דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעיות עור וסיפור טביעת הטיטאניק 

מאת    [ 11/09/2012 ]

מילים במאמר: 818   [ נצפה 2809 פעמים ]

מבוא

בשנת 1912 יצאה ספינת הפאר  טיטאניק למסעה הראשון באוקיינוס האטלנטי. ארבעה ימים מצאתה, בשעת לילה מאוחרת, הבחין מלח אשר שהה בחרטום האונייה בקצה קרחון  שנמצא על פני הים והאוניה בדרכה להתנגש בו. האוניה סטתה  מיד שמאלה ולא התנגשה בחלק של הקרחון שהמלח ראה ,אלא בחלק העיקרי של הקרחון אשר שקוע במים והביא לטביעתה ולמות 1517 נפשות.

עורנו מהווה את קצה הקרחון לרבות מבעיותינו הפנימיות, ניתן להבין דרכו היכן נמצאות בעיותינו , איזה איברים ומערכות בגופינו נמצאים בדיסהרמוניה ואת החמרת הבעיה או החלמתה. הבנת הבעיה האמיתית ע"י מטפל מקצועי באבחון בעיות עור היא כלי מרכזי בטיפול בבעיה הפנימית והקוסמטית כאחד.

מהו תפקיד העור ?

העור הוא האיבר הגדול ביותר והוא מהווה 15% ממשקל גופינו. לעורנו תפקידים רבים. הוא מגן על גופנו מחיידקים וירוסים ומהסביבה החיצונית כמו פגיעה פיזית או מקרני השמש ,הוא מונע אידוי נוזלים והתייבשות. הוא מווסת את טמפרטורת הגוף ע"י הזעה וצמרמורת. העור הוא איבר החישה והמישוש שלנו ואחראי גם לסילוק רעלים מהגוף. איכות העור נקבעת ע"י מספר גורמים כגון עובי העור, אספקת הדם , סיבי קולגן והתחדשות התאים עצמם. מכוון שהעור משקף את מראנו החיצוני מושקעים כל שנה מיליארדי דולרים בשמירה על מראה עור אסטטי נאה וללא קמטים.

טיפולי עור מערביים

רופאים רבים משתמשים בטיפול בעור במשחות סטרואידיות. סטרואידים מפסיקים לגמרי תהליכים דלקתיים שחיוניים לריפוי העור והבעיה הפנימית.בנוסף  החומר המשחתי הוא וזלין שהינו למעשה נגזרת של תעשיית הנפט ומונע מהעור את תפקידו בסילוק הרעלים מהאזור הפגוע הוא לכאורה מעלים את הבעיה אך בכך הוא מעמיק את המחלה ומחמירה.

תרופה עיקרית שניתנת לבעיות עור, בעיקר מסוג אקנה היא רואקוטן שהיא מורכבת מבוססת על ויטמין A במינון גבוה מאוד. תרופה זו יעילה אך מסוגלת לפגוע בכבד ולגרום לדלקות פרקים ולדיכוי מח העצם.

העור לפי הרפואה הסינית

העור קשור לפי הרפואה הסינית לרוב אברי הגוף, אבל הוא בעיקר משויך לפאזת המתכת ולאיברים  ראות, מעי גס, כליות ושלפוחית השתן . המתכת  אחראית להגדרתנו (מלשון גדר)ולקשר בינינו והעולם החיצון, למערכת החיסון וההחלטה מה טוב ומועיל לנו ומה מזיק לנו. באופן כללי ניתן להבין שאדם שסובל מבעיית עור נמצא בקונפליקט בקשר בין עצמיותו ולסביבה החיצונית.

העור כקצה הקרחון

עור חיוור ויבש ? מעיד על חסר דם ואנמיה

פריחה אדומה בצורת פרפר בפנים- אחד הסימנים למחלה אוטואימונית בשם לופוס

פצעים במצח- קשורים לבעיה במערכת העיכול בעיקר עצירות או צרבות גסטריטיס

פצעים בשפתיים- מלבד הרפס ,פצעים בשפתיים שהם תחילת מערכת העיכול יעידו על אלרגיה למזון מסוים או שאכלנו אוכל לא טרי או מעט מקולקל.

פצעים בלסת ? נשים רבות סובלות  מפצעים באזור הלסת לפני או בזמן המחזור, דבר שמעיד על חסר איזון הורמונאלי

פצעים במרפקים ומאחורי הברכיים -  תגובת יתר של מערכת החיסון שתופיע כפצעים אדומים קטנים ומגרדים ונקראת אסטמה של העור או אטופיק דרמטיטיס.

עור מעקץ ? אנשים שמתוחים ולחוצים אשר סובלים מסטרס במשך כל היום מרגישים הרבה פעמים כאשר הם נרגעים בסוף היום או נשכבים במיטה עקצוץ בגוף שנע בגוף ולעיתים גורם לחוסר מנוחה וגירוד

מחלות עור

למרות שכפי שציינתי בעיות עור הן רק קצה הקרחון לבעיה הפנימית. ישנן מחלות עור שהן מפושטות ונרחבות ויש להתמקד בטיפול גם בעור עצמו ולא רק בבעיה הפנימית.

פסוריאזיס ? מחלת עור שיש בה עור מורם, מקולף ואדום שמלווה בד"כ בגרד, היסדקות ופצעים.לפי הרפואה הסינית זוהי מחלת עור שקשורה לחום ורעילות כתוצאה מחולשה בכבד ומלחצים ומתחים נפשיים שמפריעים לכבד.

סבוריאה- דלקת כרונית של העור שיוצרת עודף בקשקשים שומניים ושכבה לבנה יבשה על העור.  

אורטיקריה- סרפדתנובעת מדלקת אלרגית אקוטית שמתבטאת כפצעים או נקודות אדומות על העור שבאות ונעלמות לאחר מספר דקות או שעות. אורטיקריה נגרמת מבעיה במערכת החיסון.

אקנה- מחלת עור אופיינית לבני נוער מגיל ההתבגרות וקשורה להתפתחות ההורמונאלית. במאמר שכתבתי על אקנה באתרי סברתי על עוצמת האקנה בהקשר, לתנאי סביבה ,אקלים למצב נפשי ולמזון.

טיפול בבעיות עור דרך רפואה סינית

מטרת הטיפול ברפואה סינית היא לאבחן את הבעיה הספציפית שממנה אתה סובל ולהחזיר את גופך לאיזון והרמוניה בפן הגופני , הפסיכולוגי והנפשי.  

בעיות עור טיפול באמצעות דיקור ? אקופונקטורה מצוינת באיזון הקונפליקט הפנימי של האדם בין פנימיותו והסביבה והחברה שבה הוא חי. דיקור יביא את הנפש לשלווה רגיעה והרמוניה.

בעיות עור טיפול דרך צמחי מרפא ? צמחים כגון קופטידיס, תלתן אדום, יערה ינקו את הגוף מרעלים לבעיות כגון פסוריאזיס. צמחים כגון אכינצאה, ארקטיום לאפה, ופאנג פנג יווסתו את מערכת החיסון וימתנו תהליכים דלקתיים לאורטיקריה, אטופיק דרמטיטיס וסבוראה. צמחים כגון שיח אברהם ואלפלפה יווסתו את המערכת ההורמונאלית ויעבדו באקנה.

בעיות עור ושמנים ? משחות על בסיס צמחים סיניים ושמנים ארומאטיים אינם מפריעים לעור בסילוק הרעלים ובנשימה העורית שחיונית לניקוז לימפתי ולוויסות הפעילות החיסונית. השמנים הטבעיים מצוינים לטיפול מקומי לבעיות עור להורדת גירוי בעור, גרד ושיפור המראה האסטטי.

סיכום

בעיות עור, פצעים ,גרד ופריחה בעור נפוצים אצל רבים מאיתנו והנטייה של רובינו היא בהסתרת הבעיה ע"י מוצרי קוסמטיקה או משחות סטרואידיות .אך התעלמות מהבעיה העמוקה וטיפול בשכבה החיצונית בלבד לא רק שלא תעלים את הבעיה אלא לרוב תוביל להעמקה והחמרתה עד שנאלץ להתמודד עם המציאות בצורה קשה וחמורה יותר. טיפול ע"י מטפל מקצועי ואמין שיתייחס לבעיה בכל עומקיה ישפר הן את היופי החיצוני והן את היופי והתחושה הפנימית.

אהוד סברדליק LIC.AC מטפל מוסמך רפואה סינית בעל קליניקות  בהוד השרון ובחדרה. טיפול ע"י אקופונקטורה , שיאצו וצמחי מרפא. לפרטים נוספים אתם מוזמנים להיכנס לאתר דיקור סיני - www.dikursini.co.il 
וכן אתם מוזמנים להצטרף לעמוד האוהדים שלי בפייסבוקhttp://www.facebook.com/ehud.sverdlik.acupancture  
להזמנת טיפול אצל אהוד סברדליק - 050-8890126




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב