דורבן בכף הרגל - טיפול
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

דורבן בכף הרגל - טיפול 

מאת    [ 06/09/2012 ]
מילים במאמר: 542   [ נצפה 4725 פעמים ]

 
 

דורבן בכף הרגל או כאבים בכף הרגל מורגשים לרוב כאשר קמים מהמיטה לאחר מנוחה או שינה.


מהו דורבן?

המונח דורבן מכונה ברפואה Plantar fasciitis ומתייחס למצב שבו ישנם כאבים (לפעמים בגלל הבליטה הגרמית שהתפתחה במשך הזמן) בעקב כף הרגל ברקמת החתולית הכפית (plantar fascia) המחברת את עצמות כף הרגל ועוטפת את השרירים במקום. 
תפקיד הרקמה החתולית  מחברת בין העקב לבין עצמות האצבעות ותפקידה הוא לשמור על קשת כף הרגל.

רקמה זו היא בעצם בולם זעזועים טבעי של הגוף שלנו.

כדאי לציין כי הכאב לא נובע באופן ישיר מהבליטה, אלא מהלחץ שמופעל על הרקמות.


גורמים לדורבן בכף הרגל:

במקרים רבים הכאב נגרם בגלל חוסר גמישות של הרצועות והשרירים בכף הרגל עצמה וכן השרירים שמתחברים אל כף הרגל. (שרירים שמתחילים באזור השוקיים והברך ומתחברים לעצמות בכף הרגל).

חוסר גמישות זה גורם למתח קבוע על השרירים והרצועות שאינן גמישות מספיק אשר גורם לרגישות, לכאב ולדלקת.

 

חשוב לברר ולמצוא מה גרם לחוסר האיזון כדי למנוע את הישנותו.

גורמים נפוצים לדורבן בכף הרגל:

-מאמץ גופני פתאומי לאנשים שאינם רגילים בכך.

-עמידה ממושכת על הרגליים.

-השמנת יתר ועליה פתאומית במשקל. 

-נעילת נעליים לא מתאימות או ללא בולם זעזועים.

-עיסוק אינטנסיבי בספורט שכולל עומס גדול על כפות הרגליים.

-התקצרות חוסר גמישות של שרירי כף הרגל והרגל האחורית.

-חוסר איזון אחר. (יש לברר כל מקרה לגופו)

 

הפתרון - איזון

בעיסוי עמוק, משחררים את השרירים ומגמישים אותם חזרה למצב המאוזן שלהם, העומס פוחת וגם הכאב, עד שנעלם לאחר טיפולים בודדים.

 

  שמירה על גמישות השרירים בעזרת מתיחות תסייע להימנע מהבעיה בעתיד.


מתיחות ותרגילים:

* אם מורגש כאב  יש להימנע מביצוע המתיחה


1.  מתיחת רצועות ושרירים בחלק התחתון של כף הרגל.

 שלב א' - עמידה מול קיר אצבעות מכופפות כלפי התקרה על הקיר.

 שלב ב' - בהדרגה לקרב את הברך כלפי הקיר עד שמורגשת מתיחה. להישאר במצב זה למשך 8 נשימות.

 

2.  מתיחה לשריר התאומים וגיד אכילס - מניחים את כל כף הרגל של הרגל האחורית על הרצפה, רגל קדמית מכופפת מעט ודוחפים את הקיר, צריכה להיות מורגשת מתיחה בגיד אכילס ובשריר התאומים של הרגל האחורית. במידה ולא מורגשת מתיחה, יש להרחיק עוד לאחור את הרגל ואז לבצע את המתיחה.

 

3.  מתיחה לשריר התאומים על מדרגה - להניח את כריות כפות הרגליים על קצה המדרגה כך שהעקב יוכל לרדת מתחת לגובה המדרגה עד שתורגש מתיחה בשריר התאומים וגיד אכילס. יש להקפיד על רגל ישרה (ברך לא כפופה) בעת ביצוע התרגיל.

 

4.  במידה ומעוניינים להגביר את המתיחה ניתן לבצע את המתיחה כאשר רגל אחת נמצאת באוויר במצב רפוי מאחורי הרגל שמותחים. 

 

5.  מתיחה של שריר הסולאוס - נעמדים עם הרגל שמעוניינים למתוח מעט לאחור, נתמכים בקיר או בחפץ יציב, מכופפים את שתי הברכיים בהדרגה עד שמורגשת מתיחה בחלק האחורי התחתון של הרגל האחורית. יש לבצע למשך זמן של 8 נשימות. להקפיד שהעקב נוגע ברצפה ולא מתרומם.

 

6.  לגלגל את הרגל לאורכה ולרוחבה על כדור גולף המונח על הרצפה. (ניתן להשתמש בכל כדור העיקר שיהיה קשה יחסית ובקוטר של שליש עד חצי מרוחב כף הרגל בערך)

 

כל טוב!

מוטי

 

 (אין לראות במאמר זה תחליף לטיפול רפואי)

מוטי שוחט - מטפל רב תחומי ברפואה משלימה כ-12 שנים מומחה בטיפול בכאבי ברכיים, גב, שרירים ומפרקים http://motishohat.cafe.themarker.com/ motisbb@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב