דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנה בית תוך 120 יום 

מאת    [ 04/09/2012 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 1980 פעמים ]

עד כמה בניה מתקדמת יכולה להיות בניה מהירה? ובעצם מה לוקח כל כך הרבה זמן בבניה רגילה? אם נבחן את תהליך הבניה הקונבנציונלית, נראה את צווארי הבקבוק והתהליכים עתירי הזמן שבו.
בניה רגילה היא תהליך סידרתי, שבו נבצע שלב רק לאחר סיום השלב הקודם. לדוגמה: נתחיל לעבוד על קומה שניה רק אחרי שקומה ראשונה קיימת. בוודאי שלא נתחיל לעבוד לפני שהנחנו את היסודות ויצקנו מרתף וממ"ד. בשיטה הרגילה,  כדי ליעל את העבודה ולקצר את לוחות הזמנים, צוות השלד יעבור לבניית הקומה השנייה בעוד צוות אחר יתחיל בבניית הקירות וכשאלו יעלו לקומה הבאה יכנס צוות עבודות גמר בקומה הראשונה. וכך צוות רודף צוות, וכל קבוצה נכנסת לעבודה לאחר שהקבוצה הקודמת פינת את מקומה ועברה לקומה שממעל. בניה קונבנציונלית מבוצעת באתר הבניה, דורשת הגעה של הפועלים לאתר, מרוחקת ממחסן חומרי הגלים וכלי העבודה ומחייבת את הפועלים לשהות בסביבה קשה בחום או בקור.
בניה מתקדמת בתהליכים מקבילים. אם נחזור לאותה דוגמה: בניית הקומה השנייה יכולה להתחיל יחד, בו זמנית, עם בניית הקומה הראשונה ! רק בסוף התהליך תונח הקומה השנייה על הקומה הראשונה. קידוח היסודות, יציקת מרתף או ממ"ד נעשים בשטח במקביל לבניה במפעל. בניה מרוכזת בפס יצור. זמינות של כוח אדם מקצועי, אפס ביזבוז על זמן הגעה לאתר, ללא ביזבוז זמן על השלמת אביזרים חסרים, חומרי בנין או כלי עבודה. סביבת עבודה יעילה, כמו עבודה בתוך אולם ייצור, מיחשוב המנהל את רצפת הייצור ואת מלאי החומרים, מערכת רכש מיומנת הדואגת לזימון  חומרי בנין בזמן (Just In Time). כל אלה מאפשרים עבודה יעילה ללא אובדני זמן יקר.   מקצועיות ורווחת העובד. הגורם האנושי חשוב לא פחות, עבודה בשיטות תעשייתיות וכלים מורכבים דורשים מיומנות גבוהה יותר והכשרה מקצועית בהתאם. ההשקעה הנדרשת בכוח האדם תעדיף עובדים לטווח ארוך וכמו בכל תעשייה תעניק להם סביבה נאותה, כמו חדר אוכל, הסעות מאורגנות, טיפול בבעיות אישיות וכדומה. עובד מיומן ומרוצה גם יהיה יעיל יותר והתוצאה תבואי לידי ביטוי במהירות הבניה.
המבנים של בטר הומס נבנים במפעל תעשיות מבנים של חברת הארגז, כשמו כן הוא "תעשיית מבנים". המבנים נבנים בפס יצור, הבניה מהירה ויעילה, התהליך מנוהל ונמצא במעקב. כל קומה נבנית במקביל, יסודות וממ"ד מבוצעים בשטח במקביל. הבניה מהירה, לא מבזבזים זמן בהגעה לאתר הבניה ואם צריך נתגבר את פס הייצור.
לא מפתיע לכן שיעד בניה מהירה בבטר הומס, מוגדר ל-120 ימי עבודה בלבד.

יהודה וידר מנהל השיווק בטר הומס, בניה מתקדמת מקבוצת הארגז www.betterhomes.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב