דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעודות סל סחורות 

מאת    [ 11/09/2012 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 3557 פעמים ]

לאף אחד מאיתנו כמעט אין כסף מיותר, אבל אם הצלחת קצת לחסוך, אתה ודאי מנסה לחשוב על דרכים להשקיע את הכסף שחסכת בצורה שתניב ממנו קצת יותר, או כמו שאומר הביטוי הידוע, לתת לכסף שלך לעשות עוד כסף. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי רכישה של תעודות סל.

תעודות הסל הן ניירות ערך הצמודות לנכסים מסוימים – מניות, שערי מטבע, סחורות שונות ועוד. תעודות הסל נסחרות בבורסה ושוויין עולה או יורד בהתאם לתנודות בשווי הנכס אליו הן צמודות. תעודות הסל, והבורסה בכלל, הן אחד האפיקים המבוקשים ביותר להשקעה.

למה דווקא תעודות סל?

רבים מגיעים להשקעות בבורסה בגלל הריגוש הטמון בכך, הסיכונים הגדולים והאדרנלין. יש תמורה מאוד גדולה כאשר כל המתח הופך בסופו של דבר להתרגשות על רווח גדול, אך כאשר מניה מפסידה באופן משמעותי, הסיכון כבר לא מרגש אלא רק כואב. בכיס. מאוד.

תעודות סל הן דרך להשתתף במשחק הזה של שוק ההון ברמת סיכון נמוכה יותר. הן מספקות אפיק השקעה יציב, בעל סיכון נמוך ותנודות לא גבוהות. עובדה זו הופכת אותן לבטוחות הרבה יותר להשקעה, אך מן הצד השני, הן כמובן יספקו גם רווחים מתונים יותר, אשר יצריכו סבלנות רבה ויבואו לידי ביטוי משמעותי רק בטווח הארוך.

על מנת לבחור באיזו תעודת סל אתה מעוניין להשקיע, יש לחפש אינדקס תעודות סל באתרי ההשקעות השונים על מנת להבין בדיוק את הרכב תעודת הסל ואת אופן התנהגותה. ישנן למשל תעודות שערכן עולה ככל שערך הנכס עולה אך ישנן גם הפוכות – כאלו שערכן יעלה רק מול ירידה בנכס אליו הן צמודות.

תעודות סל סחורות

כאמור, ישנן תעודות סל הצמודות למטבע חוץ מסוים, ישנן כאלה שצמודות למניות שונות, וישנן כאלו הצמודות לסחורות שונות. בתעודות סל סחורות, הנכס שלפיו התעודה תהיה שווה יותר או פחות הוא סחורה מסוג כלשהו – נפט, גז, זהב ועוד.

כל תעודת סל כזו לא מייצגת סחורה פיזית אלא חוזה מסוים על אותה הסחורה. אבל לא רק החוזה בלבד ישפיע על מחיר התעודה. בין אם מדובר על תעודת סל נפט, תעודות סל זהב או כל סחורה אחרת, המסחר בסחורה והחוזים בה נעשים לרוב על פי מטבע חוץ כלשהו, כך שגם שער החליפין המשתנה עלול לשנות את ערכה של תעודת הסל.

ייעוץ מקצועי להשקעה שלך

כל אלו גוררים לעיתים מורכבות גדולה בבחירה של תעודות הסל המבוקשות ובהתנהלות ארוכת הטווח של המסחר בהן. משקיעים מתחילים רבים מוצאים עצמם פעמים רבות מבולבלים ולא מצליחים להשיג את מטרתם – השקעת כסף לשם יצירת עוד כסף.

למרות הסיכון הנמוך יותר באפיק תעודות הסל, תמיד מומלץ לשמוע בעצתו של יועץ השקעות מקצועי ומנוסה, שיכול להאיר את עיניך לגבי תמהיל מוצלח של תעודות סל ובכלל להנחות אותך בדרך ההפכפכה ששוק ההון עלול לזמן לך, גם בענף תעודות הסל המתון.

אורן שץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב