלמה השתדרגה ומעכשיו מאפשרת צילום פנורמי ובנוסף צילום סטילס במקביל לצילום קטעי וידאו. אפשרות נוספת היא קיום שיחות וידאו באיכות  של 1080P.

הגדלת אורכו של המסך מאפשרת הוספת שורה חמישית של אפליקציות למסך, וגם יכולותיה של סירי (העוזרת הדיגיטלית) השתכללו והיום היא מוסמכת לספר על ספורט, קולנוע, מסעדות וכן לפרסם בטוויטר ופייסבוק כמו גם להפעיל האפליקציות ולשנות לסטאטוסים שנקבעו מראש - בינתיים הכל רק באנגלית.  חידוש נוסף הוא שילוב פייסבוק ואפשרות לפרסם סטאטוס גם ללא התחברות לאפליקציה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב