דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוי ארובות בבתים פרטיים 

מאת    [ 17/09/2012 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 1765 פעמים ]

אין כמו להתחמם בחורף מול אח בוערת או קמין מחמם. בבתים ובצימרים רבים, בעיקר באזור הצפון, מותקנים מחממים שכאלו. ישיבה מול האח הבוערת או הקמין המחמם, הן לא רק נעימות ומשרות אווירה רומנטית, אלא דרך נפלאה לחסוך בהוצאות החשמל לחימום. הן לאח, הן לקמין יש ארובות המוציאות את העשן החוצה. מכאן, יש חשיבות גדולה לתחזוקה שוטפת וכן, ניקוי ארובות קמין אלו בבתים פרטיים.

במגזר העסקי, ארובות של מערכות לנידוף עשן תעשייתיות, מתוחזקות באופן פעיל כל הזמן. ניקוי ארובות ומנדפים מעוגן על פי חוק, ולפיכך, מתבצעות עבודות אחזקה שוטפות ומנדפים באופן תדיר למדי, השומר על פעילות תקינה של המערכת ומונע תקלות ובעיות בטיחות. גופים שונים, כגון, שרותי הכיבוי וההצלה, שרותי התברואה, פקחי המשרד לאיכות הסביבה וחברות הביטוח, דורשות מהעסקים להציג להם אישורים על ביצוע , ובכך, מוודאים כי מערכת נידוף העשן מתפקדת כראוי.

בבתים פרטיים לעומת זאת, בהם מותקנים מנדפים (קולטי אדים) מעל תנורים, אח או קמין, אין פיקוח על תחזוקת הארובות. אי ביצוע עבודות ניקוי ארובות ומנדפים בבתים פרטיים, עלול לגרום ללא פחות תקלות מאשר בעסקים. ניקוי ארובות בתים פרטיים, אמנם, צריך להתבצע לעיתים פחות קרובות מאשר בעסקים, אך הוא חשוב באותה מידה.

בבתים פרטיים - מהי התדירות המומלצת?

גם כאן, כמו בניקוי ארובות ומנדפים המתבצע במטבחים תעשייתיים, יש לשקול את אופן השימוש במטבח, בקמין, או באח. האם אתם מרבים לטגן? מרבים לבשל מתחת לקולט האדים? האם אתם מבשלים למספר רב יחסית של אנשים? והאם אתם מבעירים את האח או הקמין לעיתים קרובות? לפי מידת השימוש, רצוי שתדאגו לניקוי הארובות והמנדפים, בהתאמה. עם זאת, מומלץ כי לפני עונת החורף, בה אתם מרבים להבעיר את האח או הקמין, תדאגו שיבוצע ניקוי יסודי, לכל הפחות. ניקוי הארובה לפני הבערתו המחודשת של הקמין או האח, תבטיח את פעילותו התקינה והיעילה לכל אורך החורף.

ניקוי ארובות יסודי, יבטיח לבעל הבית כי הארובה שבביתו, פועלת כראוי. ארובה סתומה או מלוכלכת במיוחד, עלולה להתלקח במהירות. וכאשר תבער, הלכלוך והשומן שמצפים את דופנותיה ילבו את האש. בנוסף, ארובה מלוכלכת, עובדת בצורה פחות יעילה ומכאן, צורכת יותר אנרגיה. תחזוקה שוטפת יבטיחו למשתמש הביתי שהארובות פועלות כראוי וחוסכות אנרגיה.

ארובה נקייה הינה ערובה לאוויר נקי מזיהומים בבית. ארובה לא מתוחזקת ולא נקייה, לא תוציא את האוויר כראוי ולפיכך, העשן עלול להתפזר בבית ולזהם את האוויר. מצב זה מהווה סכנה מיידית לחנק משאיפת עשן לבני הבית. בבתים פרטיים הינו תהליך חשוב ביותר שיש לבצעו באופן תקופתי. התייעצו עם חברה מקצועית ומוסמכת שתעריך עבורכם מהו טווח הזמן הרצוי לביצוע עבודות תחזוקה.

קריאה נעימה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב