דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוגיה בפשטות 

מאת    [ 22/01/2008 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 4054 פעמים ]

על מנת שנוכל להבין מהי גרפולוגיה, תחילה עלינו להסביר את משמעותה של המילה.
המילה גרפולוגיה מכילה שני חלקים: גרפו - שפירושו כתב ולוגיה שפירושה תורה. מכאן אנו למדים כי המילה גרפולוגיה פירושה תורת כתב היד.
כבר לפני יותר מ-2000 שנה אמר קונפוציוס, הפילוסוף הסיני "היזהר לך מפני אדם שכתב ידו כקנה סוף ברוח". קונפוציוס למעשה התכוון להזהיר את שומעיו מפני אותם אנשים שנטית כתב היד שלהם משתנה באופן תדיר. קונפוציוס קישר בין אנשים כאלו לבין אנשים לא יציבים, כאלו המשנים את דעתם כל הזמן ולכן אי אפשר לסמוך עליהם. כתב היד הדומה לקנה סוף ברוח הוא כתב יד שמשתנה בין מילה למילה ונראה כמו קנה סוף לא יציב המשתולל ברוח.

קונפוציוס החכם היה מהראשונים שהבחינו כי כתב היד משמש כבבואה של הנפש, כלומר אפשר לאבחן דברים מסוימים על אדם בעקבות התבוננות מעמיקה ורצינית בכתב היד שלו. ואכן, הגרפולוגיה היא בדיוק הכלי בו משתמשים על מנת לאבן דברים כאלו. גרפולוגיה היא תורת כתב היד והיא מכילה בתוכה חוקים והוראות לניתוח כתב היד של האדם ולהפקת תובנות ומסקנות לגביו על בסיס ניתוח זה.
אבחון גרפולוגי נעשה על פי בחינה מדוקדקת של כתב היד כולו ולא על פי סימן אחד או מילה אחת. כמו שרופא לא יכול לאבחן מחלה רק על פי סממן אחד (חום גבוה, אישונים מורחבים, שקדים דלוקים וכדומה), כך גם הגרפולוג לא יכול להציע אבחנה מדויקת ללא בדיקת הכתב כולו והשוואה בין נתונים שמתקבלים מכל אחד מהסימנים אותם הוא בודק.
גרפולוג מקצועי ואחראי בודק את מכלול הסימנים שבכתב היד: את השוליים בדף, את הרווחים בין המילים ובין האותיות, את לחץ הכתיבה ואפילו את גודל החתימה של הכותב ביחס לגודל הכתב. ישנם סימנים רבים עליהם מתעכב הגרפולוג בבואו לאבחן כתב יד ולכן בדיקה גרפולוגית מעמיקה אורכת זמן לא מועט.

הרעיון העומד מאחורי הגרפולוגיה הוא פשוט ומורכב כאחד. הגרפולוגיה רואה את כתב היד כהשתקפות המוח, כלומר מה שאנו רואים בכתב היד הוא למעשה תוצאתו של תהליך שמתחיל בפקודה שנותן המוח למערכת השרירים, דרך מערכת העצבים ובסיומו נכתב הטקסט על הדף. בגלל הקשר הזה, בין המוח ליד, ניתן למעשה להתבונן אל תוך המוח דרך כתב היד.
הגרפולוגים יודעים כי לכל אדם כתב יד ייחודי שלו, בדיוק כמו שלכל אדם יש מחשבות ותובנות משל עצמו. גרפולוגיה היא מדע המלמד אותנו לבדוק את הנסתר מן העין, את מה שלא תמיד אנו אומרים או מודעים אליו, אך אין באפשרותנו להסתיר. באמצעות הגרפולוגיה נוכל לחשוף את האופן בו אנו תופסים את עצמנו, את החולשות ונקודות החוזק שלנו, את המאווים והמעצורים, את היכולות החברתיות, תחומי העניין ועוד יכולות ותכונות חשובות.
ניתוח גרפולוגי של גרפולוג מקצועי יכול לשפוך אור על דברים רבים שאנו מתלבטים בהם ודרך כך לכוון אותנו למקצוע המתאים לנו, להמחיש לנו מה מקדם אותנו או מה עוצר אותנו, ולבסוף, גם להביא לפתרון בעיות והתלבטויות רבות בחיינו.
דניאל מתעניין בפסיכולוגיה, גרפולוגיה ושיפור עצמי.
המאמר שלפניכם מבוסס על מאמר שכתבה הגרפולוגית חנה קורן ופורסם במגזין "עיניים". המאמר שוכתב באישורה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב