דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיק עבודות לעיצוב גרפי- מהו וטיפים להכנתו 

מאת    [ 23/09/2012 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 1744 פעמים ]

התחרות לקבלה ללימודי עיצוב גרפי באחד ממוסדות הלימוד הטובים בארץ קשה מאד. רבים המועמדים הטובים והמוכשרים, ועל כל כסא תלמיד מתחרים מועמדים רבים. על מנת לתפוס את המקום המיוחל בספסל הלימודים על המועמדים לעשות ככל שביכולתם, לא רק להיות הטובים ביותר אלא אף להתבלט מעל ומעבר לנדרש, כדי למשוך את תשומת ליבם של הבוחנים.

דרישות הקבלה ללימודי עיצוב גרפי – הפורמליות וגם הן אלו שאינן פורמליות

לכל מוסד לימודים ללימודי עיצוב גרפי דרישות קבלה משלו. מרבית המחלקות דורשות ממוצע ציוני בגרות מסוים ומעלה, חלקן דורשות אף מעבר מבחן הפסיכומטרי. בחלק מהמחלקות מתקיימות בחינות שונות, ביניהן בחינות המיועדות לזהות פוטנציאל יצירתי בתחום וכדומה. במרבית מוסדות הלימוד מתקיים גם ראיון עם מורי החוג ובחלק מהמוסדות ישנה אף דרישה רשמית להצגת תיק עבודות עיצוב גרפי.

גם באותם מוסדות בהם אין דרישה רשמית לכך, הצגת תיק עבודות מרשים במסגרת הראיון האישי יכולה לקדם מאד את סיכויי הקבלה. עצם העבודה על תיק העבודות עוזרת למועמד למקד ולחדד את יכולותיו, לרכוש כישורים חדשים אשר יסייעו לו בקבלה ללימודים ובלימודים עצמם ולגבש קונספט באמצעותו יציג את עצמו.

מה צריך להכיל תיק עבודות עיצוב גרפי?

בניגוד לתיק העבודות של בוגרי לימודים ומחפשי עבודה, אשר בא להדגים מה את היכולות והידע של המעצב ולהציג פרויקטים מוגמרים בהם נטל חלק, תיק עבודות אותו מכינים מועמדים ללימודי עיצוב גרפי בא להדגים את הפוטנציאל החבוי בהם, לעזור למראיינים להבין מיהו המועמד המעוניין להתקבל כסטודנט מן המניין במוסדם.

כיוון שכך, תיק העבודות אינו צריך להכיל פרויקטים מוגמרים, אלא להציג את כישוריו של המועמד בתחומים השונים ואת נקודת המבט הייחודית שלו. התיק מייצג את הדברים שאותם המועמד יכול לבצע, רעיונותיו, חייו ונקודת מבטו.

טיפים לבניית תיק העבודות

    • קו מחבר בין העבודות – כאשר בין העבודות קו מחבר כלשהו, הרושם הכללי גדול מסכום מרכיבי תיק העבודות. קו מחבר יכול להיות עיצובי (גודל ומסגרת זהים לדוגמה), קו רעיוני או מושגי המקשר בין העבודות השונות.
    • הגדשת מגוון היכולות – גם אם הצד החזק של המועמד הוא איור, לדוגמה, כדאי לגוון ולהציג מגוון רחב ככל הניתן של טכניקות וכישורים.
    • צילום אובייקטים - במידה והכישורים כוללים חפצים תלת מימדיים כפיסול, ריהוט או בניית דגמי מודלים, אותם לא ניתן לצרף לתיק העבודות, ניתן לצלמם ולשלבם באופן זה בתיק. רצוי להשקיע בצילום לקבלת אפקט מקסימאלי לעבודה: שימת לב לתאורה מתאימה, חדות תמונה וניקוי התמונה באמצעות פוטושופ לאחר הצילום.
    • הדגשת הפוטנציאל ולא היכולות המוגמרות – כמועמדים ללימודי עיצוב גרפי הבוחנים מסתכלים בשלילה על הצגת עבודות מלוטשות מדי של פרויקטים מוגמרים. רצוי להציג מגוון יכולות ויצירתיות בוסר מאשר להוכיח יכולת ושליטה בתוכנות ובטכניקות.
    • הדגשת הייחוד – תיק העבודות כמוהו ככרטיס ביקור של המועמד ללימודים. דאגו כי הוא ייצג אתכם נאמנה וידגיש את הייחוד אותו תביאו למחלקה באם תתקבלו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב