דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיווד אלקטרוני - מה זה אומר? 

מאת    [ 23/09/2012 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2124 פעמים ]

לאחרונה, עם התפתחות הולכת וגוברת בכל הנוגע לעיצוב ותכנון של מוצרים החל תחום הנודע בשם, זיווד אלקטרוני, לצבור תאוצה ולחלחל לתודעתו של כל מתכנן או מעצב מוצרים כזה או אחר. אז מהו בכלל זיווד אלקטרוני? ראשית זיווד בא מהשורש מזוודה ובא לתאר אריזה או מעטפת למכשיר כלשהו. אלקטרוני, משום שהעטיפה נועדה למכשירים אלקטרוניים קיימים.

לאחר שניתנה ההגדרה אין צורך להכביר במילים אודות החשיבות האדירה שיש לתחום זה בכל הנוגע לשימוש היומיומי שלנו במוצרי חשמל, שימוש שרק הולך וגובר בתקופה האחרונה. כתוצאה מכך עלינו להבין את החשיבות שיש לכל רכיב ורכיב במכשיר החשמלי שנמצא ברשותנו. לצורך ההשוואה אפשר לקחת את המערך הפיזיולוגי המתוחכם של גוף האדם. בכל מכשיר אלקטרוני מצויים חיוט ושבבים, חתיכות קוורץ זעירות ולוחות, בדיוק כשם שיש בגוף האדם איברים פנימיים קטנים דוגמת, תאים, נימי דם וגידים.

מדוע חשוב לתכנן למוצר חשמלי מארז?

הזיווד של מכשיר אלקטרוני מקביל לעור שעוטף את האיברים הפנימיים שלנו, ובדיוק כפי שגופנו זקוק לעור כאמצעי הגנה מפני כל מיני השפעות חיצוניות כמו לכלוך אבק ומים, כך גם כל מכשיר אלקטרוני זקוק ונדרש לכיסוי או מעטפת אשר תשמור עליו מנזקים ופגיעות חיצוניות. המעטפת החיצונית של המכשיר, תפקידה איננה מסתכם אך ורק בהגנה מפני נזקים ותנאים שוחקים, אלא גם מגנה על אדם אשר עושה שימוש במכשיר זה, מפני התחשמלויות ועוד שאר נזקים אפשריים.

עיצוב ותכנון הזיווד

כעת ניתן להבין ביתר בהירות את החשיבות המכרעת שיש לייחס לתחום של זיווד אלקטרוני. הזיווד עצמו יכול להיעשות מכל מיני חומרים, כגון ממתכת או פלסטיק ולעתים גם מזכוכית. חברות המתמחות בתחום משקיעות מאמצים רבים בתכנון של הזיווד על מנת לייצר לכל מכשיר אלקטרוני את האריזה המתאימה ביותר עבורו.

למרות שאין להמעיט בערכם של חומרי הזיווד וביעילותו של המארז עצמו, ישנה חשיבות גם לא קטנה לאופן שבו מעוצב המארז ומבוצע זיווד מכשירים ולמראה האסתטי הסופי שלו. כל לקוח המבצע רכישה של מוצר חשמלי כזה או אחר, מסתכל בראש ובראשונה, בעל כורחו, על המראה של המכשיר ואין בכך שום דבר פסול. טובי המעצבים מודעים לנתון זה, וכתוצאה מכך משקיעים לא מעט זמן ומחשבה על הדרך האידאלית שבאמצעותה ניתן יהיה לשלב בין אסתטיות ופונקציונאליות.

בכל חברה מסחרית האלמנט החשוב ביותר נוגע לרווחיות של המוצר על כן מושם דגש מאד מרכזי על העיצוב של האריזה, שהיא למעשה מהווה את הרושם הראשוני של הלקוח ביחס למוצר, והיא זאת שעתידה להכריע בבחירה לקנות מוצר זה ולא אחר.

ELPD - mechanical design קיימת מזה 20 שנה ועוסקת בתחום המכאני והזיווד האלקטרוני, נותנת פתרונות בעיצוב, תכנון וייצור המוצר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב