דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלי ניהולי להנעת עובדים - מיקצועיות 

מאת    [ 09/09/2012 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2274 פעמים ]

אחד הכלים שתמיד גורם להנעה של העובדים הוא הפגנת יכולת מקצועית גבוהה. זה נכון בפרט במקצועות כמו הייטק, הנדסה אך מאוד רלוונטי בשאר התחומים והעיסוקים. העובדים מושפעים מיידית ממנהל אשר בקיא בחומר הטכני-מקצועי, מנהל "תותח" כמו שנהוג לכנות סוג כזה של מנהל.

כמו כל כלי בארגז הכלים, חשוב לדעת ולהבחין מה הם הייתרונות והחסרונות של כלי זה ומתי נשתמש בו. במקרה של יכולת מקצועית גבוהה ישנה האדרה של המנהל בעקבות יכולת זאת. מערכת היחסים מיידית הופכת לסוג של מנטור-תלמיד בו העובד סופג את הידע הטכני של המנהל ופועל לאורו.

נשתמש בכלי זה במיוחד בתקופות של הקמה, בתקופות בהן העסק או הארגון נבנה והדגש הוא על החלק הטכני של המוצר, תקופות בהן דרושה הטבעה של היכולת המקצועית המועברת הלאה ומתווה סגנון לימוד, העברת ידע וצורת עבודה בפועל. ככל שהארגון מתקדם יותר, צומח יותר וגדל, וככל שגדל מספר העובדים אשר המנהל אחראי עליהם ומנהל אותם, המקצועיות עוברת לפאן הניהולי יותר ויותר, המנהל מתרחק מהניהול הטכני ועובר לניהול של תמונה גדולה יותר, רחבה יותר בעלת אופק.

הייתרון של כלי ניהולי זה בכך, שהמנהל נתפש כגורו טכני, כמנטור ובעקבות כך, העובדים הולכים אחריו באש ובמים, מלאי מוטיבציה, המנוהלים סומכים על המנהל בצורה מלאה ומוחלטת ובמיוחד מנוהלים אשר מעוניינים לספוג ידע, מנוהלים אשר החלק הטכני-מקצועי בעבודה בנשמתם.

חסרונו של כלי ניהולי זה בכך, שבמערכת יחסים של מנטור-תלמיד, קשה מאוד להביא את העובד למצב שבו העובד יאתגר את עצמו ויתרה מכך יאתגר או אפילו יערער על החלטת המנהל. מנהל זה נתפש כסמכות הטכנית העליונה ואין בילתה, מה שמפריע להפרייה קבוצתית ולעיתים להתפתחות אישית.

לעיתים קורה שעובדים כאלה, החזקים טכנית, מקודמים לתפקידים ניהוליים. חשוב לא להתבלבל ולעשות הפרדה בין שתי חוזקות אלו: החוזקה הטכנית והחוזקה הניהולית. מנהלים אשר צומחים מלמטה עקב הפגנת חוזקה טכנית, לעיתים חסרים את יכולות הניהול הרכים, יכולות תקשורת, יכולות בינאישיות ורגישות. הכרחי לשים לב להפרדה זו ובמידת הצורך לפתח ניהולית את המנהלים החדשים ע"י סדנאות ארגוניות, תוכנית פיתוח אישית, ליווי של מאמן או אנשי מקצוע אחרים.

החוזקה של המנהל מתבטאת במגוון הכלים שהוא טומן בחובו וביכולת להשתמש בהם בתקופות שונות ולא לעשות באף אחד מהם שימוש יתר. מנהל אשר יודע לשלוף בזמן הנכון ובמקום את היכולת הניהולית המתאימה לסיטואציה, נותן מענה ספציפי לארוע אך בו בזמן גם משמש את המנהל, המנוהל והארגון לטווח הארוך.

אלעד רון, ActiveDecision Coaching, מאמן אישי בתחומי הקריירה והניהול. מוביל להגשמת מטרות אישיות, הכנה בתהליך מציאת עבודה, הגשמת קריירה וצמיחה ניהולית.
www.Active-Decision.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב