דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה צריך להתכונן לתקופת החגים בעסקים 

מאת    [ 03/09/2012 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 1822 פעמים ]

 

האיומים על המגזר העסקי לא פוסקים מלהישמע!

ההכרזה האחרונה לעצמאים ולבעלי העסקים הקטנים.

ב-2013 ייסגרו יותר בתי עסקים עצמאיים! 

לא מספיק כי חגי תשרי מגיעים ובעלי העסקים רועדים ופוחדים כי יודעים הם שבחודש זה או שצ'קים יחזרו להם, או שלא יהיה להם לשלם משכורות, או שיעמיקו יותר את הגרעון התקציבי שלהם, או שיפלו לעוד הלוואות ואולי חלק אף ייפנו לשוק אפור ..חגי תשרי טובים לעם ישראל נוראים וקשים לבעלי העסקים! 50% זו התחזית שבעלי העסקים הולכים להוריד מההכנסות שלהם בחגי תשרי... 

העסקים בישראל למעשה הם השעיר לעזאזל של הכלכלה הישראלית, ומה יותר הוכחה מזה בראותנו כמה מיליארדים שפכו הבנקים ומנהלי הקרנות אצל הטיקונים הנוצצים ואם באמת  קבוצת IDB חייבת את המיליארדים המדוברים זה אומר עד כמה מסכנים ומקופחים העסקים הקטנים בישראל, עסקים שמעסיקים את רוב המועסקים במשק. 

כ-יועץ עסקי בדקתי ובררתי לדוגמא כמה נהנים מרפורמות העסקים באוסטרליה, קנדה מעמידה לרשות העסקים הקטנים תמריצים כלכליים, וארצות הברית הגדילה ב15% את התקציב לפיתוחם ועידודם של העסקים הקטנים. 

בישראל ההתייחסות לעסקים קטנים ולעצמאים היא כמילות גנאי, אין כול הבנה כי עצמאי או בעל עסק קטן, לקח על עצמו אחריות, סיכון, מעסיק עובדים, מפרנס משפחות אבל מול משרדי הממשלה הוא אפס מאופס (מה יכולה להיות דוגמא יותר טובה מזה כאשר עסק עצמאי פושט רגל או חברה קטנה אזי בעל העסק לא זכאי לפיצויים או לדמי אבטלה) כי מבחינת השלטונות עצמאי שנפל הוא רמאי שמחביא כסף. לעומת סקר אחרון שנעשה לטובת משרד המשפטים הישראלי שכול אלה המשקרים בהליך של פשיטת רגל הינו רק 5% מהפונים. (כרגיל אין כול סכרון בין משרדי הממשלה והמוסדות שלה) 

כ-יועץ אסטרטגי אני יכול להבחין כי יש התקדמות בחשיבה מול העסקים הקטנים והחברות הפרטיות אבל הכול במסגרת טפיחה על השכם והפניית הגב. כך על כול פנים מתקבל הרושם ממשרד האוצר המסרב נואשות לבוא לקראת מגזר זה. 

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני יכול לשים את האצבע כי לבעלי העסקים בישראל אין את הזמן לנהל מאבקים בתוך עסקו ובטח מחוץ לעסקו על מנת לזכות בנתחי עוגה כמו שזוכים לו המגזרים הנוצצים של המשק. 

בישראל 450 אלף עסקים מהם 400 אלף עצמאיים כמחצית מהעסקים מעסיקים עובדים שמספרם מגיע ל"חצי מיליון איש ואישה" תאורטי מספר כזה הוא ענק בממדים ישראליים המונה 7 מיליון אזרחים בסך הכול...עוד נתון בעניין הקובעות כי 35-45 אלף עסקים נסגרים בישראל בשנה וזה מתאזן אם אותו מספר שמקים עסקים חדשים. 

ברור הוא כי השוק נהיה הרבה יותר קשה, והתקווה היא כי לכול הפחות עסקים חדשים שמוקמים ידעו לשכור להם יועצים עסקיים או שיווקיים על מנת שלא ליפול כבר בשנה הראשונה של העסק שלהם. 

היום בכדי לנהל עסק קטן אתה נדרש ללכת בין טיפות גשם מאד צפופות מבלי להירטב. זו מסימה קשה ביותר בפרט לאותם בעלי עסקים שהטלפון ממנהל הבנק מטריד את מנוחתם, שאינטריגות בין עובדים בעסק מעסיקים ולוקחים מזמנם, מסיפורי ההתחמקות של הלקוחות החייבים כסף וכתוצאה מכך גם בעל העסק נאלץ לספר סיפורים לספקיו. ובסך הכול הכללי זה גלגל אחד גדול מתגלגל ומתגלגל. 

לא שאני אומר שאין פתרונות.

אבל קשה היום לעסקים לקבל את העניין שיועץ מקצועי שעולה כסף ללא ספק יכול באמת לגרום לעסקים להמשיך ולהתקיים. 

יעשו בעלי עסקים חשבון פשוט, ויבינו שללא יועץ עסקי חיצוני, אין עסק! כן..אין עסק.

דורון עמית הינו יועץ עסקי,שיווקי,מכירתי...יועץ וגם מלווה...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב