דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציורי אוירה אמנותיים - כיצד הם תורמים למראה הבית ומה מאפיין אותם 

מאת    [ 19/09/2012 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 2039 פעמים ]

ציורי אוירה אמנותיים – כיצד הם תורמים למראה הבית ומה מאפיין אותם

כולנו רוצים ליהנות מבית מעוצב, מקושט ומסוגנן. האלמנטים העיצוביים השונים, שאותם ניתן לשלב בכל חלל מוסיפים לו לא מעט ויכולים להפוך כל חדר לחלל יפהפה ומיוחד מאד. המודעות הרבה לעיצוב הפנים מושכת רבים לבחור במגוון של ציורי אוירה אמנותיים, המוצעים בסגנונות שונים ומוסיפים צבע ועניין לכל מקום. בכל ציור, ולא משנה אילו אלמנטים הוא כולל, ניתן למצוא עומק וייחודיות, שאותה גם אפשר להתאים לסגנון הבית כולו, לריהוט שבחדר ואפילו לגווניי הצבע שעל קירות הבית.

מהם האפקטים הנפוצים בציורי אוירה

בציורי האוירה נעשה שימוש בקשת רחבה מאד של צבעים והם כוללים אפקטים רבים, ההופכים כל אחד מהם ליחיד ומיוחד. ציורים אלה, וממש כפי שמרמז שמם, משפיעים באופן משמעותי על החלל ויוצרים אווירה מיוחדת בבית או במקום שבו הם נמצאים. הם יכולים לשדרג את העיצוב בבית, הם יכולים להוסיף לו צבע (במידה וסגנון העיצוב מאופיין בצבעים חלקים ואחידים) וכמובן גם יכולים לשדר אמירה מסוימת, בהתאם לאלמנטים שהם כוללים. מטרתם המרכזית של ציורי האוירה היא להעביר רגש, תחושה ולקחת חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכללי. ולכן, בכל הקשור לאפקטים, המוצעים בהם, אפשר למצוא מגוון רחב מהם, הבא לידי ביטוי בצבעים הרבים, באווירה שיוצרים וגם במרקם הציור עצמו. פעמים רבות יהיה בציורים מסוג זה שימוש בצבעים רבים, בצבעוניות חריגה מאד ובצורות מופשטות. הצבע יהיה רמז לאובייקט כלשהו בדרך כלל ולתחושה הנלוות לו. למשל, השימוש בגוונים הכחולים יהיה עבור השמיים או המים, צבעוניות רבה תהיה במסגרת ציורי הפרחים והצבע הירוק יהיה חלק מציורי הנוף.

מה מאפיין סגנון ציור זה ומהם האלמנטים המרכזיים שבו

האלמנטים האופייניים לציורי אוירה הם הצורות המופשטות, כתמי הצבע ונגיעות המכחול הרכות על בד הציור. אפשר למצוא ציורי אוירה הכוללים אלמנטים בולטים וברורים, כמו שמש, פרחים, גבעות, נהרות וכדומה, אך גם במקרים רבים אחרים יהיה שימוש בצבע לצורך יצירת תחושה או רגש. במקרים בהם יהיה צורך באווירה רגועה ושלווה, ישולבו ציורי אוירה הכוללים צבעים בהירים, רגועים יותר. כשמעוניינים ברומנטיקה, יבחרו ציורים המשלבים אלמנטים חושניים ואולי גם דרמטיים. מכיוון שאפשר לתלות אותם גם בחדרי ילדים, הציורים הנבחרים לחדרים אלה יהיו נאיביים ופשוטים יותר, עם צורות זורמות ועגולות כדי ליצור רוגע ושקט.

כיצד מתאימים אותם לחלל שבו הם נמצאים

ציורי האוירה נועדו להשתלב בחלל שבו הם נמצאים וליצור איתו כמעין דיאלוג. ציורים אלה הם בעלי אופי מיוחד ומאפשרים להעניק לחדר או לחלל את האווירה שבה מעוניינים. התאמתם אל החלל, חשוב שתעשה תוך בחינת האלמנטים המופיעים על גבי הציור וכן הצבעים שבהם. כדי ליצור הרמוניה עם העיצוב הכולל, עם האלמנטים השונים הממוקמים בפינות החדר ועם כל פרט אחר שבו, כדאי לבחון את הצבעים השולטים ואת האווירה האופיינית למקום. במקביל, מומלץ להיעזר בדעות נוספות על מנת לקבל חוות דעת אובייקטיבית יותר.

אפשר למצוא כיום מגוון של ציורי אוירה הנחשבים ליצירות אמנות מיוחדות במינן, המושכות תשומת לב בזכות השימוש המדויק באלמנטים השונים שבהם, לצד הצבעים שלהם. לכל חדר או חלל שבו מעוניינים לשלב ציורים כאלה, חשוב לבדוק כמה ציורי אוירה שונים. במידה ומעוניינים לשלב יותר מציור אחד, יש לוודא כי ישנה התאמה ביניהם ושפה אחידה. מצד שני, לעיתים, דווקא הניגוד שבין הציורים יכול ליצור את העניין ואת האווירה הנכונה לחדר עצמו. אולם, גם במקרים של ניגוד מוחלט, חשוב לוודא שקיימת הרמוניה וזרימה.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב