דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל המידע על טיפול שורש 

מאת    [ 05/09/2012 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 2105 פעמים ]

מהו טיפול שורש? מה תכליתו? ומה הם הגורמים אשר בגינם יש צורך בטיפול שורש?

שאלות רלוונטיות אילו מעסיקות הרבה מאוד אנשים אשר זקוקים, כנראה, לטיפול שורש אך למרביתם, ובעיקר לאילו הלא מגיעים מתחום הבריאות בכלל ובריאות השיניים בפרט, אין תשובות מהימנות לשאלות הללו.

במסגרת המאמר ננסה לתת לכם מעט פרקטים ואינדיקציה נכונה על טיפול שורש, על מנת לאפשר לכם בחירה נכונה וברופא ובמרפאת שיניים שיעניקו לכם טיפול שורש איכותי ומקצועי, וגם כדי שתדעו יותר פרטים מה בדיוק עושים בפה ובשן שלכם בעת שאתם יושבים בכיסא הלבן שבמרפאה בעת טיפול שורש .

מדוע אנשים זקוקים לטיפול שורש?

עששת שאיננה מטופלת בזמן המתאים ומתגלה מאוחר, עלולה להיכנס למעמקי השן ולחדור לחלקים הפנימיים שבה (ביכן שמצויים עצבים וכלי דם). עניין זה גורם לסימפטומים רבים של כאבי שיניים עזים ללא מתן של גירוי חיצוני כמו אוכל או שתיית מים קרים. במקרים בהם השן מאוד כואבת בלא סיבה של גירוי חיצוני לפה, ייתכן מאוד שישנה עששת עמוקה באחת השיניים ושיש צורך בטיפול שורש.

טיפול שורש נועד להציל את השן הפגומה, שאלמלא היה מתבצע, היה צורך לעקור את השן מהיסוד לחלוטין. הימנעות מטיפול הינה פעולה גרועה מאוד שעלולה להביא לזיהום רציני שיגרום להרס מוחלט של השן ולאיבוד שלה. לכן, במידה ויש תסמינים המעידים על צורך בטיפול שורש, יש לגשת בהקדם לרופא השיניים, על מנת שיוכל לפתור את זה הכי מהר ויעיל שניתן ולמנוע בעיות עוד יותר גדולות לאחר מכן.

מה הם הסימפטומים המרכזיים לצורך בטיפול שורש?

מלבד כאבים רבים המתפשטים מהשן עצמה לפה כולו בעקבות פגיעה בעצב, ישנם סממנים נוספים כאשר העיקריים בניהם הינם: נפיחות באזור הפנים, רגישות לחום ולקור, כאבי שן ללא נפיחות חניכיים והימצאות של חור בשן. כל אילו, עשויים להעיד, יותר או פחות, על הצורך בטיפול שורש.

מה הן הפעולות העיקריות שרופא השיניים עתיד לבצע בטיפול השורש?

ברמת העיקרון, ישנם חמישה שלבים עיקריים בטיפול שורש, וכולם חייבים להתבצע תוך דיוק רב ומקצועיות ברמה גבוהה, על מנת להבטיח שן חזקה ועמידה לאורך זמן רב.

מהו הזמן המשוער לטיפול שורש?

טיפול שורש הינו פרוצדורה קלה יחסית בשל הידע המקצועי הרב שהצטבר במהלך השנים, והוא איננו מסובך כפי שהיה לפני כמה עשורים. ככלל, אין כל סיבה שייארך יותר מ- 2-3 פגישות ואפילו יכול להסתיים בפגישה אחת בלבד (במקרים בהם לא הורכב כתר על השן, שמגן עליה מפני תרחיש נוסף דומה).

השלבים הינם:


    • צילום רנטגן- נועד לוודא מהו מצב של השן הפגומה ולבדוק מקרוב יותר כיצד לטפל בה. דגש חשוב ניתן לאורך התעלות של השן, משום שכך הרופא מבין כמה עמוק חדרה העששת אל פנים השן.
    • לאחר מכן, מבצע הרופא הרדמה מקומית ומשתק לחלוטין את תחושת המטופל את השן ואת סביבתה. רק לאחר שישנו ביטחון מלא שהמטופל לא מרגיש כלל כאב בפיו- ניתן להמשיך לשלב הבא.
    • פתיחת השן וסילוק העששת- פותחים את השן ומסלקים את כל הזיהומים שחדרו אליה.
    • חיטוי של הרקמה הפנימית ושל תעלות השן- כאן, הניקוי מתבצע באמצעות מברשות זעירות ולאחר מכן שוטפים את התעלות על מנת להבטיח ניקיון מלא מחיידקים ומגורמים מזהמים אחרים.
    • סתימת השן- סותמים את השן באמצעות חומר סתימה מיוחד.

איפה ניתן לבצע טיפול שורש?

בכל מקום ולא רק בעיר הגדולה, כפי שאולי נהוג לחשוב. אין כל בעיה לבצע טיפול שורש בראשון לציון , אמין ואיכותי, וכך גם בערים נוספות בארץ הרחוקות במידה כזו או אחרת מתל אביב...

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב