דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחריות ההורים בזיהוי בעיות אצל הילדים המצריכות אבחונים דידקטים פסיכודידקטים ופסיכולוג 

מאת    [ 20/09/2012 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2085 פעמים ]

אחריות ההורים בזיהוי בעיות אצל הילדים

 

לפעמים אנחנו, ההורים, מרגישים שמשהו לא בסדר עם הילדים שלנו. אנחנו מרגישים שיש איזושהי בעיה שעוצרת אותו ומונעת ממנו להתקדם. אנחנו מרגישים שיש משהו שמפריע לו וגורם לו להיתקע. בתור הורים, אנחנו רוצים לעשות הכל בשביל הילדים שלנו, לפתור להם את כל הבעיות ולעזור להם להצליח. אבל לא תמיד הכל ביכולתנו. פעמים רבות יש לילד שלנו בעיות שאנחנו לא יכולים לפתור. לא יעזור אם נרים טלפון למורה, למנהל או לחבר. מדובר בבעיות שאולי אנחנו לא יודעים מהן, אך אנחנו יודעים שצריך לזהות אותן ולטפל בהן. אנו יודעים שהדרך לעזור לילד שלנו היא לגלות מה הבעיה, ולתת לו את הכלים להתמודד איתה.

 

על ספת הפסיכולוג

 

כאשר מתגלעים קשיים, בתחום הלימודי, החברתי, הרגשי או הנפשי אצל הילדים, הורים רבים חושבים שהילד צריך לראות פסיכולוג. בתפיסה המקובלת והרווחת, פסיכולוג יכול לזהות דברים. פסיכולוג יכול לדבר עם הילד ולגלות דברים שאנחנו ההורים, בעין לא מקצועית, לא מצליחים לראות. פסיכולוג יכול להציל את הילד שלנו. אבל חשוב להבין, שלא תמיד פסיכולוג הוא הכתובת. פעמים רבות מדובר בקשיים ובבעיות שלא מתפקידו של הפסיכולוג לטפל בהם, ולכן חשוב שנפנה את הילד לא לאיש המקצוע שנדמה לנו שיוכל לעזור, אלא לאבחון מסודר, על פי ההמלצות של הגורמים המקצועיים.

 

אבחון דידקטי, אבחון פסיכודידקטי – עושים סדר בבלגן

 

כאשר אנו חוששים שהילד שלנו מתמודד עם קשיים רגשיים או לקויות למידה, אנו צריכים לאמת את החשש הזה. אנו צריכים להעביר את הילד אבחון מסודר, אשר ייתן תשובות סופיות ויאפשר לנו לפנות לאפיקי הטיפול המומלצים. אבחון פסיכודידקטי, כמו גם אבחון דידקטי, נערך על ידי אנשי מקצוע אשר רכשו כלים וידע והוסמכו לכך באופן רשמי. ניתן להגיע אל אנשי מקצוע אלו באופן פרטי, או דרך מכונים המתמחים בנושא של אבחונים. את סוג האבחון – אבחון דידקטי, אבחון פסיכולוגי או אבחון פסיכודידקטי – יקבעו אנשי המקצוע על פי תמונת המצב המוצגת הן על ידי ההורים והן על ידי הצוות המקצועי בבית הספר – מורים, יועצות ואנשי מקצוע נוספים.

 

התוצאות של האבחון

 

אבחון פסיכודידקטי, אבחון דידקטי ואבחונים נוספים נותנים לנו תוצאות של תמונת המצב של הילד, של הקשיים מהם הוא סובל ושל לקויות הלמידה שקיימות אצלו. אך מעבר לתמונת המצב ולפרופיל המצטייר, שחשובים מאוד, ישנה מעלה נוספת לאבחון. תוצאות אבחון דידקטי ותוצאות אבחון פסיכודידקטי מאפשרים לנו להתאים לילד את הטיפול המתאים לו – האם יהיה צורך בטיפול רגשי? בהוראה מתקנת? האם יהיה צורך להיעזר בכדורים כגון ריטלין לשיפור הריכוז? בנוסף, על פי תוצאות האבחון יהיה אפשרי לתת הקלות במבחנים לילדים, ואף לבחור במסגרת חינוכית מתאימה אשר תכיל את הילד ותאפשר לו לקבל את כל הטיפולים להם הוא נזקק, על הצד הטוב ביותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב